کاربران آی‌فون 12 اپل از نمایش هاله سبزرنگ در نمایشگر هندست خود گلایه دارند

چند هفته پیش شرکت اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود رونمایی کرد. در حالی‌که گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو بلافاصله روانه بازار شدند؛ اما فروش گوشی‌های آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس اکنون تنها چند روزی است که آغاز شده است. اما در همین مدت گزارشاتی پیرامون مشکلات سری آی‌فون 12 گزارش شده است. ابتدا در رابطه با مشکل قطع سیگنال گوشی‌های آی‌فون گزارشاتی مخابره شد؛ اما در ادامه کمپانی راه حل رفع این مشکل را ارائه داد. سپس برخی گزارشات از مشکل عدم دریافت پیام‌ها و اعلان مربوط به آن‌ها روی آی‌فون 12 حکایت داشتند. جدیدترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که آی‌فون 12 با مشکلاتی در زمینه نمایشگر نیز دست‌به‌گریبان است.

پیش‌تر پیرامون مشکل نمایش هاله زردرنگ بر روی نمایشگر آی‌فون 12 گزارشاتی منتشر شد. اما اکنون برخی گزارشات نشان می‌دهند که کاربران آی‌فون با مشکل نمایش هاله سبزرنگ مواجه شده‌اند. به بیان دقیق‌تر با انتخاب حالت نمایشی خاکستری تیره هاله سبزرنگ در اطراف صفحه‌نمایش ظاهر خواهد شد. این مشکل چندان نادر نبوده و پدیده‌ای کاملا شایع است؛ در نتیجه شکایات فراوانی در این زمینه مطرح شده است.

بر اساس ارزیابی‌های وبسایت DxOMark وجود هاله زردرنگ بزرگترین مشکل نمایشگر آی‌فون 12 به‌شمار می‌رود. DxOMark خاطرنشان کرده که سایه‌های زردرنگ در کلیه شرایط نوری کماکان ظاهر می‌شوند. بر اساس یک گزارش اخیرا مخابره شده توسط رسانه کره‌ای Asian Economy، مقامات اپل اخیرا اعلام کردند که در حال حاضر چندین مورد از گزارشات منتشر شده در دست بررسی بوده و آن‌ها نیز از این موضوع مطلع هستند. کارشناسان امیدوارند که کمپانی در اولین فرصت مشکلات مربوط به نمایشگر آی‌فون 12 را حل و فصل نماید.

همچنین برخی کاربران پیرامون مشکلات حساسیت لاک اسکرین در آی‌فون 12 مینی ابراز نارضایتی نموده‌اند. هنگامی که کاربران به منظور بازگشایی قفل دستگاه انگشت خود را از قسمت پایینی لاک اسکرین به سمت بالا جابه‌جا نموده یا دکمه مربوط به چراغ فلاش یا دوربین در صفحه قفل گوشی را لمس می‌کنند؛ نمایشگر در برخی مواقع به فرامین صادر شده توسط کاربر پاسخ نمی‌دهد.

آی‌فون 12 پرو مکس در رتبه‌بندی وبسایت DxOMark پایین‌تر از اسمارت‌فون‌های هواوی میت 40 پرو، شیائومی می 10 اولترا و هواوی P40 پرو قرار گرفت

2 روز پیش متخصصان DxOMark گزارش دقیق تست دوربین اصلی آی‌فون 12 پرو را منتشر کرد. این هندست به امتیازی مشابه با اسمارتفون شیائومی می 10 پرو دست یافت و در جایگاه چهارم رتبه‌بندی DxOMark قرار گرفت. با بررسی عملکرد دوربین آی‌فون 12 پرو مکس این هندست رتبه چهارم را کسب کرد و جایگاه پیشین آی‌فون 12 پرو را به خود اختصاص داد. آی‌فون 12 پرو مکس در زمینه عکاسی، قابلیت زوم و امکانات فیلم‌برداری به ترتیب امتیازات 138، 68 و 113 را کسب کرد.

فوکوس خودکار سریع و دقیق، نورپردازی مناسب، سطح بالای جزئیات در شرایط نوری مطلوب، طیف دینامیکی گسترده در ویدیوها و سیستم تثبیت‌کننده موثر هنگام فیلم‌برداری از جمله نقاط قوت دوربین آی‌فون 12 پرو مکس به‌شمار می‌روند. در مقابل محدودیت طیف دینامیکی هنگام عکس‌برداری، وجود نویز در عکس‌ها خصوصا در شرایط نوری ضعیف، رنگ‌های غیرطبیعی هنگام عکاسی در حالت HDR، جلوه‌های تصنعی هنگام عکس‌برداری، ناپایداری در نورپردازی حین ضبط ویدیوها و نمایش جلوه‌های مصنوعی در فیلم‌ها مهم‌ترین نقاط ضعف دوربین را تشکیل می‌دهند.

به‌طور کلی بر اساس توضیحات فوق به‌نظر می‌رسد که آی‌فون 12 پرو مکس بهترین گوشی دوربین‌دار بازار به‌شمار نمی‌رود. با این‌حال DxOMark خاطرنشان می‌کند که دوربین این هندست در تمامی جوانب نسبت به مدل نسل قبلی ارتقایافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH