اپلیکیشن ایکس‌باکس در سال آینده برای تلویزیون‌های هوشمند عرضه خواهد شد

یکی از مزایای سرویس‌های پخش بازی این است که به گیمرها امکان می‌دهد تا از طریق تقریبا کلیه دستگاه‌های متصل به اینترنت قادر به اجرای بازی‌ها بوده و بابت موضوعاتی نظیر سازگاری سخت‌افزاری یا توانایی دستگاه خود برای اجرای بازی‌ها هیچ‌گونه نگرانی خاصی نداشته باشند. این پدیده فرصتی است که مایکروسافت به‌دنبال بهره‌برداری از آن است.


یکی از مقامات مایکروسافت با نام فیل اسپنسر ضمن گفتگویی طولانی با وبسایت The Verge اعلام کرد که عرضه اپلیکیشن ایکس‌باکس روی تلویزیون‌های هوشمند ظرف 12 ماه آینده سناریویی محتمل خواهد بود. به گفته اسپنسر “یک تلویزیون در واقع بیش‌تر نوعی کنسول بازی است که در پشت پرده نمایشگری مجهز به پلتفرم برنامه، ماژول بلوتوث و قابلیت استریمینگ پنهان شده است. آیا این محصول واقعا یک تلویزیون است یا صرفا دارای شکل و کارکردی مشابه با دستگاه‌هایی است که پیش‌تر در کنار تلویزیون‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفتند. این دستگاه‌ها در یک نمایشگر بزرگ ادغام می‌شدند.”

اگرچه آقای اسپنسر از بیان جزئیات صرفنظر نموده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که گیمرهای فاقد کنسول بازی احتمالا ظرف مدت 12 ماه آینده قادر به انجام بازی‌های ایکس‌باکس روی تلویزیون‌های هوشمند خود از طریق اپلیکیشن اختصاصی ایکس‌باکس خواهند بود. در حال حاضر کمپانی مایکروسافت یک سرویس پخش بازی موسوم به Xbox Game Pass Ultimate را در اختیار دارد. گیمرها در صورت خریداری اشتراک ماهیانه به آرشیوی از بازی‌های ایکس‌باکس دسترسی یافته و قادر به پخش آن‌ها روی کنسول‌های ایکس‌باکس یا اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های خود خواهند بود. اگرچه این بازی‌ها لزوما شامل عناوین مربوط به ایکس‌باکس سری ایکس یا سری S نیستند؛ اما احتمالا به گیمرهای فاقد کنسول بازی امکان می‌دهند تا با روشی جدید از این عناوین لذت ببرند.

با این‌حال آقای اسپنسر خاطرنشان می‌کند که سرویس استریمینگ بازی به‌معنای پایان کار کنسول‌ها نخواهد بود؛ بلکه صرفا به‌عنوان یک روش جایگزین برای لذت بردن از بازی‌ها قلمداد می‌شود. وی در اظهاراتی اعلام کرد: “به عقیده من این پدیده صرفا یک گام روبه جلو محسوب می‌شود. فناوری جدید دقیقا همان چیزی نیست که شما ادعا کردید. با عرضه سرویس‌های استریمینگ کلیه کنسول‌ها یا دستگاه‌های محلی ویژه اجرای بازی‌های ویدیویی به حاشیه رانده نخواهند شد. هنوز مشخص نیست که این سرویس بر فروش کنسول‌ها چه تاثیری خواهد داشت. من معتقدم که ما صرفا بایستی چابک بوده و تمایلات کاربران را رصد نماییم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH