اپل واچ آینده احتمالا با فناوری تاچ آی‌دی و دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد شد

به گفته وبسایت MacRumors کمپانی اپل اخیرا 2 پتنت جدید را به ثبت رسانده است. بر این اساس غول کوپرتینویی به‌دنبال اضافه نمودن فناوری تاچ آی‌دی و دوربین مخفی زیر نمایشگر به اپل واچ است.

فناوری تاچ آی‌دی در اپل واچ

منبع خبری مذکور موفق به کشف پتنتی تحت‌عنوان “دستگاه الکترونیکی با سیستم سنسور بیومتریکی یکپارچه با دکمه” شده است. این پتنت توسط دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده به ثبت رسیده است.

پتنت ثبت شده در خصوص نحوه ادغام تاچ آی‌دی با دکمه‌های جانبی اپل واچ و کارکردهای عملی این مشخصه توضیحاتی را ارائه می‌دهد. کاربران برای شناسایی هویت خود، بازگشایی قفل دستگاه و احرازهویت برنامه‌ها از تاچ آی‌دی استفاده می‌کنند. درک اهداف اپل برای اضافه نمودن تاچ آی‌دی به اپل واچ کار چندان دشواری نیست. در حال حاضر اپل واچ کماکان به استفاده از کلمه‌های عبور متکی است. بدین‌ترتیب تا زمانی‌که کاربر اپل واچ را از مچ دست خود خارج نکند؛ کلمه‌عبور مجددا از وی درخواست نمی‌شود. قابلیت احرازهویت بیومتریکی به اپل اطمینان می‌دهد که کاربران هنگام استفاده از اپل واچ یا اجرای تراکنش‌های Apple Pay از امنیت بالاتری برخوردار هستند.

دوربین زیر نمایشگر در اپل واچ

علاوه بر تاچ آی‌دی پتنت جدید دیگری نیز به ثبت رسیده است. این پتنت “تجهیزات الکترونیکی با نمایشگر 2 سطحی” نامگذاری شده است. این پتنت نحوه لایه‌بندی دوربین و فلاش در صفحه‌نمایش را توصیف می‌کند. در این‌حالت دوربین و فلاش صرفا در مواقع لزوم از بخش خارجی قابل رویت هستند. ساعت فناوری نمایشگر 2 لایه را به سایر دستگاه‌ها از جمله آی‌فون تعمیم خواهد داد. بدین‌ترتیب شکاف موجود برطرف خواهد شد. اما این پتنت بر اپل واچ تمرکز نموده است.

اصل کاری فناوری مذکور این است که دستگاه الکترونیکی می‌تواند دارای مشخصه نمایشگر 2 سطحی باشد. این نمایشگر احتمالا دارای یک لایه داخلی با آرایه‌ای از پیکسل‌ها جهت نمایش تصاویر است. بعلاوه لایه خارجی نمایشگر نیز از یک مدولاتور نوری تشکیل شده است. این ماژول تعدیل‌کننده نور دارای مجموعه‌ای از سلول‌ها است. هر سلول می‌تواند در وضعیت شفاف یا مسدودکننده نور قرار گیرد. همچنین این لایه می‌تواند به شکل موثری بسته شود.

در این‌حالت شاتر دوربین احتمالا از ظاهری متناسب با دستگاه الکترونیکی برخوردار خواهد بود. مدار کنترل داخل دستگاه الکترونیکی هنگام نیاز به تصویربرداری موقتا شاتر را در حالت شفاف قرار داده و امکان عبور نور فلاش یا دریافت روشنایی توسط سنسور دوربین را فراهم می‌کند. در حال حاضر فقدان دوربین اصلی‌ترین مانع برای تبدیل شدن اپل واچ به یک ابزار مچی برقرارکننده تماس‌های ویدیویی به‌شمار می‌رود. اما چنان‌چه پتنت‌های فوق به یک محصول واقعی تبدیل شوند؛ در این‌صورت چنین پدیده‌ای به منزله یک تحول انقلابی برای اپل واچ قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH