مدل مفهومی وان‌پلاس 8T با طراحی جذاب و رنگ قابل تغییر معرفی شد

کمپانی وان‌پلاس از یک دستگاه مفهومی جدید با نام وان‌پلاس 8T کانسپت رونمایی کرد. این هندست بر پایه مدل فعلی وان‌پلاس 8T طراحی شده است. دستگاه مفهومی جدید به کمپانی امکان می‌دهد تا برخی فناوری‌های در دست توسعه خود را به معرض نمایش بگذارد.

وان‌پلاس 8T کانسپت مجهز به یک لایه فیلم با قابلیت تغییر رنگ در بخش زیرین گلس پشتی دستگاه است. این لایه حاوی نوعی اکسید فلز است و با تغییر ظرفیت یون‌های فلزی از طریق اعمال ولتاژهای متغیر قادر به تغییر رنگ خود خواهد بود. لایه فیلم می‌تواند رنگ خود را از نقره‌ای به آبی تیره و بالعکس تغییر دهد. گلس پشتی گوشی به گونه‌ای تراش خورده است تا شکل تراس‌های گرم بهاری پاموکاله در کشور ترکیه را شبیه‌سازی نمایند.


سیستم رادار موج میلی‌متری یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که موجب تمایز اسمارت‌فون وان‌پلاس 8T کانسپت از نسخه استاندارد وان‌پلاس 8T می‌شود. این رادار قادر به ارسال و دریافت امواج الکترومغناطیسی است. چنین قابلیتی امکان درک، تصویربرداری، مکان‌یابی و ردیابی اشیاء را در اختیار سیستم قرار می‌دهد. این امور در مقیاس میلی‌متری قابل انجام بوده و سیستم فوق در کلیه شرایط نوری قابل استفاده خواهد بود (شرایطی که در آن یک سیستم TOF نوری احتمالا کارآمد نخواهد بود).

اما تمامی امکانات فوق چه دستاوردی را به‌همراه خواهند داشت؟ در حال حاضر وان‌پلاس ادعا می‌کند که از قابلیت تغییر رنگ شیشه می‌توان به‌عنوان یک سیستم اطلاع‌رسانی بهره‌برداری کرد. رادار موج میلی‌متری که در بخش زیرین سیستم دوربین پشتی تعبیه شده است؛ احتمالا به منظور تشخیص ژست‌های حرکتی دست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال کاربران با تکان دادن دست خود مقابل دستگاه قادر به پذیرش یا رد تماس‌های دریافتی خواهند بود.

همچنین وان‌پلاس یک برنامه نظارت بر تنفس کاربر را تولید نموده است. این اپلیکیشن با استفاده از رادار موج میلی‌متری حرکات قفسه سینه را ردیابی نموده و قادر به محاسبه نرخ تنفس کاربر است.

وان‌پلاس 8T کانسپت توسط تیمی در شرکت وان‌پلاس با نام OnePlus Gaudi طراحی شده است. این تیم پیش‌تر مسئولیت طراحی دستگاه وان‌پلاس کانسپت وان را نیز بر عهده داشت؛ محصولی که ضمن برگزاری رویداد CES 2020 در اوایل سال جاری رونمایی شد. تیم Gaudi متشکل از 39 شخص طراح از شهرهای شنژن، نیویورک، تایپه و کشور هندوستان است.

وان‌پلاس 8T کانسپت همانند وان‌پلاس کانسپت وان در بازار به فروش نخواهد رفت. این محصول صرفا نشان‌دهنده برخی فناوری‌هایی است که کمپانی در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کند و احتمالا با اشکال متفاوتی در دستگاه‌های آینده وان‌پلاس به‌کار گرفته خواهند شد.

2 در مورد “مدل مفهومی وان‌پلاس 8T با طراحی جذاب و رنگ قابل تغییر معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH