نقد و بررسی اپلیکیشن مسیریاب بلد: ساده، روان، ایرانی!

در این مطلب قصد داریم تا اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد را از جنبه‌های مختلف طراحی و عملکرد، مورد نقد و بررسی قرار دهیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

‏‏استارتاپ‌ها و شرکت‌های ایرانی روز به روز در حوزه تولید اپلیکیشن‌های بومی درخشان‌تر ظاهر می‌شوند و ما به عنوان کاربر می‌توانیم با استفاده از این برنامه‌ها، به کارهای روزمره خود سرعت ببخشیم و از امکانات بی‌شمار آن‌ها استفاده کنیم. یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی که باید آن را یک برنامه موفق نامید و با بیش از 5 میلیون نصب از گوگل‌پلی یکی از پرطرفدارترین اپ‌های بومی نیز محسوب می‌شود، نقشه و مسیریاب بلد است. گروه توسعه دهنده مسیریاب بلد، این اپلیکیشن را پر نصب‌ترین، جامع‌ترین و دقیق‌ترین مسیریاب ایرانی می‌نامند.

نگاهی کلی به اپلیکیشن مسیریاب بلد

کشور ما تا چندی پیش در حوزه اپلیکیشن‌های مسیریاب تهی بود و اکثر مردم از گوگل مپ، ویز و دیگر اپ‌های خارجی استفاده می‌کردند، اما حال شرایط تغییر کرده است، در حال حاضر چندین برنامه مسیریاب برجسته مانند بلد و نشان به کاربران خود خدمت رسانی می‌کنند که در این مطلب قصد داریم تا با نقد و بررسی مسیریاب بلد همراه شما باشیم.

این بررسی بر اساس نسخه 4.10.5 (آخرین نسخه فعلی) اپلیکیشن بلد انجام شده است.

در ابتدا باید گفت کار با بلد بسیار آسان است، حتی زمانی که برای اولین بار برنامه را اجرا می‌کنید، به راحتی به نقشه و قابلیت‌های اصلی دسترسی خواهید داشت و مشکلی برای یافتن گزینه‌های مسیریابی پیدا نخواهید کرد. اپلیکیشن بلد بسیار پرسرعت و روان اجرا می‌شود، و مسیریابی با آن بسیار راحت است. بلد یک اپلیکیشن تمام فارسی و ایرانی شناخته می‌شود و کارکرد گزینه‌های تنظیمات کاملا متناسب با نیازهای ایرانیان است. با این برنامه از داشتن هر نوع مسیریاب دیگر بی‌نیاز هستید و با قطعیت می‌توان مسیریاب بلد را بهترین جایگزین برای گوگل مپ و ویز دانست.

نقد و بررسی مسیریاب بلد – رابط کاربری اپلیکیشن بلد

عمده استفاده از یک برنامه مسیریاب در هنگام رانندگی است. در این حین داشتن یک برنامه مسیریاب که تمام قابلیت‌های آن به سادگی در دسترس باشد، بسیار اهمیت دارد. این نکته موردی است که در اکثر برنامه‌های مسیریاب رعایت شده و بلد نیز از این قائده مستثنی نیست. در اپلیکیشن بلد تنها با یک دست و در دو مرحله می‌توانید مسیریابی را انجام دهید.

گزینه‌های صفحه اصلی

بخش اعظم صفحه اصلی اپلیکیشن بلد را نقشه تشکیل می‌دهد. در صفحه اصلی یک مپ بزرگ و فارسی با جزئیات بسیار مناسب در اختیار شما قرار داده شده است، جا به جایی و مرور در نقشه نیز بسیار سریع و روان است. در قسمت سمت چپ نقشه، نوار باریکی مقیاس اندازه نقشه را اعلام می‌کند. در قسمت پایین سمت چپ مپ تنها گزینه مسیریابی دیده می‌شود، اما در سمت راست سه گزینه نسبتا کوچک دایره‌ای برای موقعیت مکانی جی‌پی‌اس، لایه‌ها و تنظیمات نقشه و مکان نمای شمال (در حالی که چرخش نقشه فعال باشد) وجود دارد. با انتخاب گزینه مسیریابی منوی مربوط به انتخاب مبداء، مقصد و مکان‌های منتخب باز می‌شود. با انتخاب موقعیت مکانی به محل فعلی خود بر روی نقشه می‌روید، برای کار کردن این قابلیت باید جی‌پی‌اس گوشی فعال باشد. با انتخاب لایه‌ها نیز تنظیمات مربوط به نمایش اطلاعات بر روی نقشه باز می‌شود.

در بالای نقشه سمت راست گزینه منو و در کنارش کادر جستجو در یک نوار قرار داده شده است. پایین این نوار، محل‌های پر تردد مانند پمپ بنزین، محل اهدای خون، پمپ گاز، بیمارستان، رستوران و در حال حاضر آزمایشگاه کرونا برای دسترسی سریع قابل انتخاب است. با انتخاب منو به گزینه‌های مختلف شامل پروفایل، تنظیمات، مکان‌های منتخب و پشتیبانی دسترسی خواهید داشت.

نقد و بررسی مسیریاب بلد

رنگ‌بندی و تم

بخش‌های اصلی رابط کاربری بلد شامل موارد گفته شده می‌شود، به طور کلی تم رابط کاربری سفید و بفش طراحی شده که هم رنگ لوگوی مسیریاب بلد است. این برنامه دارک تم یا تم تاریک ندارد اما پس‌زمینه نقشه مسیریاب در طول شب به رنگ تیره در می‌آید. نبود تم تاریک در این برنامه نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود، مخصوصا آن که رانندگان در طول حرکت خود درون برنامه مسیریاب هستند و صفحه گوشی همواره روشن است، در این حالت وجود تم تاریک هم به دید راننده و هم به کاهش مصرف باتری کمک فراوانی می‌کند، البته پس‌زمینه مشکی نقشه مسیریاب تا حدودی به این امر کمک خواهد کرد.

رابط کاربری بلد از ژست‌های حرکتی و فرمان‌های صوتی پشتیبانی نمی‌کند، البته هنگام جستجو مبدا یا مقصد می‌توانید با جستجو صوتی به Google Voice متصل شده و مبداء یا مقصد را اعلام کنید. در آزمایش‌های ما برنامه به خوبی مکان‌های گفته شده را شناسایی و پیدا می‌کند.

نقد و بررسی مسیریاب بلد – کارکردهای برنامه بلد

نقشه اصلی

همانطور که ذکر شد، نقشه برنامه به عنوان اصلی‌ترین بخش، علاوه بر سریع و روان بودن، جزئیات مسیر و مکان‌های مختلف را بسیار دقیق معین می‌کند. در این نقشه به دو صورت دیجیتالی و ماهواره‌ای (نقشه ماهواره‌ای تنها در تهران) تمام اتوبان‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، پلاک خانه‌ها (در تهران)، مکان‌های برجسته مانند ایستگاه مترو و اتوبوس، کلانتری‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، پمپ‌های بنزین، ورزشگاه‌ها، موزه‌ها، مساجد، رستوران‌ها، مجتمع‌های تجاری، سینما‌ها و همچنین ادارات و محل مشاغل کوچک نیز به خوبی مشخص شده است.

البته نقشه ماهواره‌ای بلد نیز با وجود آن که در نقشه کل کشور را نشان می‌دهد اما تنها در تهران دقت بالایی دارد و ساختمان‌ها و خیابان‌ها را با زوم حداکثری به نمایش می‌گذارد، در حالت نقشه ماهواره‌ای اگر بر روی دیگر شهر‌ها بروید، تصاویر در حالت زوم بر روی نقشه مات و نامفهوم هستند. در این برنامه یک نقشه مسیریاب نیز وجود دارد که هنگام رانندگی و طی کردن راه به صورت سه‌بعدی مسیر را به شما نشان می‌دهد، کمی جلوتر به جزئیات این نقشه نیز می‌پردازیم.

نقد و بررسی مسیریاب بلد

در نقشه اصلی برنامه مسیر حرکت خودروها در خیابان‌ها مشخص شده است، همچنین با دقت بالایی، میزان ترافیک در خیابان‌ها با سه رنگ سبز به معنای ترافیک روان، نارنجی به معنای ترافیک نیمه سنگین و قرمز به معنای ترافیک سنگین نشان داده می‌شود. در این نقشه طرح ترافیک در تمامی شهرها با نواری صورتی رنگ مشخص است، همچنین طرح کاهش آلودگی نیز با رنگ سبزآبی مشخص شده که در مسیریابی شما بسیار اهمیت دارد.

مشخص شدن نقاط پر ترافیک و حادثه خیز

از قابلیت‌های برجسته اپلیکیشن بلد، مشخص شدن نقاط پرتردد در نقشه است که در تهران و دیگر شهرستان‌ها، مناطق پرتردد که معمولا در طول روز پر ترافیک هستند با هاله‌ای قرمز رنگ نشان داده می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب بلد مشخص شدن نقاط پرتصادف در تهران است، که معین می‌کند در کدام معابر تهران تصادف بیشتری صورت گرفته است تا رانندگان در هنگام عبور از این مناطق بیشتر دقت داشته باشند. البته قابلیت نقاط پر تصادف در دیگر شهرها و به خصوص جاده‌های بین شهری دیده نمی‌شود که خلع بزرگی است، نشان دادن نقاط پر تصادف به ویژه در جاده‌های کشور می‌تواند تاثیر فراوانی در پیشگیری از تصادفات داشته باشد. همچنین گزینه‌ای برای نمایش خطوط مترو تهران بر روی نقشه نیز وجود دارد.

نقاط مهم در نقشه

از جذاب‌ترین بخش‌های برنامه وارد کردن مکان‌های جدید به نقشه است، به این صورت که شما می‌توانید رستوران، تعمیرگاه، فروشگاه، مغازه یا هر نوع کسب و کار دیگر خود را که در نقشه قابل نمایش است، به همراه عکس و اطلاعات کامل شامل نام، آدرس دقیق، شماره تلفن، وب سایت و ساعات کاری به نقشه وارد کنید، به این ترتیب آن مکان برای همه به نمایش در می‌آید و دیگران می‌توانند شما را به راحتی پیدا کنند، البته برای وارد شدن محل کسب و کار شما به نقشه، ابتدا اطلاعات ارائه شده باید توسط تیم بلد تائید شود.

نقد و بررسی مسیریاب بلد

در نقشه بلد نیازی نیست که حتما نام یا مشخصات یک محل را بدانید، به طور مثال فرض کنید به دنبال یک رستوران می‌گردید، می‌توانید وارد برنامه شده و هر رستوران دور و اطراف خود یا در هر شهر و منطقه در نقشه را ببینید و پیدا کنید، البته آن مکان باید به نقشه وارد شده باشد. به این ترتیب شاید در مناطقی هر روز از آن‌ جا عبور می‌کنید رستورانی وجود داشته باشد که شما از آن بی‌خبر باشید و در بلد آن را پیدا کنید. این مکان‌های مشخص همواره بر روی نقشه هستند و امکان حذف مکان‌ها از روی نقشه یا انتخاب تنها یک دسته به طور مثال تنها نشان دادن رستوران‌ها وجود ندارد.

اطلاعات کسب و کارها

شما حتی می‌توانید از زمان کاری و باز بودن مراکز تجاری و تفریحی مختلف با خبر شوید، فاصله کیلومتری و زمان رسیدن به آن مکان را ببینید، تصویر هر مکان را ببینید و برای مکان‌های مختلفی که تصویر ندارند، عکس اضافه کنید، به هر مکان امتیاز بدهید و برای آن نظر بگذارید، اگر مکانی بسته شده یا دیگر وجود نداشته باشد درخواست حذف آن بر روی نقشه را بدهید. به طور کلی نقشه بلد جدا از کاربرد مسیریابی که دارد، یک بانک اطلاعاتی نسبتا کامل از تمام مکان‌های مورد نیاز روزانه هر فرد در هر شهر کشور است.

نقد و بررسی مسیریاب بلد

مسیریابی با خودرو

شاید مهم‌ترین نکته در نقد و بررسی مسیریاب بلد بخش مسیریابی با خودرو باشد، برای اینکار با انتخاب گزینه مسیریابی، وارد بخش مسیریابی اپلیکیشن بلد می‌شوید. به صورت پیشفرض مکان فعلی شما در نقشه به عنوان مبداء انتخاب می‌شود، البته با انتخاب گزینه تغییر در کادر مبدا می‌توانید مکان مورد نظر خود را جستجو کرده یا از روی نقشه انتخاب کنید. برای انتخاب مقصد نیز به همین صورت یا با جستجو یا انتخاب مقصد از روی مپ می‌توانید مقصد را تعیین کنید. البته در منوی مسیریابی گزینه‌ای به نام مکان‌های منتخب وجود دارد که با آن می‌توانید مکان‌هایی که بیش از همه به آن‌ها رفت و آمد دارید را انتخاب کنید تا بعدا با دسترسی سریع، آن‌ها را به عنوان مبدا یا مقصد استفاده نمایید.

پس از انتخاب مقصد، به سرعت مسیریابی انجام شده و مسیرهایی که می‌توانید با خودرو از مبداء تا مقصد طی کنید به شما نمایش داده می‌شود. به طور معمول برای هر مقصد، سه مسیر به شما پیشنهاد داده می‌شود، ترتیب نمایش مسیرهای پیشنهادی زمان است، در بین چند مسیر پیشنهادی آن که زمان رسیدن به مقصد کوتاه‌تری دارد به عنوان پیشفرض به شما نمایش داده می‌شود.

ممکن است دیگر مسیرهای پیشنهادی طول مسیر کمتری داشته باشند اما زمان طی کردن مسیر به علت ترافیک بیشتر باشد، در این حالت، مسیر به عنوان اولویت دوم و سوم به نمایش در می‌آید اما در نهایت این انتخاب شماست که کدام مسیر را برگذینید. در اطلاعات مسیر، نام معابری که از آن عبور خواهید کرد، طرح ترافیک احتمالی در مسیر، زمان و فاصله تا مقصد نمایش داده می‌شود. در بلد امکان انتخاب ورود به طرح ترافیک، کاهش آلودگی و زوج و فرد وجود دارد که از قسمت تنظیمات طرح و مسیر می‌توان آن‌ها را فعال یا غیرفعال کرد.

مسیریابی با وسایل نقلیه و پیاده روی

به جز مسیریابی با خوردو، مسیریابی با وسایل نقلیه، به صورت پیاده و با تاکسی اینترنتی نیز با بلد امکان پذیر است، با انتخاب مسیریابی با حمل و نقل عمومی تمام جزئیات مسیر مانند استفاده از مترو و اتوبوس، ایستگاه ابتدایی و انتهایی و مقدار پیاده روی به صورت کامل نوشته شده که حتی برای افرادی که برای بار اول در یک شهرناشناس از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، کاملا قابل فهم و کاربردی است.در این حالت با انتخاب گزینه حمل و نقل عمومی می‌توانید وسیله نقلیه مورد نظر را از میان مترو، اتوبوس و تاکسی انتخاب کنید تا به طور مثال تنها مسیر با مترو به نشان داده شود. مسیر مورد نظر برای پیاده روی نیز به نمایش در ‌می‌آید و زمان و مسافت طی شده نشان داده می‌شود، این قابلیت برای برنامه ریزی زمانی برای رسیدن به مقصد همچنین چیدن یک برنامه پیاده روی روتین روزانه بسیار مفید است.

اتصال مستقیم به تپسی

اما در بخش تاکسی اینترنتی، به برنامه تپسی متصل می‌شوید. مقدار هزینه سفر با سرویس‌های مختلف تپسی برای شما به نمایش درمی‌آید. البته قیمت‌ها با قیمت‌های خود برنامه تپسی کمی تفاوت دارند و مقداری خطای چند هزار تومانی برای هزینه به نمایش درآمده دیده می‌شود. با زدن گزینه درخواست تپسی برای مسیر به برنامه تپسی منتقل می‌شوید، در تپسی مسیر انتخابی شما در برنامه بلد مشخص است و تنها باید درخواست تاکسی را بزنید. اگر برنامه تپسی در گوشی شما نصب نباشد، در مرورگر خود به صفحه نصب برنامه تپسی در کافه بازار منتقل می‌شوید.

نقشه مسیریابی سه‌بعدی

با آغاز مسیر، وارد محیط جدیدی می‌شوید که با نقشه سه بعدی، می‌توان مسیر پیش رو را دید. در این صفحه مقدار مسافت طی شده، زمان سپری شده، مقدار مسافت و زمان مانده تا مقصد به شما نشان داده می‌شود. پس‌زمینه نقشه بخش مسیریابی را می‌توانید به صورت تیره در بیاورید، این قابلیت برای رانندگی در شب بسیار مفید است. هماهنگی حرکت تصویر در برنامه با حالت عادی رانندگی بسیار بالاست، هنگامی که در خوردو به سمت چپ یا راست گردش دارید، در نقشه نیز این گردش بلافاصله نشان داده می‌شود.

در صورتی که مسیر را اشتباهی رفتید، بلافاصله اپلیکیشن یک مسیر جایگزین برای‌تان مشخص می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از تفاوت‌های بلد با ویز در تغییر مسیر در شرایط خاص است، به طور مثال در ویز پس از شروع رانندگی اگر در بخشی از مسیر پیش رو ترافیک سنگین به وجود بیاید، قبل از رسیدن به ترافیک، خود برنامه مسیری جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد، اما بلد به این شکل کار نمی‌کند (یا حداقل ما چنین چیزی را در طول بررسی ندیدم).

در صفحه مسیریابی نام خیابان یا معبری که در آن حضور دارید در بالای صفحه نشان داده می‌شود که با لمس آن، تمام خیابان‌ها و معابری که برای رسیدن به مقصد باید طی کنید به ترتیب به نمایش گذاشته می‌شود. در طول مسیر همچنان مقدار ترافیک در خیابان‌ها با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز مشخص است که شما را از وضع ترافیک پیش روی‌تان با خبر می‌کند. این قابلیت بسیار دقیق عمل می‌کند و محدوده ترافیک را به درستی نشان می‌دهد. همچنین در طول مسیر نزدیک شدن به پلیس و دوربین و لحظه ورود به طرح‌های ترافیکی به شما هشدار داده می‌شود، البته نبود هشدار دست‌‌انداز از نقطه‌ ضعف‌های بلد در مقابل مسیریاب نشان است، قابلیتی که هم در شهر و هم در جاده بسیار برای رانندگان اهمیت دارد.

در صفحه مسیر گزینه‌ای برای ارسال گزارش وجود دارد، در این بخش می‌توانید ترافیک در مسیر، وجود دوربین، پلیس، تصادف یا وجود چراغ راهنمایی، دست انداز، بن بست یا مسیر صعب العبور را گزارش دهید تا این موارد به نقشه بلد اضافه شود، در واقع هر فردی می‌تواند در بهبود مسیریاب بلد نقش داشته باشد. همچنین با کشیدن صفحه به سمت بالا، منو دیگری برای تنظیمات مربوط به دستیار صوتی، انتخاب نشان‌گر و تنظیمات مربوط به طرح‌های ترافیک باز می‌شود، در این منو می‌توان رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پمپ بنزین و گاز موجود در مسیر خود را نیز ببینید، فاصله و زمان رسیده با آن‌ها را مشاهده کنید و هر کدام را که خواستید برای توقف در مسیر انتخاب کنید. به طور مثال در مسیر شما 5 رستوران وجود دارد و شما رستوران سوم را که 10 کیلومتر با شما فاصله دارد و تا 13 دقیقه دیگر به آن می‌رسید، برای توقف در مسیر انتخاب می‌کنید.

نقد و بررسی مسیریاب بلد

راهنمای صوتی با گویش‌های محلی

راهنمای صوتی در تمام مراحل مسیر مواردی مختلف مانند گردش به چپ یا راست، زمان رسیدن به پلیس، دوربین، ورود به طرح ترافیک و… را از قبل به شما می‌گوید. از قابلیت‌های جالب بلد انتخاب زبان و لهجه‌های مختلف برای راهنمای صوتی مسیر است. دستیار صوتی با زبان فارسی زن و مرد، زبان ترکی، عربی و گویش‌های گیلکی، کرمانی، شیرازی و یزدی ارائه شده که می‌توانید زبان یا گویش مورد نظر را انتخاب نمایید، بر اساس تجربه ما گویش‌ها خیلی دقیق نیست و به نظر می‌رسد تفاوت‌هایی با گویش‌های مردم محلی شهرهای ذکر شده با گویش مسیریاب بلد وجود دارد.

نقد و بررسی مسیریاب بلد – تنظیمات و قابلیت‌های دیگر

با ورود به منو به بخش‌های مختلفی دسترسی پیدا می‌کنید، در این قسمت با انتخاب گزینه مشاهده پروفایل، نام و شماره تماس خود را تغییر دهید. همچنین در ثبت مکان‌ها، کسب و کارها و اصلاح اطلاعات معابر در نقشه بلد همکاری کنید. اطلاعات در مورد شرایط استفاده، حریم خصوصی، پشتیبانی بلد و معرفی بلد به دوستانتان نیز در این بخش قابل مشاهده هستند.

استفاده از مپ آفلاین

اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های بلد، دانلود نقشه آفلاین استان‌های مختلف است تا بدون نیاز به اینترنت نیز بتوانید از نقشه برنامه استفاده کنید. نقشه استان‌ها بین 10 تا 50 مگابایت حجم دارند که هرکدام را به انتخاب خود می‌توانید دانلود کنید. برخلاف ادعای بلد، با نقشه آفلاین نمی‌توان مسیریابی کرد، دست کم در زمان استفاده ما از این برنامه در زمان خاموش بودن اینترنت با وجود دانلود نقشه تهران، مسیریابی همواره با ارور “متاسفانه مسیری یافت نشد” همراه بود. با نقشه آفلاین تنها می‌توان از خود نقشه استفاده کرد و طبیعتا قابلیت‌هایی مثل نمایش ترافیک در خیابان‌ها نیز غیرفعال می‌شود.

سفارش سازی دستیار صوتی

وجود دستیار صوتی یکی از قابلیت‌های اصلی هر مسیریاب به شمار می‌رود، در بلد همانطور که گفتیم می‌توانید زبان‌ها و گویش‌های مختلفی را برای دستیار صوتی انتخاب کنید. در بلد همچنین می‌توان دستیار صوتی را غیرفعال کرد، یا تنظیم کرد که تنها هشدارها مانند رسیدن به محدوده طرح ترافیک و یا دوربین را به شما گوش‌زد کند و جهت‌های مسیر و حرکت را اعلام نکند، این گزینه را در صفحه مسیریابی هنگام حرکت نیز می‌توانید تغییر دهید. همچنین در منوی دستیار صوتی، با انتخاب گزینه “دستیار صوتی هنگام تماس قطع شود؟” هر بار شخصی با شما تماس می‌گیرد، دستیار صوتی خاموش شده تا مزاحم مکالمه شما نشود. در زمینه هشدارها نیز می‌توان تعیین کرد که کدام هشدارهای صوتی به شما داده شود و کدام هشدارها داده نشود.

طرح‌های ترافیک

علاوه بر آن که محدوده طرح‌های ترافیکی در هر شهری درون نقشه مشخص است و هنگام مسیریابی، ورود به طرح و زمان پایان طرح به شما اعلام می‌شود، اما با استفاده از منو طرح ترافیک در تنظیمات، می‌توانید مشخص کنید که در مسیریابی، از ورود به طرح ترافیک خودداری شود، به این ترتیب در مسیر پیشنهادی وارد طرح ترافیک نمی‌شوید.

سفارشی سازی نقشه

شما می‌توانید در منوی نقشه و لایه‌ها، موارد مربوط به نقشه را سفارشی سازی کنید. یکی از این تنظیمات عدم چرخش نقشه است، با غیرفعال کردن این گزینه هنگام جابه جایی در نقشه (پیش از مسیریابی) شمال و جنوب نقشه همواره ثابت می‌ماند و شما نمی‌توانید به هر شکلی که خواستید جهت نقشه را تغییر دهید. از قابلیت‌های دیگر امکان نمایش یا عدم نمایش ترافیک زنده در نقشه است. همچنین نمایش یا عدم نمایش محدوده طرح یا مکان‌های منتخب خود را نیز می‌توانید تعیین کنید.

امکان استفاده به عنوان نقشه تاکسی‌های اینترنتی

مانند دیگر نقشه‌ها، مسیریاب بلد را نیز می‌توان به عنوان نقشه پیش‌فرض به اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی متصل کرد.

نقاط قوت:

  • نقشه جامع و روان
  • اطلاعات کامل از مکان‌های مهم و کسب و کارها
  • دستیار صوتی با زبان‌ها و گویش‌های مختلف
  • مشخص شدن نقاط پر ترافیک و پر تصادف
  • مسیریابی آسان
  • نقشه آفلاین
  • انتخاب مکان‌های منتخب
  • مشخص کردن طرح ترافیک
  • نمایش خطوط مترو و بی‌آر‌تی
  • نقشه ماهواره‌ای (برای تهران)
  • قابلیت شخصی سازی دستیار صوتی، نقشه و مسیریابی

نقاط ضعف:

  • عدم مسیریابی آفلاین
  • کیفیت بسیار پایین نقشه ماهواره‌ای برای شهرستان‌ها
  • عدم هشدار دست انداز
  • عدم نمایش نقاط پرترافیک و پر تصادف در شهرستان‌ها

5 در مورد “نقد و بررسی اپلیکیشن مسیریاب بلد: ساده، روان، ایرانی!”

  1. سلام
    ببخشید خواستم یه انتقاد داشته باشم از برنامتون که چرا از گویش های بخش سنخگو چیزی به اسم گویش کوردی نیست درصورتی که بقیه گویش هارو داره
    لطفا رسیدگی بفرمایید

  2. جاده یطرفه رو تونقشه دوطرفه نوشته ومسیرموهم ازاونجا نشون داد تاوسطش که رفتم تصادف کردم ماشین طرف داغون شد همچنین ماشین هودم افسرهم مقصر۱۰۰درصدی زد بدبختم کرد مسیریابی بلد منو بدبخت وخاک به سرم کرد خداازتون نگذره

  3. من ازبرنامه بلد شکایت داره جاده یطرفه رو تونقشه دوطرفه نوشته ومسیرموهم ازاونجا نشون داد تاوسطش که رفتم تصادف کردم ماشین طرف داغون شد همچنین ماشین هودم افسرهم مقصر۱۰۰درصدی زد بدبختم کرد مسیریابی بلد منو بدبخت وخاک به سرم کرد خداازتون نگذره

  4. نسخه ای که داخل گوگل استور هست با نسخه داخل استور های ایرانی مثل بازار و ماکت فرق داره و هر کدوم جدا نصب میشه.حتی رنگ آیکن هم کمی فرق داره!!!!علت چیه؟

  5. محمود دبستانی

    من خواستم به پروژه ام (*********) اضافه اش کنم. نه وب سرویس داره و نه api .
    منم رفتم سراغ نقشه نشان.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH