نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به پلی ‌استیشن 5

حتما می‌دانید که کنسول پلی‌استیشن 5 از بلوتوث برخوردار است. اما مشکل اینجاست که هنگامی‌که کنسول خود را روشن کرده و به منوی تنظیمات می‌روید، هدست شما شناسایی نمی‌شود. درست است که این کنسول از بلوتوث برخوردار است، اما پشتیبانی وسیعی را از هدفون و سایر تجهیزات صوتی، ارائه نمی‌دهد. در اصل، بلوتوث کنسول پلی‌استیشن 5 جهت اتصال صفحه‌کلیدهای بی‌سیم، میکروفن و همچنین سایر محصولات سازگار شرکت سونی، تعبیه شده است. نگران نباشید، در هر صورت راهی جهت اتصال هدست بلوتوث به PS5 شما وجود داشته و انجام این کار، فرایند نسبتا آسانی نیز دارد.

یک آداپتور بلوتوثی انتقال صدا را برای PS5 خود، تهیه کنید

اتصال هدست بلوتوث به ps5

اولین گام جهت اتصال هدست بلوتوث به PS5 شما، تهیه یک انتقال دهنده بلوتوثی صدای USB-A و یا USB-C است. این دستگاه‌های کوچک را می‌توانید به یکی از درگاه‌های USB کنسول خود متصل کرده و سپس جهت اتصال دستگاه‌های خارجی بلوتوثی، از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که یک دستگاه مجهز به USB-A تهیه کنید، زیرا کنسول پلی‌استیشن 5، سه درگاه USB-A و فقط یک درگاه USB-C را ارائه می‌دهد. بهتر است که درگاه USB-C را برای مواردی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارند، نگه دارید (همچون اتصال حافظه‌های SSD جهت ذخیره بازی‌ها). تقریبا تمامی انتقال دهنده‌های بلوتوثی مجهز به USB، با کنسول نسل نهمی سونی، سازگار هستند.

آداپتور بلوتوث را به پلی‌استیشن 5 خود، متصل کنید

ابتدا باید انتقال دهنده بلوتوثی را به PS5 خود، متصل کنید. اگر آداپتور شما از درگاه USB-A برخوردار باشد، آنگاه می‌توانید آن را به درگاه Hi-Speed USB-A جلو و یا یکی از درگاه‌های Super-speed USB-A (با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه) پشت، متصل کنید. اگر هم از یک انتقال دهنده USB -C استفاده می‌کنید، آنگاه تنها می‌توانید که از همان یک درگاه USB Type-C جلو دستگاه، استفاده کنید. در هر صورت پس از اتصال آداپتور بلوتوثی به کنسول خود، می‌توانید فرانید جفت‌سازی با هدفون بلوتوثی را آغاز کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: کنترلر DualSense کنسول پلی‌استیشن 5 با PS4 سازگاری ندارد

در نهایت، اتصال هدست بلوتوثی به PS5

اتصال هدست بلوتوث به ps5

پس از اتصال آداپتور بلوتوث خود به کنسول، دیگر لازم نیست که کار دیگری را بر روی پلی‌استیشن خود انجام دهید. کنسول شما به‌صورت خودکار، انتقال دهنده بلوتوثی را شناسایی کرده و به آماده‌سازی آن می‌پردازد. هنگامی‌که آماده اتصال هدفون خود به کنسول شدید، آنگاه باید گام‌های زیر را طی کنید.

  • گام اول: هدفون بلوتوثی خود را روشن کرده و سپس آن را در حالت جفت‌سازی قرار دهید (مطابق راهنمای سازنده).
  • گام دوم: در ادامه باید کلید موجود بر روی انتقال دهنده بلوتوثی صدا را آن‌قدر نگه داشته تا چراغ LED آن شروع به چشمک زدن کند. سپس باید کمی صبر کنید.
  • گام سوم: اکنون آداپتور بلوتوثی به‌صورت خودکار، هدفون شما را شناسایی کرده و اتصال را برقرار می‌کند. حال می‌توانید با استفاده از هدفون مورد علاقه خود، از بازی‌ها لذت ببرید.

اگر اتصال با مشکل مواجه شد، آنگاه باید هدفون خود را خاموش کرده و سپس مجددا دستورالعمل سازنده هدست خود را دنبال کنید. اگر سریعا هر دو دستگاه را در حالت جفت‌سازی قرار ندهید، آنگاه شاید فرایند جفت کردن با مشکل مواجه شود. البته باید از شارژ بودن هدفون خود نیز اطمینان حاصل کنید.

2 در مورد “نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به پلی ‌استیشن 5”

  1. سلام من می خوام سال اینده کنسول تهیه کنم اگه خدا عمری بده. و مانیتور فورکی vp28uq ایسوس دارم که اسپیکر نداره. و راه حل چیه. من خودم سیستم با اسپیکر‌وصل کردم و برای کنسول باید چیکار کنم.
    و ماینتورم.کابل اچ دی ام آی داره. فقط دیسپلی نیست

    1
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH