معرفی فیلم Requiem for a dream به کارگردانی دارن آرنوفسکی

Requiem for a dream یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌ها با موضوع مصرف مواد مخدر است که توسط دارن آرنوفسکی کارگردانی شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۰ اکران شد و بازخورد بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. این اثر یک فیلم تاریک و دل‌خراش با بازی بسیار تاثیرگذار Ellen Burstyn و نقش‌آفرینی ستارگانی چون Jared Leto و Jennifer Connelly است. با آی‌تی‌رسان و معرفی این فیلم به یادماندنی همراه باشید.

Requiem for a dream روایت‌گر داستان افرادی‌ست که در ابتدای فیلم هر کدام هدف و آرزویی در زندگی دارند و در تلاش برای رسیدن به آن هستند. بعد از شکست‌های پی‌در‌پی در مسیر آرزوهای‌شان، مواد مخدر به آخرین راه حل این افراد تبدیل می‌شود. آنها فقط زمانی که تحت تاثیر این مواد هستند خودشان را نزدیک به آرزوهای خود می‌بینند و از دنیای واقعی و مشکلاتی که با آن رو‌‌‌به‌رو هستند فاصله می‌گیرند.

Requiem for a dream درباره‌ی هری، تارین، مریان و سارا و مادر هری است. هری و تایرن در تلاش برای پیدا کردن راهی برای کسب درآمد بیشتر هستند و ماریان نیز رویای این را دارد که روزی بتواند یک طراح لباس مطرح بشود. از سوی دیگر سارا بعد از مرگ همسرش تنها مانده و ارتباط گرمی هم با هری ندارد و تلویزیون تنها همدم روز‌های تنهایی اوست. سارا در تلاش است تا قبل از دعوت شدن به برنامه مورد علاقه‌اش در تلویزیون وزن خود را کم کند تا دوباره مثل روزهای جوانی‌اش زیبا به نظر برسد.

بعد از تلاش‌های بی‌ثمر و رژیم‌های سخت، سارا تصمیم می‌گیرد از قرص‌های لاغری که در اصل مواد مخدر هستند، برای لاغر شدن کمک بگیرد. از سوی دیگر هری و دوستان‌شان هم در کسب و کارشان که خرید و فروش مواد است، شکست خورده‌اند و بیشتر از قبل درگیر اعتیاد شده‌اند. در ادامه فیلم Requiem for a dream اعتیاد سرگذشت بسیار غم‌انگیزی برای همه این افراد رقم می‌زند.

این فیلم از تصویربرداری و موسیقی متن خیلی خوبی بهرمند است. شخصیت‌سازی این فیلم به قدری قوی‌ست که بیننده هم با غم و یا شکست هر یک از کاراکترها درد او را تجربه می‌کند. این فیلم امتیاز ۸.۳ از IMDb و امتیاز ۷۹ از Rotten tomatoes دریافت کرده است. در آخر Requiem for a dream فیلمی غم‌انگیز و تراژدی‌ست که هر بیننده‌ای را متاثر می‌کند و به راحتی فراموش شدنی نیست.

Requiem for a dream از دارن آرنوفسکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH