مروری بر اخبار جنجالی هفته گذشته: از احتمال رفع فیلتر تلگرام تازمان آماده شدن واکسن ایرانی کرونا!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به سخنان وزیر ارتباطات مبنی بر عدم برنامه دستگاه قضایی برای رفع فیلتر اینستاگرام، آماده شدن واکسن کرونا ایرانی تا خرداد سال 1400 و مشکلات دانشجویان با سامانه‌های آموزشی دانشگاهی، جزو پر بازدیدترین اخبار بود.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

وزیر ارتباطات: فکر نمیکنم برنامه‌ای برای رفع فیلتر تلگرام وجود داشته باشد!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی، به سوالات متداول نسبت به موضوعات حوزه ارتباطات کشور پاسخ داد. جهرمی در ابتدا در مورد احتمال رفع فیلتر تلگرام گفت: پیشنهاد می‌کنم از دادستان کل کشور این سوال را بپرسید، نه در زمان فیلتر کردن تلگرام از ما نظر خواستند و نه در زمان رفع فیلتر از ما نظرخواهی خواهند کرد. این اتفاق به نظر دستگاه قضایی بستگی دارد، تلگرام با حکم قضایی بسته شده و طبیعتا با حکم قضایی هم رفع فیلتر می‌شود. بعید می‌دانم نظر دستگاه قضایی نسبت به انسداد تلگرام تغییر کرده باشد.


واکسن‌های ایرانی کرونا در خرداد 1400 آماده تزریق عمومی می‌شوند

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا و دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اعلام آن که هفت شرکت ایرانی بر روی ساخت 4 واکسن کرونا کار می‌کنند، گفت: واکسن ایرانی کرونا تا خرداد 1400 قابل تزریق است. قانعی در همین مورد تاکید کرد: ستاد توسعه زیست فناوری مسئول پیگیری روند ساخت واکسن سازها را بر عهده دارد.


مشکلات جدید برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و احتمال تغییر نحوه انجام آن!

طبق اعلام گمرک، طرح جدید رجیستری مشکلات فراوانی برای این سازمان ایجاد کرده است و حال گمرک خواستار تغییر روند انجام رجیستری گوشی‌های مسافرتی است. چندی پیش بود که اعلام شد برای جلوگیری از وارد شدن گوشی‌های قاچاق به نام گوشی مسافری به کشور، همه افرادی که می‌خواهند تلفن هوشمند وارد کشور کنند باید در همان فرودگاه نسبت به رجیستری اقدام کرده و احراز هویت شوند، در غیر این صورت رجیستری گوشی پس از ورود مسافر به کشور امکان پذیر نخواهد بود.


چرا ترافیک سامانه آموزش دانشگاهی برای برخی از دانشجویان رایگان نیست؟

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو عامل مهم برای عدم دسترسی دانشجویان به اینترنت رایگان آموزش مجازی را اعلام کرد. ستار هاشمی گفت: ما تا کنون 4400 سامانه آموزشی رایگان داریم که دانشجویان از هر شهر یا منطقه و با هر اپراتوری، می‌توانند بدون هزینه از آن‌ها استفاده نمایند. دسترسی رایگان این سامانه‌ها به اپراتورها اعلام شده است، البته ممکن است درصدی خطا وجود داشته باشد، به همین جهت پنل ثبت مشکلات راه اندازی شده است. تا کنون هزار و 500 درخواست مختلف در این سامانه به ثبت رسیده که به 500 مورد رسیدگی کردیم و دیگر درخواست‌ها در دست بررسی هستند.


مجلس: طرح صدور کارت ملی هوشمند، پروژه‌ای شکست خورده است!

مرکز پژوهش‌های مجلس در جدید‌ترین گزارش خود به ارزیابی طرح صدور کارت ملی هوشمند پرداخته و آن را پروژه‌ای شکست خورده عنوان کرده است. بر اساس طرح برنامه پنجم توسعه، تا پایان سال 94، صدور کارت ملی هوشمند برای اتباع ایرانی باید به اتمام می‎‌رسید، اما با گذشت 6 سال از زمان معین شده برای اتمام پروژه، همچنان تعداد زیادی از هموطنان ما، کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند.


آذری جهرمی: در صورت افزایش ترافیک، قیمت اینترنت در سال آینده کاهش پیدا می‌کند!

محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات، در هفته گذشته در حساب اینستاگرام خود به سوالات مردم پاسخ داد. جهرمی مدت‌هاست در اینستاگرام به طور مستقیم با مردم ارتباط دارد و مشکلات آن‌ها را پیگیری می‌کند. در همین راستا وزیر ارتباطات در جواب فردی که از گرانی اینترنت گلایه داشت گفت: هزینه اینترنت گران نشده و قرار هم نیست که گران شود، بلکه در صورت رشد ترافیک اینترنت، قیمت آن در سال آینده ارزان‌تر هم خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH