معرفی 10 تا از جذاب‌ترین انیمه‌های سریالی پاییز 2020

خیلی از ما در این روزهای کرونایی، خانه نشین شدیم و به دنبال سرگرمی‌های داخل خانه هستیم. یکی از کارهایی که می‌توانید با آن اوقات فراغت خود را پر کنید، تماشای انیمه است. گفتنی است که انیمه‌های این فصل، از دو فصل قبلی بازخورد بهتری دریافت کرده‌اند. با آی‌تی‌رسان در معرفی ۱۰ تا از انیمه‌های درحال پخشِ پاییز ۲۰۲۰ همراه باشید.

جوجوتسو کایسن

Jujutsu Kaisen

نفرین‌ها موجوداتی هستند که از انرژی نفرین‌شده، یا همان انرژی منفی‌ که انسان‌ها از خود بیرون می‌دهند،‌ خلق شده‌اند. داستان از جایی شروع می‌شود که اجزای بدن شیطان افسانه‌ای سوکونا ریومن، مفقود و پراکنده می‌گردند. و اگر هرکدام از این نفرین‌ها از اجزای بدن سوکونا تغذیه کنند، قدرتی به دست می‌آورند که با آن می‌توانند جهان را به نابودی بکشند.

یوجی ایتادوری، یک دانش آموز دبیرستانی معمولی‌ست که علی رغم قدرت بدنی بالایش، ترجیح می‌دهد به جای پیوستن به تیم دو و میدانی مدرسه، در باشگاه طالع‌بینی فعالیت کند. او پس از مرگ پدربزرگش، با دنیای خوفناک نفرین‌ها روبرو می‌گردد و با هنرآموز جوجوتسو، مگومی فوشیگیرو هم‌تیم می‌شود تا به کمک او با نفرین‌ها مبارزه و پیکر سوکونا ریومن را بازسازی کند.

یوکوکو نو موریارتی

Yuukoku no Moriarty

این انیمه روایت‌کننده زندگی ویلیام جیمز موریارتی، رقیب شرلوک هلمز است که در طول داستان به بزرگ‌ترین دشمن بریتانیا تبدیل می‌شود. او همچنین نخستین و تنها «مشاور جنایی» جهان است و به مردم به صورت رایگان، در رابطه با ارتکاب قتل و سایر جنایات مشاوره می‌دهد.

وقایع داستان در سده نوزدهم شهر لندن رخ می‌دهند. آلبرت فرزند اول خانواده نجیب زاده موریارتی، از نظام طبقاتی و تبعیض بیزار است. او دو برادر به نام‌های جیمز و لوییس که از بیماری نامعلومی رنج می‌برد را در یتیم خانه‌ای می‌یابد و از پدر خود درخواست می‌کند که آن‌ها را به فرزندی بپذیرد. این سه برادر به شورشی علیه اشراف لندن بر می‌خیزند تا جامعه ناعادلانه‌ای که بنا کرده‌اند را تغییر دهند.

Akudama Drive

در گذشته‌ای دور، بین دو منطقه ژاپنی کانتو و کانسای جنگی رخ می‌دهد که با شکست کانسای که توسط یک بمب اتمی کاملا می‌سوزد، به پایان می‌رسد. بعد از جنگ، کانسای به کمک کانتو بازسازی می‌گردد و در نتیجه، استقلال خود را از دست داده و تابع آن می‌شود.

با وجود اینکه پلیس کانسای نیروی انتظامی قدرتمندی دارد، حریف جنایتکارانی که آن‌ها را «آکوداما» می‌نامند، نمی‌شود و جنایات روز به روز درحال افزایش هستند. Akudama Drive بیانگر داستان یک دختر معمولی‌ست که با ۶ آکوداما درگیر شده و برای بقای خود ناچار می‌شود وانمود کند که او نیز یک آکوداماست. یکی از نکات جالب درمورد این انیمه این است که نام شهروندی هیچ کدام از آکوداماها مشخص نیست و در عوض براساس جرمی که مرتکب شده‌اند و مهارت‌هایی که دارند، به آن‌ها لقبی داده شده است.

مائوجو ده اویاسومی

Maoujou de Oyasumi

روزی روزگاری آدمیزاد و دیوها اگرچه با ناهماهنگی و عدم توافق، اما در کنارهم زندگی می‌کردند. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که پادشاه دیوها، شاهزاده انسان‌ها را می‌رباید و او را در قلعه خود زندانی می‌کند. در حالی که رعایای شاهزاده ‌خانم ناراحت و بی‌قرار هستند، شوالیه‌ای جسور برای نجات او قیام می‌کند.

همچنان که شاهزاده منتظر نجات داده شدن توسط شوالیه‌ زره درخشان است، کاری برای انجام دادن ندارد. منتظر کسی ماندن آن هم در سیاه چال، می‌تواند خسته کننده و حوصله سربر باشد. به همین خاطر، او تصمیم می‌گیرد که وقت خود را با خوابیدن بگذراند. اما هرچقدر که تلاش می‌کند، خوابش نمی‌رود که نمی‌رود! از این رو، به دنبال راه‌های جدیدی برای سرگرم کردن خودش می‌گردد تا با بیکاری‌اش دست و پنجه نرم کند.

Majo no Tabitabi

ایلینا، از کودکی شیفته کتابی به اسم «ماجراهای نیکه» بود که حاکی از ماجراجویی‌های ساحره‌ایست که به دور دنیا سفر کرده. او با هدف ادامه دادن راه نیکه، انواع کتاب‌های جادو را سخت مطالعه می‌کند و به جوان‌ترین جادوگر فارغ التحصیل از آکادمی جادوگری تبدیل می‌شود.

اما برای اینکه بتواند رسما به عنوان یک جادوگر مشغول به کار شود، می‌بایست شاگردی یک جادوگر ارشد را بکند. جادوگرها به دلیل توانایی‌های خارق‌العاده‌اش به او حسادت ورزیده و هیچ کدام راضی نمی‌شوند او را آموزش بدهند. تنها فردی که قبول می‌کند؛ فرن، جادوگری ملقب به «ساحره گرد ستاره‌ای» است. القاب جادوگران نشان دهنده رسمی بودن آن‌هاست و هر جادوگر رسمی‌ لقب منحصر بفرد خودش را دارد. ایلینا نیز بعد از پایان تعلیم خود لقب «ساحره خاکستری» را از آن خود می‌کند و به آرزوی دیرینه‌اش، یعنی رفتن به سفری ماجراجویانه به سراسر جهان می‌رسد.

Hanyou no Yashahime

Hanyou no Yashahime دنباله انیمه پرطرفدار دهه ۲۰۰۰، Inuyasha و حکایتگر داستان فرزندان اینویاشا و برادرش ساشومارو است. تووا و ستسونا، دختران دوقلوی ساشومارو هستند که در عصر فئودال ژاپن و در جنگلی زندگی ‌می‌کردند تا اینکه آتش‌سوزی بزرگی در این جنگل روی می‌دهد و دو خواهر را از یکدیگر جدا می‌کند. تووا همانطور که به دنبال خواهر کوچک‌ترش بود، در چاهی به نام چاه استخوان‌خوار سقوط می‌کند و از طریق آن به ژاپن امروزی فرستاده می‌شود. و آنجاست که مردی به نام سوتا هیگوراشی او را پیدا کرده و به فرزندخواندگی می‌گیرد.

چاه استخوان‌خوار درواقع دروازه بین دوران فئودال ژاپن و عصر امروزی‌ست و این دو دوره را که باهم چیزی حدود ۵۰۰ سال اختلاف زمانی دارند، به هم متصل می‌کند. این چاه بعد از بلعیدن تووا، بسته می‌شود و ۱۰ سال دیگر، مجددا باز می‌شود. تووا از این فرصت استفاده می‌کند و پس از سالیان سال بالأخره به خانه خود بر می‌گردد. او که فکر می‌کرد با استقبال خواهر خود مواجه می‌شود، با ستسونایی روبرو می‌شود که او را به یاد ندارد و به عنوان یک قاتل شیاطین مشغول به کار است، غافل از اینکه خودش و خواهر بزرگ‌ترش نیمه-شیطان هستند.

این دو خواهر به همراه موروها، فرزند اینویاشا سفری را آغاز می‌کنند تا حقیقت را درباره گذشته‌شان که چیزی درباره آن نمی‌دانند، بیابند. این انیمه یک اثر اورجینال ساخته استودیو پویانمایی بزرگ و سرشناس ‌Sunrise است.

Higurashi no Naku Koro ni – Gou

کیچی، اخیرا با خانواده خود به دهکده‌ای به نام هینامیزاوا نقل مکان کرده که در اعماق طبیعت وحش واقع شده است. او در این دهکده زندگی مسالمت آمیزی داشت تا اینکه با توریستی هم صحبت می‌شود و وی، به قتلی که قبل‌ها در این روستا رخ داده است، اشاره می‌کند. ظاهرا مدت‌ها قبل، دولت طرح ساخت سدی را درنظر داشته که با اجرای آن کل هینامیزاوا غرق می‌شد. و ساکنین دهکده باید خانه‌های خود را ترک کرده و مکان جدیدی را برای زندگی پیدا می‌کردند. این پروژه با اعتصاب روستاییان مواجه شد و درنتیجه دولت از اجرای این طرح صرف نظر کرد.

هربار که کیچی از ساکنان هینامیزاوا درباره حوادث قتل مربوط به این پروژه می‌پرسد، با اجتناب آن‌ها از پاسخ دادن مواجه می‌شود و این، او را نسبت به مردم دهکده مشکوک می‌سازد. بدگمانی او هنگامی که مقاله‌‌ای در رابطه با همین قضایا می‌خواند، حتی شدیدتر هم می‌شود. آن مقاله ادعا می‌کند که مدیر طرح احداث سد، بی‌رحمانه به قتل رسیده و یکی از قاتلین او، هنوز دستگیر نشده است.

نوبلس

Noblesse

نوبلس‌ها گونه‌ای از موجودات انسان‌نما هستند که فناناپذیر بوده و بسیار نیرومند هستند. داستان این انیمه محور رایزل، یک نوبلس که به تازگی از خواب ۸۲۰ ساله خود برخاسته و خدمتگذار او فرانکنشتاین می‌چرخد. فرانکنشتاین برای محافظت از اربابش، او را در دبیرستانی که خود مدیر آن است، به عنوان یک دانش آموز ۱۸ ساله ثبت نام می‌کند. رایزل در این دبیرستان با دنیا و فرهنگ انسان‌ها آشنا شده و با دو نفر از همکلاسی‌های خود رابطه صمیمانه‌ای ایجاد می‌کند.

او با دوستان خود، در صلح و آرامش زندگی می‌کرد تا وقتی که سازمان مخفی قدرتمندی به نام Union که هدفش حکومت بر جهان است، وارد زندگی‌اش می‌شود. Union، انسان‌ها را از سرتاسر جهان جمع کرده و روی آن‌ها آزمایش انجام می‌دهد. این سازمان با در معرض خطر قرار دادن عزیزان رایزل، سبب می‌شود که وی قدرت عظیم خود را برای محافظت از آن‌ها بکار گیرد. این انیمه ساخته شرکت‌های Crunchyroll و Glovision بوده و از یک وبتون کره‌ای با همین نام اقتباس شده است.

Magatsu Wahrheit: Zuerst

به دلیل ظهور انسان‌های جهش یافته در امپراطوری واهایت، درصد زیادی از جمعیت مردم مسلح شده‌اند و این منجر به افزایش جنایات در این کشور شده است. بطوری که برخی اشراف نارضایتی خود را از مدیریت ضعیف امپراطوری اعلام کرده‌اند و خیلی این نارضایتی‌ها، به اعتراضات خیابانی و حتی شورش کشیده شده‌اند. بنا به این وقایع، امپراطوری تصمیم گرفته تا ارتش خود را بزرگ‌تر کند و غیرنظامیان را از استفاده توپخانه‌های سنگین منع کند.

امروز، اولین روز کاری لئوکادیو به عنوان یک سرباز امپراطوری است و برای اینومائل روز عادی دیگری بوده که در آن همانند بقیه روزها، مشغول تحویل بسته‌های پستی است. Magatsu Wahrheit: Zuerst درباره این دو پسر جوان و چگونگی قرار گرفتن آن‌ها برعلیه یکدیگر است. این انیمه برگرفته از بازی موبایلی با همین اسم است.

Maesetsu

از دوستداران استندآپ کمدی هستید؟ Maesetsu را از دست ندهید. این انیمه درباره چهار دختر جوان است که برای رسیدن به رویای خود یعنی کمدین شدن در حوزه مانزای، سخت تلاش می‌کنند. مانزای یک نوع استندآپ کمدی سنتی ژاپنی است که توسط یک گروه دونفره اجرا می‌شود.

آن‌ها با شعار «خنده مردم را خوشحال می‌کند و اگر مردم خوشحال باشند، من نیز خوشحالم» هدف رفتن به تئاتر هنرهای نمایشی Nanba Grand Kagetsu و ایستادن بر صحنه آن را دارند. اجرا در این تئاتر برای یک کمدین ژاپنی، حکم رسیدن به قله موفقیت را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH