لپ‌تاپ‌های جدید نوکیا به زودی راهی بازار می‌شوند

سال 2020 برای اکثر تولیدکنندگان اسمارت‌فون و شرکت‌های مرتبط با حوزه فناوری کاملا پیچیده بوده است. به‌دنبال چالش‌های ناشی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 طی ماه‌های نخست، میزان تقاضا و فروش اسمارت‌فون‌ها با رکودی کم‌سابقه مواجه شد؛ اما کمپانی‌های تولیدکننده بالاخره در 3 ماهه سوم سال 2020 موفق به بهبود کسب‌وکار خود شدند. با این وجود کمپانی‌هایی نظیر HMD Global ناچارا برنامه‌های خود را به شکلی چشمگیر تغییر دادند. ظاهرا بر اساس برنامه‌ریزی پیشین قرار بود کمپانی در 6 ماهه نخست سال 2020 مجموعه‌ای از اسمارت‌فون‌های 5G را به بازار عرضه نماید. اما شیوع فراگیر ویروس کرونا عرضه بخش عمده‌ای از آن‌ها را به تعویق انداخت. موضوع مهم‌تر اینکه معرفی اسمارت‌فون نوکیا 9.3 PureView طی سال جاری امری بعید به‌نظر می‌رسد. اکنون مدت‌هاست که رسانه‌ها به انتشار اخبار مختلف پیرامون این هندست می‌پردازند. ظاهرا کمپانی HMD از عرضه قریب‌الوقوع تراشه اسنپ‌دراگون 875 آگاه بوده و از عرضه اسمارت‌فونی با تراشه اسنپ‌دراگون 865 صرفنظر نموده است. بنابراین نوکیا 9.3 PureView احتمالا به‌عنوان اسمارت‌فون پرچم‌دار کمپانی در سال 2021 عرضه خواهد شد. اگرچه کسب‌وکار اسمارت‌فون‌ها ظاهرا در دوران رکود قرار دارد؛ اما کمپانی فنلاندی به سوی سایر کسب‌وکارها گرایش پیدا کرده است. ظاهرا نوکیا به‌دنبال عرضه سری جدید از لپ‌تاپ/ نوت‌بوک/ تبلت‌های جدید خود است. این سری جدید موفق به دریافت تائیدیه از اداره استاندارد هندوستان (BIS) شده است.

گواهینامه جدید موسسه BIS به دستگاه‌های متعددی با شماره مدل‌های زیر اشاره نموده است:

  • NKi510UL85S
  • NKi510UL82S
  • NKi510UL810S
  • NKi510UL165S
  • NKi510UL1610S
  • NKi310UL82S
  • NKi310UL85S
  • NKi310UL42S
  • NKi310UL41S

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید؛ نوکیا دستگاه‌های مختلفی را در نوبت عرضه دارد. متاسفانه تعیین معنا و مفهوم هریک از شناسه‌های فوق غیرممکن است. اما برخی شایعات از تصمیم HMD Global برای توسعه سبد محصولات نوکیا حکایت دارد. این کمپانی پیش‌تر با عرضه تلویزیون‌های هوشمند و محصولات صوتی خود به موفقیت در این عرصه دست یافت. بنابراین مشاهده تلاش کمپانی برای ورود به سایر بخش‌های بازار حقیقتا چندان مایه تعجب نیست. امروزه ورود به سایر بخش‌های بازار نظیر گجت‌های پوشیدنی، اینترنت اشیاء و مواردی از این‌دست به یک رویکرد اجتناب‌ناپذیر برای کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون تبدیل شده است.

متاسفانه در خصوص این دستگاه‌های جدید اطلاعات چندانی در دست نیست. به‌نظر می‌رسد که گجت‌های مذکور هنوز در ابتدای فرآیند توسعه خود قرار دارند. مطابق روال معمول انتظار می‌رود که در آینده جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر شود.

در حال حاضر کارشناسان معتقدند که سال 2020 برای HMD Global و نوکیا تقریبا به اتمام رسیده است؛ زیرا ظاهرا کمپانی در خصوص معرفی هیچ دستگاه جدیدی در ماه دسامبر برنامه‌ریزی نکرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون پرچم‌دار نوکیا 9.3 PureView در 6 ماهه نخست سال 2021 معرفی خواهد شد. این هندست مجهز به سنسور دوربین ارتقایافته بوده و احتمالا از تراشه ارتقایافته اسنپ‌دراگون 875 بهره‌برداری خواهد کرد. چنان‌چه نوکیا تصمیم به استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 865 بگیرد؛ در این‌صورت به موفقیت هندست فوق نمی‌توان چندان امیدوار بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH