چگونه در کالاف دیوتی موبایل زنده بمانیم؟!

مانند Black Ops 4 و Warzone، بازی Call of Duty: Mobile نیز از حالت Battle Royale پشتیبانی می‌کند. این بازی با ترکیب صحیح فرمول‌های این ژانر سعی دارد تجربه‌ای عالی را برای بازیکنان این مجموعه فراهم کند. برای پیروزی در حالت Battle Royale بازی کالاف دیوتی موبایل با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

یک دهه از به شهرت رسیدن مجموعه Call of Duty می‌گذرد. اکتیویژن برای اولین بار در سال 2019 نسخه موبایل را با عنوان کالاف دیوتی موبایل منتشر کرد. این نسخه فقط شامل بخش آنلاین است.

حالت Battle Royale بازی کالاف دیوتی موبایل توان جای دادن ۱۰۰ بازیکن در یک نقشه را دارد. بازیکنان باید با تمام توان مبارزه کنند و تنها یک شخص یا تیم، پیروز میدان می‌شود. حالت Battle Royale بدون شک یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های بازی است.

1. از دو اسلحه با مهمات یکسان استفاده نکنید

در حالت Battle Royale قدرت و برد تسلیحات شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر کالیبر هردو سلاح‌ شما یکسان باشد می‌توانید مهمات کمتری با خود حمل کنید. دیگر نکته منفی این است که هردو سلاح شما کاربرد مشابهی خواهند داشت. با حمل دو سلاح با مهمات مختلف می‌توانید از آن‌ها برای موقعیت‌های مختلف استفاده کنید و مهمات بیشتری خواهید داشت. پس می‌توانید دشمن‌ها را در فاصله‌های دور و نزدیک نابود کنید. سعی کنید از دو اسلحه با برد متفاوت استفاده کنید تا بتوانید در مبارزات نزدیک و یا دور بر دشمنان خود غلبه نمایید.

 

2. از بالای صخره‌ها دید وسیع‌تر و کنترل بهتری خواهید داشت

نقشه بازی مناطق مرتفع و ناهموار زیادی دارد، مرتفع‌ترین مناطق نقشه کوه‌هایی با صخره‌‌های بلند هستند. این کوه‌ها دید خوبی از اطراف نقشه در اختیار شما قرار می‌دهند. در اینجا می‌توانید بازیکنان را در مناطق دور و نزدیک زیر نظر داشته باشید. استفاده از دوربین در این مکان‌ها توصیه می‌شود، زیرا با آن دید بهتری از بازیکنان دورتر دارید. در صورت امکان به سمت مناطق مرتفع و یا در امتداد کوه‌ها و تپه‌ها حرکت کنید.

اکثراً بازیکنان PUBG از لبه صخره‌ها و ساختمان‌ها دوری می‌کنند زیرا با سقوط، بخش زیادی از سلامتی خود را از دست می‌دهند. با این حال، در Call of Duty: Mobile اینطور نیست و با پریدن از صخره‌های بلند سلامتی خود را از دست نمی‌دهید. در این بازی با استفاده از یک لباس مخصوص بازیکنان هنگام پرش از ارتفاع‌های بلند به پرواز درمی‌آیند.

 

3. کلاس بهیار (Medic) را انتخاب کنید

قبل از شروع بازی شما باید یک کلاس انتخاب کنید. هر کدام از کلاس‌های بازی قابلیت خاصی را به بازیکنان می‌دهد. به عنوان مثال انتخاب کلاس مکانیک بازی، یک پهپاد در اختیار شما قرار می‌دهد که قابلیت ردیابی دشمنان و از کار انداختن تجهیزات الکترونیکی آن‌ها را دارد. البته بهیار به دلیل همراه داشتن کیت مخصوص یکی از بهترین کلاس‌های بازی محسوب می‌شود. هنگام استفاده از کیت مخصوص، یک منطقه دایره‌ای ایجاد می‌شود که بازیکن و هم‌تیمی‌هایش درون محوطه آن بصورت خودکار تحت درمان قرار می‌گیرند. در بازی کیت‌های معمولی فراوانی برای التیام زخم‌های خود پیدا می‌کنید. اما بهیار‌ها نیازی به جمع آوری تعداد زیادی کیت و باند ندارند و در عوض به جای آن‌ها می‌توانند نارنجک یا مهمات بیشتری حمل کنند. با انتخاب بهیار سرعت شما در استفاده از کیت‌های معمولی بازی نیز افزایش می‌یابد.

خلبان در کال آف دیوتی موبایل

4. هلی‌کوپترها بهترین و بدترین وسیله نقلیه کالاف دیوتی موبایل

برای حرکت سریع به مناطق مختلف و دست نیافتنی بازی، استفاده از هلی‌کوپتر امری حیاتی است. استفاده از هلی‌کوپتر بیشتر برای رفتن به مناطق دیگر (کم جمعیت) توصیه می‌شود، از حمله به بازیکنان دیگر با آن بپرهیزید زیرا به راحتی نابود می‌شود. یک خلبان بد که هلی‌کوپتر شما را در موقعیت بد یا میان دشمنان فرود می‌آورد یا حتی با مهارت ناشیانه خود آن را منفجر می‌کند، خیلی بدتر از نداشتن هلی‌کوپتر است. توصیه می‌کنیم جای هلی‌کوپترها را به خاطر بسپارید و مهارت و خلاقیت خود را در استفاده از آن‌ها امتحان کنید.

 

5. همیشه از پر بودن خشاب خود مطمئن شوید

هیچ چیز بدتر از خالی شدن خشاب شما هنگام مبارزه نیست! در این مواقع چاره‌ای جز تعویض خشاب یا اسلحه ندارید که در شرایط پرهیجان نبرد، بدترین سناریو ممکن است. بنابراین قبل از ورود به ساختمان‌ها و مناطق مشکوک، مهمات خود را چک کنید و از پر بودن خشاب اسلحه خود اطمینان حاصل کنید. در صورت بروز مشکل و فراموشی، همیشه خونسردی خود را هنگام نبرد حفظ کنید و به یک مکان امن پناه ببرید.

باس فایت‌های سخت Call of Duty: Mobile

6. از شروع باس فایت‌های کالاف دیوتی موبایل پرهیز کنید

در حالت Battle Royale بازی Call of Duty Mobile مکان‌هایی در نقشه مشخص شده که در آن‌ها هیولا وجود دارد. اگر به این نقاط نزدیک شوید، هیولاها ظاهر شده و به شما حمله می‌کنند. با کشتن آن‌ها جوایز زیادی به شما تعلق می‌گیرد، اما با در نظر گرفتن زمانی که تلف می‌شود، ارزش زیادی ندارند. در طول مبارزه با هیولا‌ها مهمات زیادی مصرف می‌کنید و چندین بار بشدت زخمی شده و به زمین می‌افتید. علاوه بر این، با شلیک موقعیت خود را به دشمنانی که در منطقه هستند، مخابره می‌کنید همچنین ممکن است به راحتی به دست هیولا کشته شوید.

7. به GameLoop هم نگاهی بیاندازید

کنترل شخصیت خود در تمام شرایط با استفاده از صفحه‌های لمسی کوچک موبایل کمی سخت است. بازیکنان معمولاً ترجیح می‌دهند شوترهای اول و سوم شخص را با ماوس و کیبورد بازی کنند. با نصب یک شبیه‌ساز اندروید مانند BlueStacks می‌توانید Call of Duty: Mobile را بر روی رایانه خود نصب کنید. با استفاده از شبیه‌سازها در رایانه شخصی خود توانایی هدف‌گیری و شلیک شما بسیار دقیق‌تر می‌شود. GameLoop شبیه‌ساز رسمی Call of Duty: Mobile از شرکت Tencent است. به دلیل بهینه‌سازی و موتور اختصاصی این شبیه‌ساز، بازی سریع‌تر و روان‌تر بر روی رایانه شما اجرا می‌شود.

 

8. در مناطق شلوغ، بازی را شروع نکنید

اغلب بازیکنان در نقاط بخصوصی فرود می‌آیند مانند شهرک صنعتی، که زنده ماندن را دشوار‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید در اوایل بازی از ورود به مبارزات جلوگیری کنید، باید از این مناطق دوری کنید. در عوض روی نقشه دنبال نقاطی بگردید که فقط چند ساختمان در کنار یکدیگر وجود دارد و مطمئن شوید که در مسیر هواپیما نباشد. با استفاده از این استراتژی در ابتدای بازی، کمتر با دشمن روبرو خواهید شد و تقریباً تجهیزات کافی برای دفاع از خود در ادامه مسابقه را پیدا خواهید کرد.

برنده شدن در کالاف دیوتی موبایل

9. همیشه درها را ببندید

باز گذاشتن درب، نشان دهنده حضور یک یا چند نفر درون خانه است، زیرا در شروع مسابقه درب‌ها بسته‌اند. با بستن درب بعد از ورود به خانه می‌توانید بازیکنان را فریب دهید و درون خانه منتظر آن‌ها بمانید. با وجود این که استراتژی جالبی به نظر نمی‌رسد ولی بازیکنان سطح بالا نیز به دلیل بی‌احتیاطی یا احمقانه بودن این استراتژی، معمولا فریب می‌خورند و بدون توجه وارد ساختمان‌ها می‌شوند. این استراتژی خوبی برای غافلگیر کردن بازیکنان حواس پرت است.

 

10. به Mini-Map توجه کنید

در Call of Duty: Mobile با استفاده از Mini-Map شما از موقعیت دشمنانی که در اطراف شما حرکت یا شلیک می‌کنند، مطلع می‌شوید. اگر کسی در نزدیکی شما حرکت کند، علامت ردپای قرمز در نقشه مشاهده می‌کنید یا اگر دشمن شروع به شلیک کند، موقعیت او با نماد یک گلوله قرمز مشخص می‌شود. با توجه به این اطلاعات می‌توانید دشمنان نزدیک خود را غافل‌گیر کنید. در مواقع مشاهده این نمادها از حرکت خودداری کنید زیرا حرکت شما نیز توسط Mini-Map دشمن به او اخطار داده می‌شود.

 

11.حرکات شما بسیار در بازی تأثیرگذار است

توصیه می‌کنم که در حالت Battle Royale همیشه درحال دویدن باشید. هیچ‌گاه مگر لحظات حساس پایانی که همه بازیکنان در میان درختان و ساختمان‌ها پنهان شده‌اند، با سرعت کم حرکت نکنید. در حال حاضر همه بازیکنان مجبور به استفاده از کنترل‌های لمسی بازی هستند زیرا بازی از هیچ دسته یا کیبوردی پشتیبانی نمی‌کند. درحالی که این یک ضعف بزرگ است، می‌توانید آن را به مزیتی باورنکردنی مبدل کنید. پس با استفاده از حرکات عجیب شرایط را به نفع خود رقم بزنید! بطور مداوم بپرید، بدوید و روی زمین سُر بخورید، مسیر خود را تغییر دهید یا به روش زیگ زاگی حرکت کنید. به دلیل سرعت و دقت کم هدف‌گیری در گوشی‌ها شما می‌توانید به راحتی از محدوده تیررس دشمن خارج شوید.

حالت ایردراپ در کالاف دیوتی موبایل

12. در کالاف دیوتی موبایل به دنبال Airdrop بروید

کالاف دیوتی موبایل بصورت خودکار و ناگهانی بوسیله Airdrop برخی از نادرترین تسلیحات و تجهیزات را وارد بازی می‌کند که توسط یک هواپیما در نقاط مختلفی رها می‌شوند. البته به دلیل کمبود مهمات خاص تسلیحات موجود در Airdrop نمی‌توانید زیاد به آن‌ها تکیه کنید. گاهی یک نارنجک‌انداز یا آر‌پی‌جی در Airdrop وجود دارد که بهتر است از آن استفاده نکنید، زیرا کشتن بازیکنان دیگر با آنها تقریباً غیر ممکن است.

زنده ماندن در کالاف دیوتی موبایل

13. با هم‌تیمی‌های خود معاشرت کنید

یکی از نکات مهم برای برنده شدن در مسابقات تیمی Battle Royale، برقراری ارتباط است. علاوه بر این، می‌توانید یک نشانگر بر روی نقشه قرار دهید تا هم‌تیمی‌هایتان از مقصد شما مطلع شوند، که این امر از سرگردانی آن‌ها جلوگیری می‌کند. شما با برقراری ارتباط می‌توانید از گرفتاری بین گروهی از دشمنان جلوگیری کرده و به طراحی استراتژی‌‌های تیمی بپردازید که نهایتاً سر بلند میدان مبارزه را ترک کنید.

 

14. به محض رویت دایره نا امن وحشت نکنید

وقتی دایره منطقه ممنوعه به شما نزدیک می‌شود، زیاد عجله نکنید. دایره به شما خیلی آسیب خواهد رساند اما سرعت کوچک شدن آن بسیار کند است. شما برای پیشی گرفتن از دایره نیاز به حرکت سریع ندارید و می‌توانید زمان خود را به جستجو برای وسایل نقلیه اختصاص دهید. حتی در اواخر مسابقه باید گاهی در خارج منطقه امن کمین کنید تا دشمنان خود را شناسایی و شکار کنید و از دید آن‌ها محفوظ بمانید.

 

15. در کالاف دیوتی موبایل را با دید سوم شخص بازی کنید

دیدگاه اول شخص بازی کالاف دیوتی موبایل محدوده دید شما را به شدت کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید پشت دیوارها، درخت‌ها و سنگ‌ها را بدون دیده شدن، ببینید از دید سوم شخص بازی کمک بگیرید. با استفاده از دید سوم شخص که محدوده دید وسیع‌تری دارد، می‌توانید با نگاه کردن به سمت پایین، پشت موانع را بیینید. این نحوه پنهان کاری باعث می‌شود در لحظات حساس بدون مراجعه به پنجره، از داخل خانه محیط اطراف خود را چک کنید.

8 در مورد “چگونه در کالاف دیوتی موبایل زنده بمانیم؟!”

  1. سلام باید اون کلاس رغبار رو انخاب کنید هواپیما نه ها اون یکی وقتی به زمین افتادی نه تنها میتونی دشمن رو بکشی بلکه میتونی خودت رو ریوایو کنی ولی اول باید با اون کلتی که بهت داده دشمن رو بکشی

  2. چطوری بعد از زخمی شدن با کلت تیر بزنیم چون برای من نمیشه ولی چند بار دیدم که میشه در حال کم شدن جون هم تیر زد

    3
    41

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH