آی‌فون 13 اپل مطابق روال معمول در سپتامبر سال آینده عرضه خواهد شد

وجود بحران‌های بهداشتی مداوم در جهان موجب مواجهه اپل با چالش‌های فراوان شد و نهایتا بروز تاخیر چند هفته‌ای در عرضه آی‌فون 12 پرو مکس را به‌دنبال داشت. با این‌حال گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که سری آی‌فون 13 مطابق روال معمول در سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد. این پدیده بدان معناست که اپل به منظور اطمینان از رعایت کلیه ضرب‌العجل‌های تعیین شده برای تامین قطعات الکترونیکی با تمام قوا تلاش خواهد کرد. کارشناسان با توجه به این موضوع یقین دارند که آی‌فون 13 اپل در زمان مقتضی عرضه خواهد شد.

آی‌فون 13 اپل طی سال آینده در بازه زمانی معمول تولید شده و بدون هرگونه تاخیر به بازار عرضه می‌شود

یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که تولید انبوه مدل‌های آی‌فون 13 مجهز به تراشه A15 مطابق با برنامه زمانی معمول اپل اجرا خواهد شد. تولید انبوه آی‌فون‌های جدید توسط اپل معمولا در اوایل تابستان آغاز می‌شود؛ اما امسال تولید سری آی‌فون 12 در ماه سپتامبر آغاز شد. این پدیده موجب به تعویق افتادن عرضه هندست‌های مذکور از ماه سپتامبر به اکتبر شد.

بدین‌ترتیب برای نخستین بار از سال 2011 به بعد چارچوب زمانی عرضه گوشی‌های آی‌فون دستخوش تغییر شد. به بیان دقیق‌تر مدل‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 پرو در روز 23 اکتبر (2 آبان ماه) عرضه شدند؛ در حالی‌که آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 پرو مکس در روز 13 نوامبر (23 آبان ماه) روانه بازار شدند. جابه‌جایی 1 ماهه زمان عرضه این هندست‌ها شور و هیجان فوق‌العاده‌ای را در صنعت ایجاد کرد؛ زیرا آی‌فون یکی از پرمخاطب‌ترین گجت‌های موبایلی در جهان به‌شمار می‌رود. با این‌حال در صورت صحت اخبار اخیرا منتشر شده انتظار می‌رود که برنامه زمانی عرضه آی‌فون 13 با هیچ‌گونه تاخیری مواجه نشود.

بعلاوه مینگ چی‌کو نگرانی‌ها در خصوص کاهش ظرفیت تولید تراشه A14 توسط کمپانی TSMC از 100 به 80 درصد طی 3 ماهه نخست سال 2021 را بی‌اساس می‌داند. این تحلیل‌گر خاطرنشان می‌کند که چنین پدیده‌ای بیش از آنکه به ظرفیت و بهره‌وری تولید مربوط باشد؛ تابعی از یک فاکتور فصلی است. همچنین آقای کو ادعا می‌کند که میزان تقاضا برای دستگاه‌های آی‌فون خصوصا مدل‌های آی‌فون 12 پرو کماکان در سطح چشمگیری باقی خواهد ماند. اگرچه میزان تقاضا برای این هندست‌ها بالا است؛ اما مدل‌های پرو با کمبود قطعات مربوط به ماژول دوربین دست‌به‌گریبان هستند. این پدیده موجب افزایش زمان تقریبی حمل‌ونقل در وبسایت رسمی اپل شده است. با این‌حال تولید انبوه و چارچوب زمانی عرضه آی‌فون 13 مطابق برنامه‌های معمول اپل تنظیم و اجرا خواهند شد.

بایستی به‌خاطر داشت که با وجود شیوع فراگیر بیماری کووید 19 شرایط احتمالا به بهترین شکل ممکن رقم نخواهد خورد. اگرچه شخص تحلیل‌گر به عرضه سری آی‌فون 13 مطابق با برنامه زمانی معمول اشاره نموده است؛ اما هنوز مشخص نیست که شرایط حاکم به چه ترتیب فرآیند تولید را تحت تاثیر قرار خواهند داد. با این وجود این‌بار اپل بایستی خود را برای بدترین سناریوهای ممکن آماده کند. در همین راستا غول کوپرتینویی به منظور اطمینان از عرضه آی‌فون 13 در ماه سپتامبر تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH