5 دلیل برای آن که از کافه بازار استفاده نکنید!

کافه بازار با وجود محبوبیت فراوان، ایراداتی اساسی و غیرقابل چشم پوشی دارد که شما را مجاب می‌کند شاید این مارکت را کنار بگذارید.

در دنیای امروز، ابعاد مختلفی از زندگی ما انسان‌ها به اپلیکیشن‌های موبایلی ختم می‌شود. در سبک زندگی مدرن بسیاری از ارتباطات اجتماعی، خدمات، کسب و کارها، آموزش‌ها، تفریح‌ها و اتفاقات روزمره با اپلیکیشن‌ها انجام می‌گیرد و زندگی روزمره ما با اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS گره خورده است.

در دنیایی که نیاز به اپلیکیشن‌های موبایلی هر روز افزایش پیدا می‌کند، باید منابع و مراجعی باشند که بتوانید با استفاده از آن به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی داشته باشید. این منابع اصطلاحا مارکت اندروید نام دارند که در آن مانند کتابخانه‌ها می‌توانید هزاران و شاید میلیون‌ها اپلیکیشن موبایلی را در دسته‌بندی‌های مختلف پیدا کنید.

برای مخاطبان اندروید که محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان محسوب می‌شود، سرویس گوگل‌پلی که توسط خالق اندروید طراحی شده به عنوان بزرگ‌ترین مرجع دسترسی به برنامه‌های اندروید شناخته می‌شود، اما در ایران، بازار یکی از برجسته‌ترین مارکت‌های اندرویدی است که از سال‌ها پیش به عنوان یکی از منابع دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی، معرفی اپلیکیشن از طرف توسعه دهندگان داخلی، ثبت امتیاز و ارسال نظر به زبان فارسی توسط کاربران و امکانات مختلف دیگر مطرح شده است.

البته کافه بازار این روزها رقبای گردن کلفتی پیدا کرده و به همین جهت، حفظ مخاطبان کمی برایش دشوار شده است. این طبیعی است، هر که خدمات بهتری ارائه دهد مخاطبان به سمت او می‌روند، کافه بازار هم با توجه به تغییراتی که در سرویسش داده، به دنبال درآمد بیشتر است و در نتیجه بسیاری از مخاطبانش به سرویس‌های مشابه کوچ کرده‌اند.

کافه بازار از ابتدای فعالیت خود چند ایراد جزئی داشت، این ایرادات همسو با بزرگ‌‌‎تر شدن کافه بازار، نمایان‌تر شدند و دوستان ما در این مارکت اندرویدی هنوز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

ایراداتی که بسیاری از کاربران کافه بازار با آن سر و کله می‌زنند و گلایه‌های خود را در کامنت‌های کافه بازار و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. با وجود انتقادات کاربران و تجربه استفاده شخصی از این سرویس در ادامه دلایلی که شما را مجاب می‌کند بازار دارای ایراداتی مهم است، بازگو خواهیم کرد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

نکته: این مقاله صرفا برای اشاره به نقاط ضعف این سرویس تهیه و تولید شده و قرار نیست به بررسی کلی آن بپردازیم؛ تنها می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که نیاز به توجه بیشتری از سوی سازنده دارند.

داستان آپدیت‌های فیک و درآمد از حجم کاربران!

احتمالا تاکنون به این نکته توجه کرده‌اید که هر بار وارد کافه بازار می‌شوید، این برنامه از شما می‌خواهد که تعداد زیادی از برنامه‌های خود را آپدیت کنید. البته شاید این امر در ابتدا طبیعی باشد، زیرا برای یک برنامه آپدیت عرضه شده و شما می‌توانید آن را در بازار آپدیت کنید، اما حجم آپدیت‌ها آنقدر زیاد است که از حالت طبیعی خارج می‌شود!

افرادی که پیگیرتر هستند با مشاهده گوگل‌پلی با این نکته مواجه می‌شوند که خبری از آپدیت نیست و تنها این بازار است که می‌خواهد به عنوان مثال برنامه گوگل مپ شما را آپدیت کند اما خود گوگل‌پلی چنین آپدیتی برای گوگل مپ نداده است!

داستان از همین جا آغاز می‌شود. بازار برای آنکه شما را مجبور کند اینترنت‌تان را در این اپلیکیشن مصرف کنید که در نهایت برایش درآمد مالی دارد، آپدیت‌های فیک منتشر می‌کند که در نهایت به مصرف نت بیهوده شما و درآمد برای این پلتفرم منجر می‌شود. اگر دقت کنید پس از آپدیت تعداد زیادی از برنامه‌ها در بازار، هیچ تفاوتی میان نسخه آن برنامه آپدیت شده با قبل به وجود نمی‌آید.

کافه بازار برای آپدیت فیک خود از یک حفره امنیتی استفاده می‌کند که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم اما چیزی که لازم است بدانید آن است که کافه بازار با این روش در روز روشن حجم اضافه از شما بیرون می‌کشد و تنها به دنبال منفعت خود است و باعث می‌شود تا شما هزینه زیادی صرف آپدیت‌های الکی و بیهوده بازار کنید.

جولان بدافزارها و مشکلات امنیتی جدی

داستان جولان بدافزارها در کافه بازار مربوط به امروز و دیروز نیست. از همان زمانی که کافه بازار توانست نامی برای خودش دست و پا کند و تبدیل به یک برنامه محبوب برای کاربران شود، مشکلاتی جدی از نظر امنیتی در این برنامه دیده می‌شد و تاحالا آن‌ها رفع نشده است. البته برطرف کردن این موضوع کاری غیرممکن به نظر می‌رسد اما بازار حتی نتوانسته جلوی رشد بدافزارها در مارکت خودش را بگیرد و حالا با بزرگ‌شدن کافه بازار، تعداد و درصد بدافزارهای آن نیز رشد کرده است.

البته در خصوص کافه بازار کار حتی فراتر رفته، برخی از متخصصان ادعا کرده‌اند که کافه بازار با اهداف مختلف بدافزارهایی تولید می‌کند که برای کاربران آسیب زننده است، برخی از این بدافزارها می‌توانند دیتاهایی نامشخص را به جای آپدیت برنامه‌ها (که در قسمت قبل به آن اشاره شد) دانلود و بر روی حافظه گوشی کاربر ذخیره کنند!

اما می‌توان به این موضوع از زاویه دیگری نگاه کرد، بر اساس آمارهایی که سایت securelist منتشر کرده، کاربران ایرانی بیش از دیگر مردم دنیا مورد حمله بدافزارها قرار می‌گیرند، این اتفاق به دلیل وجود اپلیکیشن‌های غیر رسمی، بدافزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی است که در مراجع بزرگ دانلود اپلیکیشن مانند کافه بازار یافت می‌شود. کافه بازار همواره ادعا دارد که برترین مارکت اندرویدی در ایران است و به طبع سهم بزرگی از بازار کاربران ایرانی دارد، به این ترتیب نمی‌توان نقش بدافزارهای موجود در بازار را در اول شدن ایران در لیست کاربرانی که مورد حمله بدافزارها قرار می‌گیرند، نادیده گرفت.

چندی پیش چند متخصص امنیت بیش از سه هزار اپلیکیشن کافه بازار را مورد بررسی قرار دادند و در نتیجه این تحقیقات، حدود 50 درصد از برنامه‌های بررسی شده حداقل توسط یک آنتی‌ویروس به عنوان بدافزار شناخته شد، همچنین 26.9 درصد از برنامه‌ها توسط یک تا 4 آنتی‌ویروس به عنوان بدافزار شناخته شد، 14.3 درصد از برنامه‌ها توسط 5 تا 9 آنتی‌ویروس به عنوان بدافزار شناخته شد و 8.7 درصد از برنامه‌ها توسط بیش از 10 آنتی‌ویروس به عنوان بدافزار شناخته شدند.

مشکلات متعدد بازی‌های دارای دیتا

بازی‌های دارای دیتا به یکی از محبوب‌ترین انواع بازی‌های موبایل تبدیل شده‌اند. با افزایش قدرت سخت‌افزاری میان‌رده‌ها و قابلیت اجرای انواع بازی نیمه‌سنگین و سنگین در مدل‌های اقتصادی بازار، علاقه کاربران به تجربه بازی‌های دارای دیتا افزایش پیدا کرد. عناوینی مانند پابجی، کالاف دیوتی و آسفالت 9 از جمله مشهورترین و پرطرفدارترین بازی‌های دارای دیتا هستند.

اما از میان‌ بازی‌های دارای دیتا تعدادی از آن‌ها بدون دیتای بازی عرضه شده و در دسته بازی‌های دارای دیتا قرار داده شده‌اند، برخی دیگر با وجود آنکه می‌توان آن‌ها را در کافه بازار دانلود کرد اما اجرا نمی‌شوند و در واقع دیتا کاربر برای یک برنامه دارای ایراد هدر می‌رود.

به عنوان مثال شما نمی‌توانید دیتا بازی فورتنایت را در کافه بازار دانلود کنید، در این سرویس مانند دیگر سایت‌های دانلود تنها فایل نصبی 130 مگابایتی وجود دارد و سپس شما باید دیتای بازی را پس از اجرای فایل نصبی، دانلود کنید. اما این اتفاق امکان‌پذیر نیست، تعداد زیادی از کاربران بازار پس از دانلود فایل نصبی فورتنایت نسبت به این موضوع که بازی نه قابل اجرا و نه قابل دانلود کردن است، اعتراض دارند.

همین اتفاق در خصوص بازی محبوب آسفالت 9 نیز تکرار شده، البته کاربران می‌توانند کل بازی آسفالت را دانلود کنند و 2 گیگابایتی از حجم آن‌ها صرف دانلود بازی خواهد شد اما اجرای بازی مشکل دارد و بسیاری از کاربران نمی‌توانند این بازی را اجرا کنند. این مشکل فراگیر به شکل متعدد در خصوص بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های کافه بازار دیده می‌شود. به شکلی که برنامه یا بازی دانلود شده قابل اجرا نیست و مشکلات متعدد دارد، تعداد زیادی از کاربران نسبت به این مشکل اعتراض دارند و به مشکل آن‌ها رسیدگی نمی‌شود و تنها حجم اینترنت کاربران است که برای دانلود این بازی‌ها از بین رفته و برای بازار تبدیل به پول می‌شود.

قوانین مالی عجیب / همه چیز به عهده خودتان است…

کمتر پیش می‌آید که در صفحه قوانین و مقررات یا دسترسی‌های یک برنامه وارد شوید و قوانین و دسترسی‌های استفاده از یک اپلیکیشن یا سرویس را مطالعه کنید، اما پیشنهاد می‌کنم یک بار قوانین و دسترسی‌های کافه بازار را بخوانید تا هوش از سرتان بپرد، به طور خلاصه در کافه بازار همه چیز گردن توسعه دهنده و کاربران است و این سرویس دارای مسئولیت خاصی نیست!

در ابتدای قوانین اشاره شده که کافه بازار تنها انتشار دهنده برنامه‌هاست و هیچ مسئولیتی در مورد برنامه‌ها ندارد. همچنین کافه بازار در متن قوانین خود به صراحت اعلام کرده که محتوای برنامه‌ها را معمولا بازبینی می‌کند، یعنی در برخی از موارد برنامه بررسی نمی‌شود. به این ترتیب با وجود تعداد نسبتا زیاد برنامه‌های بی‌کیفیت و خراب در این سرویس، به راحتی می‌توان فهمید درصدی از اپلیکیشن‌ها بدون نظارت کافی در این مارکت منتشر می‌شوند.

در ادامه قوانین، کافه بازار به طور کامل از خود سلب مسئولیت کرده و نوشته که به جز مواردی که خودمان تعیین کردیم، هیچ مسئولیتی در قبال هیچ چیزی نداریم. همچنین اشاره شده که مسئولیت تمام فعالیت‌ها و اتفاقاتی که در حساب کاربری شما رخ می‌دهد با خودتان است.

مورد عجیب دیگر آن است که کافه بازار در مورد بازگشت پول در صورت خراب بودن برنامه تعهدی ندارد، در واقع شما در این مارکت می‌توانید خرید کنید اما کافه بازار تعهد خاصی نسبت به کیفیت برنامه‌ای که در آن قرار می‌گیرد، ندارد. کافه بازار می‌گوید اگر شما اپلیکیشنی را خریدید و تا یک هفته پس از خرید آن برنامه از بازار حذف شد، هزینه‌اش عودت داده می‌شود، اما اگر پس از یک هفته از خرید، برنامه حذف شود، دیگر تعهدی نسبت به این موضوع متوجه این سرویس نیست، یعنی اگر اپلیکیشنی با وجود مشکل در این سرویس منتشر شود و شما هزینه استفاده آن را بپردازید، بعد از یک هفته، کافه بازار به هر دلیلی آن برنامه را حذف کند، پول شما را بازگشت نخواهد داد. البته این امر احتمال زیاد به خاطر انجام تسویه با سازنده اپلیکیشن بوده و شبیه به قوانین خرید اینترنتی است که امکان بازگشت وجه را تا یک هفته به مشتری می‌دهد.

همچنین اگر شما بخواهید اعتبار حساب کاربری خود در کافه بازار را به حساب بانکی‌تان بازگردانید باید چند روزی معطل بمانید، بازار به سرعت پول‌ها را می‌گیرد اما برای پس دادن پول‌ها عجله‌ای ندارد، تنها هفته‌ای یک بار پول اعتبارها به حساب بانکی ریخته می‌شود؛ بنابراین شما ممکن است تا یک هفته منتظر بازگرداندن پول خود باشید.

اما در بخش دسترسی‌ها متوجه می‌شوید که کافه بازار به دسترسی‌های بسیاری از جمله IP و کوکی‌های تمام مرورگرها دارد، در واقع بازار با داشتن IP شما می‌تواند رفتارهای مختلف شما را مشاهده کرده و با استفاده از کوکی‌ها به سایت‌هایی که استفاده می‌کنید، دسترسی دارد. به این ترتیب بازار بیشتر به یک برنامه جاسوسی شبیه است تا یک مارکت اندرویدی، ضمن اینکه این دیتا‌ها در صورت لزوم به مراجع بالا دستی داده خواهد شد و بازار هم هیچ مسئولیتی از این نظر قبول نمی‌کند. حال انتخاب خودتان است که از این برنامه استفاده کنید.

مَنش غیر حرفه‌ای

جدا از تمامی موارد گفته شده، منش غیرحرفه‌ای و رفتارهای عجیب مدیران کافه بازار در رقابت با رقیبان خود و همچنین برخورد با کاربران و توسعه‌دهندگان، موجب شده تا همواره شاهد اعتراض تعداد زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر از تجربه منفی خود در هنگام استفاده از سرویس کافه بازار باشیم.

نمونه این رفتار در رقابت کافه بازار با یکی از مارکت‌های رقیب خود بود که مشخص شد مدیران کافه بازار با صرف هزینه برای تبلیغات در پیج‌های اینستاگرامی به دنبال فضا‌سازی به نفع خود بودند، این ادعا مطرح شد و جوابی از طرف تیم کافه بازار مبنی بر نادرست بودن این ادعا منتشر نشد.

همچنین کاربران زیادی به رفتار بد تیم پشتیبانی به خصوص در حوزه مالی که به بازگشت طولانی مدت وجه یا عدم پاسخگویی به مشکلات پیش آمده، اشاره داشتند که نشان می‌دهد اگر کارتان با کافه بازار به چالش برخورد، مشخص نیست چه پاسخگویی از طرف تیم کافه بازار دریافت خواهید کرد.

در نهایت می‌توان به دیگر مشکلات کافه بازار مانند حذف برخی برنامه‌های مشهور مانند فیدیبو یا دیجیکالا که البته در حال حاضر به این مارکت اندرویدی بازگشته، اشاره کرد.

همچنین برخی برنامه‌ها که هنوز به صورت کامل لانچ نشده‌اند مانند مستر تیستر و ایرادات متعدد دارند در میان برنامه‌های برتر کافه بازار قرار می‌‌گیرند که نشان می‌دهد کارهای تبلیغاتی و سودآور بیش از رضایت کاربران برای بازار اهمیت دارد.


نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم مشکل دیگری با کافه بازار دارید؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

72 در مورد “5 دلیل برای آن که از کافه بازار استفاده نکنید!”

  1. باغستان نیوز

    سلام با تشکر از شما
    آیا می توانم این مطلب خوب را با ذکر منبع در سایتم به نام ********* بگذارم؟

    1
    3
  2. من تا به حال دوبار اشتباه کردم و رفتم از بازار برنامه های گوشی رو آپدیت کنم بلافاصله! بعد از آپدیت آن برنامه ها طوری به مشکل خوردند که مجبور شدم گوشی رو ریست کنم
    از اون به بعد اسم بازار میاد تنم می لرزه!

    1
    7
  3. تا حدودی حرفاتون درسته ولی در شرایط فیلترینگ بهترین راه نصب برنامه ها کافه بازار از سایت های متفرقه بهتره

    20
    6
  4. فایل منیجر شیائومی توی خود تنظیماتش میزنی چک برای آپدیت میگه برنامه آپدیت شده است
    گوگل پلی هم میگه برنامه آپدیت شده است
    اما الان هم بازار هم مایکت براش آپدیت گذاشته
    اونم برنامه مهمی مثل فایل منیجر که به تمام اطلاعات گوشی دسترسی داره
    حالا میفهمم چرا گوگل پلی رو فیلتر میکنن

    3
    15
  5. من یک توسعه دهنده برنامه های اندرویدی در ویندوز و اندروید هستم
    که شدیدا از نحوه کار بازار مارکت و درخواست انتشار اپلیکیشن خود در آن بدلایل ذیل کاملا ناراظیم:

    بازار مارکت در ابتدا بعد از گرفتن تاییدیه از ما برای یک فرم بلند بالا که هیچ مسِولیتی را که خودش نمی پذیرفت و همه مسولیت ها را هم به گردن ما بعنوان شرکت توسعه دهنده می انداخت از ما وجه سالیانه انتشار گرفت

    یکماه تمام هر گونه فضولی و کنجکاوی در مورد برنامه ما کردند و حتی انرا نصب کردند بدون اینکه حتی بتوانند یک ثبت نام ساده در اپلیکیشن را کامل و بدون نقص انجام دهند
    کازشناسانی برای تست اپلیکیشن و بررسی آن با من در ارتباط بودند که به اندازه سن آنها بنده برنامه نویسی کرده بودم
    و ایرادات عجیب سرسری و بنب اسراعیلی از بنده می گرفتند که بنده را خسته کرده و عطای انتشار اپلیکیشن خود در بازارمارکت را خوردم و کاملا منصرف شدم آنهم اپلیکیشنی که در تمامی تست های شرکت گوگل بعنوان غبرمخرب شناخته می شود.
    به عبارتی بازار مارکت یک بازار اندرویدی افتضاح برای اپلیکیش های غیرحرفه ای است و فقط بدرد نصب اپلیکیش های غیر جدی می خورد
    پول دریافتی از ما هم بخورد توی سرشان که پول را گرقتند اما کاری برای ما انجام ندادند
    والسلام

    2
    28
  6. با سلام و احترام به نویسنده محترم و مخاطبان گرامی که نظری مخالف ایشان داشتند
    خواستم عرض کنم که کاملا با نقاط ضعف اشاره شده در این مطلب موافقم و به خصوص در زمینه اپدیت‌های فیک که بسیار برای من اتفاق افتاد.
    مشکل بعدی بازار از نظر من بعنوان کاربر، اینه که نظرات رو کاملا سلیقه‌ای منتشر میکنه! پس آزادی بیان چی میشه؟! من بارها نقاط ضعف نرم افزاری رو کامنت کردم ولی منتشر نشده با دلایل واهی! باید حتما از نرم افزار تعریف کنیم تا منتشر بشه؟!
    تا حالا تجربه بدافزار نداشتم چون اغلب از گوگل پلی استفاده میکنم و نرم افزار ناشناخته کم استفاده میکنم! اما به خاطر آپدیت فیک و مشکل نظردهی حذفش کردم

    1
    20
  7. بازار اصلا به نظرات توجه نمیکنه
    نظرهایی که به ضررشوعو رد میکنه
    مایکتم همینطوره
    بازار همه ی برنامه هارو تو استور فیلتر کرده تو مارکت خودش کداشته
    تازه اصلا فرق سبر امنیت استور و بازار جیه؟

    6
    14
  8. دوستان توجججججججججج کنید

    با موبایل خرید اینترنتی انجام دادم . بعد از یک مدت دیدم هر شب نصف شبها اس ام اس پیامک پویا میاد .

    بعد دیدم اطلاعات کارتمو سیو کرده با دسترسی هایی که داشته .

    اصلا و ابدا نرم افزار های فارسی رو از بازار دانلود نکید و از سایت اصلشون دانلود کنید .

    3
    25
    1. نمیدونم ولی نرم افزار فارسی که دانلود کردم بودم با اطلاعات ذخیره شده کارت بانکی درخواست رمز پویا برای خرید شارژ داده بود و چون به پیامک دسترسی نداشته نتونسته اطلاعات پیامک پویا رو بخونه .

      خیلی مراقب باشید .

      …………..

      تازه نرم افزار های موجود در بازار هم همه دارای کد تبلیغات پاپ اپ یا بدون اجازه کاربر باز شونده هستن .

      دیدن وقتی دارین با موبایل کار میکنین یک دفعه اینستا اتوماتیک باز میشه یا میرید اتوماتیک ناخواسته داخل کانال عجیبی در تکلرام ؟! اینها همه تبلیغات و مشکلات دانلود نرم افزار از بازار هستن.

      نرم افزار ها رو فقط از سایت سازندشون دانلود کنید و فقط نرم افزار های مهم فارسی رو دانلود کنید مثل بانکی و …

      3
      16
      1. اره من این مشکل رو داشتم .از کجا بفهمم کدوم برنامه هست که این کارو میکنه؟یهو اینستا رو باز مکنه میره تو صفحه ای که من نمی شناسم..

        3
        4
  9. بابا من خودم ی برنامه از بازار دانلود کردم پولی بود وقتش که تمام شد 2 بار دیگه از برنامه خرید زدم ولی برنامه کار نکرد. هرچی هم به پشتیبانی بازار و پشتیبانی خود برنامه پیام برای پیگیری فرستادم کسی جواب نداد.
    آپدیت ها هم که نگم براتون تازه الان فهمیدم جریان چیه. دم نویسنده گرم که بهمون اگاهی داد

    1
    17
  10. سلام این خبرو خوندم و کاملا درسته من پارسال بود که متوجه شدم بازار اپدیت های فیک میفرسته در خصوص وجود بدافزار تو بازار هم نظری ندارم چون مث گوگل پلی سپر امنیتی گذاشته و مشخص نیست چقدر کاربردیه
    شخصا به علت همون اپدیت های فیک که فقط بخاطر مصرف اینترنت برامون میفرسته یک سالی میشه بازارو حذف کردم و به هیچ وجه هم حاضر نیستم از همچین برنامه ای استفاده کنم
    به دوستان هم پیشنهاد میکنم از خود گوگل پلی برنامه هاشونو نصب و اپدیت کنن ، مارکت هایی مثل apkpure هم قابل قبولن و برای برنامه های ایرانی مایکت رو روی گوشیم نصب دارم و فقط برنامه هایی که توی گوگل پلی نیستنو از مایکت اپدیت میکنم

    3
    24
    1. سپر امنیتی چی گذاشته اخه اون سپر امنیت بازار بیشتر تبلیغاتیه هر کی اومد اسم سپر امنیت گذاشت که سپر امنیت پلی استور نمیشه که مرجع اندرویده

  11. بازار و پلی استور هر دو منبع بزرگی از باج ابزار و بد ابزار و انواع ویروسها هستند. اما جالبه! دیدگاه هایی که دید منفی به بازار دارند با لایک کردنشون به جای یک لایک چنتا اضافه میشه، اما دیدگاهایی که بر خلاف نظر نویسنده هستند با لایک کردنشون فقط یک لایک اضافه میشه. من اینجور صداقت رو تو بعضی سایتهای خیلی خیلی خیلی محترم دیگه هم دیدم. خخخخ خوش باشید

    38
    35
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز اگر ما چنین هوش مصنوعی داشتیم که تشخیص بده نظر مخاطب موافق یا مخالف نظر نویسنده هست و بر این اساس تعداد لایک و دیس‌لایک رو مدیریت کنه، قطعا الان اینجا نبودیم

      6
      67
      1. هوش مصنوعی نمیخوادراحت میشه بعضی کلمات روفیلتربراش بذارن..مثل عالیه دمتگرم افتضاحه آشغاله.ازروی این کلمات میشه نظراتو پیداکرد

        1
        1
  12. کافه بازار فقط پول می شناسه
    اگه پول بدی اپ رو منتشر و بیشتر بدی تبلیغ و می شی جزبهترین اپ ها
    و واقعا جای تاسف داره که فقطط پول می شناسن

    4
    13
  13. سلام من اون مورد اول دو هم خودم تجربه کردم و می رفتم توی بازار و می دیدم که اپ هایی که تو گوگل پلی اپدیت نداشت رو می دیدم که اپدیت می خواد با خودم می گفتم که حتما گوگل پلی خرابه که این ها رو نشون نمی ده .ولی دیدم که برعکس بوده ها ؟؟؟!!!…

    3
    3
  14. یه عده نادانه بی سواد اومدن از اپلیکیشنی هایی طرف داری میکنند که هیچ گونه جنبه مثبتی نداره و به کل مضر هست و به درد نخور وقتی سواد مجازی و سواد کافی نداری به هیچ عنوان نظر نده چون سرکوب میشی بدجور سرتو بنداز پایین بازار و مایکت رو مصرف کن وظیفه نویسنده و سایت اینه که آگاهی بده نمیخوای قبول کنی مشکل از مغز توعه همین بی مغزهایی که طرفداری الکی میکنند باعث پس رفت هر روزه ما میشن یه مشت ابله ساده لوحه سایبری پول بگیر

    8
    12
    1. باو مایکت سلطان بد افزاره من گوشیم ویروسی شد دیدم فایل ویریوسی همونیه که از مایکت نصب کردم

      1
      5
  15. ی رسم مسخره اومده که جای نقد رومیبنده , تا دست میذاری روی یک عیب تو مملکت میگن عه زشته تو ازکجا میدونی , نگو میخوای خرابش کنی و فلان بمدان

    خیلی م گل گفتی اقای نویسنده هرکی دوست داشت بازم بره بازار نصب کنه و هرکی براش فعالیت هاش و اطلاعاتش مهم بود سمت اپ های داخلی نره . تمااام موسی ب دین خویش عیسی بدین خویش .

    5
    19
  16. ی رسم مسخره اومده که جای نقد رومیبنده , تا دست میذاری روی یک عیب تو مملکت میگن عه زشته تو ازکجا میدونی , نگو میخوای خرابش کنی و فلان بمدان

    خیلی م گل گفتی اقای نویسنده هرکی دوست داشت بازم بره بازار نصب کنه و هرکی براش فعالیت هاش و اطلاعاتش مهم بود سمت اپ های داخلی نره . تمااام موسی ب دین خویش عیسی بدین خویش .

    4
    7
  17. محسن خلیلی

    دمتون گگگررررمممممم
    بهترین سری پستهاتون همیناس که دروغهای این شرکتهای بزرگ رو افشا میکنین
    لطفا باز هم بیشتر بزارید
    دوستان شیر کنین تا بقیه هم بفهمن با چه افرادی طرف هستیم
    کم کلاه سرمون نمیره در شبانه روز
    لااقل موبایلمون یک جای امن بمونه……!

    1
    13
    1. نه من قبول ندارم نرم افزار ایرانی خوب هم داریم درسته تعدادشون بسیار کمه ولی نمیشه همه رو با یه چوب زد ولی بازار خیلی خیلی دیگه خرابه منم نزدیک دوسال هست بازارو پاک کردم از گوشی ام

      5
      15
  18. سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و نویسنده محترم مقاله
    من از چند سال پیش این مورد آپدیت های فیک و اشتباه رو مشاهده کردم و جالب این بود که اون موقع اصلا کل برنامه دستکاری میشد . یعنی بعد از بروزرسانی توسط بازار وقتی وارد پلی استور میشدم میدیدم که اونجا هم زده آپدیت لازمه .
    یعنی تو یه چرخه صرف ترافیک گیر میکردم . بنابراین از همون موقع بیخیال بازار و بقیه مارکت های ایرانی شدم .
    ضمنا افرادی که به اپ های بانکی نیاز دارن میتونن مستقیما از سایت خود بانک اونا رو دریافت کنند . هم مطمن تره و هم ساده تر . تقریبا تمام بانک ها اپلیکیشن اندروید رو بطور مستقیم برای دانلود قرار میدن .
    با آرزوی موفقی برای همه و سلامتی روح و روان برای دست اندرکاران کافه بازار

    3
    15
    1. پدی مغزفندقی

      بازار امضای دیجیتال یا سرتیفیکیت برنامه یا کد شامد بقول خودشون! رو دستکاری میکنه و چون نمیشه بعد دستکاری همون امضای اصلی یا پایینتر رو داد یه شماره بالاتر میزنه!بخاطر همینه مثلا نشانو توی گوگل استور اپدیت کنید یه اپدیتم از بازار میگیره!یا ورژن نرم افزارهای بازار یه ورژن ازاخرین نسخه ی سازنده هم بالاتره! خیلی وقتها هم باعث مشکل میشه

      1
      6
      1. پدی مغزفندقی

        وقتی گوگل استور هست چرا بازار؟بازار برای پدبزرگا ومادربزرگا و بچه های ۵-۶ساله یا افرادی که تازه گوشی خریدن خوبه.نه برای من نره خر

        3
        19
    1. شما میتونید مستقیما از سایت خود بانک آن را دانلود و نصب کنید برای بروز رسانی هم خود برنامه بانک ها اعلام میکنند و باز شما را به سایت هدایت میکنند و با سایت خود بانک برنامه جدید را دریافت میکنید

      1
      19
  19. سلام.
    موارد سه تا پنج رو که نمیدونم راست هستند یا نه.
    آپدیت فیک هم تا حالا دریافت نکردم.
    مینویسه چه ورژنی رو گوشی من نصبه و به چه ورژنی قراره آپدیت بشه و خودم آپدیت شدن یا نشدنش رو انتخاب میکنم.
    دوستم میگفت بازار بد افزار داره گوشی ویروسی میشه فکر میکردم اینا فقط شایعات هست که تو فضای مجازی منتشر شده.
    نمیدونم اونایی که من از بازار نصب کردم فکر نمیکنم مشکل داشته باشند.
    ولی تبلیغات بازار و اینکه برام نوتیفیکشن میاره و حجم حافظه گوشیم رو الکی پر میکنه با اینکه چیزی ازش ممکنه دانلود نکنم رو ازش خوشم نمیاد.
    برنامه های مارکت ایرانی کدومشون بهتر هستند؟
    من برنامه هایی دوست دارم که بهم فایل اجرایی و نصبی برنامه ها رو بده بتونم مثل ویندوز برنامه نصب کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین فقط فارس روید هستش؟

    13
    3
    1. سعید صانعی

      شما چون نابینا هستید نمیتونید توییت‌ها رو بخونید ولی نمونه‌های متعددی از اعتراض کاربران به آپدیت‌های فیک کافه بارا رو در مقاله اوردیم تا برای خواننده‌ها اثبات بشه موضوع.
      در خصوص مارکت اندروید هم به نظر من بهترین راه استفاده از گوگل پلی هست

      6
      17
        1. سعید صانعی

          دوست عزیز، خانم ایت از کاربران ثابت سایت هستند و واقعا هم نابینا هستند، بنده به ایشون توهین نکردم

          2
          7
        2. فرید افشار

          منم خانم آیت رو می شناسم ایشون تو سایت زوم.یت هم کامنت می ذاشت اما اگر علت نابینایی شون رو بگن خیلی برای ما هم کمک کننده است . من خودم عینکی ام هر دو چشمام با نمره 6 هست اما دوست ندارم نابینا شم . موقع استفاده از لوازم الکترونیکی چشمام خیلی سوزش می گیره. از نظر من مهم ترین عضو بدن چشمه اصلا بدون چشم مغز و قلب معنا ندارن .

  20. انتقاداتتون خیلی یکطرفه است و بیشتر شبیه یک مقاله جهت بیزینس برای رقبا میمونه.
    بعد از ایرادات اولیه- که خیلی زود اصلاح شد- تا حالا با “کافه‌بازار” مشکلی نداشتم

    33
    4
    1. اینکه بازار داره بد افزار میفرسته تو گوشیت و حجم اینترنتت رو میگیره اوکیه یعنی الان و مشکلی نداری؟ لابد از گوگل پلی پول گرفتن که با فکت نشون بدن کافه بازار داره تو روز روشن نابود میکنه گوشیت رو

      1
      13
  21. برنامه ها و بازی هایی که میخواهید نصب کنید را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. اگر به امنیت گوشی خودتان اهمیت می دهید از مارکت های غیررسمی (کافه بازار و امثالهم) هیچ برنامه و بازی را نصب نکنید

    4
    25
  22. درود
    متاسفانه در این مملکت از این دسته مشکلات بسیار هست و چون سیستم قضایی سرتاسر ایراد هست اینها هم هر کاری دلشان بخواهد انجام میدهند ،
    بنده فکر میکردم چون بازار داخلی هست پس روی برنامه‌ای خود اشراف داره و می‌تونه توسعه دهنده را زیر سوال بکشه و حساب پس بگیره ولی فکری بیش نبود ،
    متاسفانه این دیوار از پایه کج چیده شده

    1
    14
  23. وقتی کار از ریشه خراب باشه… مطمئن باشید سمت توسعه دهنده هم همینه:

    1- آپدیت رو آپلود می کنی ولی با تاخیر زیاد منتشر میکنه
    2- 40 هزارتومان میگیره ولی بعد چند روز میگه اپ رو نمی تونم منتشر کنم!
    3- درگاه پرداخت فقط باید با بازار باشه که بتونه کارمزدش رو برداره
    4- اپ شما نباید پیغام آپدیت بده!

    بنظرم مایکت واقعا یه سروگردن بالاتره.

    3
    14
  24. کتاب فتح بهشت :
    این کتاب یک اپلیکیشنی عالی است که با استفاده از مطالبش میتونید بهشت را فتح کنید! در این کتاب مطالب فراوانی وجود دارد از جمله :
    1محافظت دربرابر اجنه و شیاطین و…
    2روش های بدست اوردن حوریان در بهشت
    3خواص قرائت و فضلیت های سوره های قرآنی
    4 کسب رزق و روزی حلال و فراوان
    5رفع مشکلات و گشایش بخت و اقبال و…

    هرچه که فکر کنید بهترینش در این کتاب هست پس همین الان این کتاب رو با قیمتی ارزان خریداری و دانلود کنید

    34
    1
  25. من بعنوان یک توسعه دهنده از مایکت کاملا راضی هستم
    اخیرا اولین برنامه خودم یعنی ( کتاب فتح بهشت ) رو در مایکت منتشر کردم و بصورت پولی قرارش دادم تا به فروش بره

    یه مزیتی که مایکت داره اینه که بدون هیچ هزینه ای میشه درونش برنامه قرار داد
    درحالی که کافه بازار 40هزارتومن میگیره :/

    24
    7
  26. روند کاری کافه بازار واقعا اسفناک است.
    برای نمونه من نظری انتقادی در مورد آپ نوبیتکس ارسال کردم دال بر اینکه نوبیتکس به طرز آشکاری داره قیمت تتر رو دستکاری میکنه و هر موقع قیمت ارزها بالا میره قیمت تتر رو میکشه پایین و بالعکس

    این نظر رو در ذیل برنامه نوبیتکس درج کردم و جالبه که بعد از یک ماه هنوز اجازه انتشار این نظر رو نداده اند و علیرغم اینکه حداقل بیست بار پیام به پشتیبانی ارسال کرده ام و با ایمیل باهاشون تماس گرفته ام و دلایل مسخره ای رو عنوان کرده اند که دوباره درج کن و نمیدونم در حال بررسی هستیم و تایید میکنیم ولی کماکان ممانعت میکنند از نمایش دیدگاه و نشون میده کافه بازار با یه سری از اوسعه دهندگان تبانی داره و ازشون حمایت میکنه و نمونه بارزش هم همین دزدی نوبیتکس

    2
    17
  27. من الان یه توسعه دهنده هستم فعلا برنامه ام تو مایکت منتشر شده اسمش هم هست غذامذا برین دانلود کنید الان هم می خوام تو بازار منتشر کنم

    28
    3
  28. حمید آقایی

    واقعا برنامه‌ افتضاحی هست…
    من یکبار نصب کردم گوشیم به مشکل خورد و بلافاصله پاکش کردم، وقتی پلی استور هست چه کاریه بازار نصب کنیم!!!!!!
    البته امیدوارم یک اپ استور خوب ایرانی داشته باشیم ولی تا امروز که هیچ کدوم بدرد بخور نبودن

    11
    16
  29. پرسپولیس بهترین عشق جهان

    من هیچوقت بازار رو گوشیم نصب نکردم!
    ناموسن اخرین باری که نصب کردم گوشیم به شدت هنگ میکرد و از اون به بعد کلن قیدشو زدم اونم برا چند سال پیشه
    هرچی خاستی راحت از پلی استور میگیری دیگه چ کاریه اون مزخرفو نصب کنی
    باز یمود شده هم از فارسروید میگیرم حالشو میبرم

    9
    28
  30. محمد طاها مبهوتی

    با سلام
    به نویسنده مقاله توصیه می‌کنم اندکی تجربه کار با دیگر فروشگاه های نرم‌افزار را تجربه کند تا ایرادات خارج از عرف نگیرد.
    بحث تبلیغات و سرویس استریم ویدیو یک حرکت کاملا روال و حرفه‌ای هست.
    شما دارید از فروشگاه نرم‌افزاری رایگان استفاده می‌کنید، پس لطفاً جایگاه و انتظارات خودتان را بشناسید.
    هم‌چنین تعریف جایگاه و وظایف فروشگاه و همچنین توسعه دهنده را مرور کنید تا بدانید کدام ایراد به فروشگاه وارد هست یا نیست

    56
    11
    1. سعید صانعی

      با سلام.
      از نظر شما بنده به عنوان یک کاربر از یک فروشگاه نرم افزاری، نباید انتظار داشته باشد که روی اپلیکیشن‌ها نظارت وجود داشته باشه؟ ایا وظیفه فروشگاه این نیست که اپ‌های پولیش کار کنن؟ ایا نباید انتظار داشته باشم وقتی یک اپلیکیشن پولی کار نمیکنه از فروشگاه حذف بشه تا دیگران برای اون اپ پول ندن؟ من نباید انتظار داشته باشم که مارکت حداقل مسئولیتی برای کیفیت اپلیکیشن‌ها ارائه شده داشته باشده و همه چیز رو گردن توسعه دهنده و کاربر نندازه؟ من نباید انتظار داشته باشم که در صفحه برنامه یا برنامه‌های پیشنهادی، به جای برنامه‌های متفرقه، چهارتا اپ درست و حسابی، مطرح و پرطرفدار بهم پیشنهاد بشه؟ من نباید انتظار داشته باشم که اطلاعات اپ یا بازی‌ها به شفاف و صحیح درج بشه؟
      کافه بازار با وجود کاربرانش درآمد داره و وظیفش‌هست که خدمات خوبی ارائه بده، آیا نباید به ایرادات انتقاد کرد؟

      2
      60
    2. رفتی چندتا حرف جدید یاد گرفتی از نت داری شعر تفت میدی؟ واقعیت رو گفته نویسنده یکم فسفر مغزتو به کار بنداز اونم اگه داشته باشی نمیخوای قبول کنی مشکل خودته بگو دفعه دیگه یکم هزینه هاتو زیاد کنن تا یکم حالت خوب بشه فعال سایبری نفهم

      4
      6
  31. تبلیغات میگیرید تهش اسم اسپانسر هم بزنید، دوساعت الکی سرچ نکنیم که پیداش کنیم.
    #رسانهـحرفه‌ای

    24
    6
  32. بعنوان یک توسعه دهنده باید بگم کافه بازار نه فقط واسه کاربران بلکه برای توسعه دهندگان هم بسیار قوانین بد و دست و پاگیر الکی دارد! بیشتر بدنبال کسب درامد هست تا خدمت به کاربران! ما یک اپلیکیشن مشابه را به راحتی در پلی استور بارگذاری کردیم. اولش چند تا ایراد فقط فنی گرفت و برطرف کردیم اما کافه بازار به هرچیزی که فکرش رو نمیکنید گیر الکی داد اخرم از خیرش گذشتیم و در همون پلی استور که از همه جهت بهتره گذاشتیم. سایر داخلیهای مثل مایکت هم به اندازه کافه بازار بد نیستن. فقط اسم درکرده همین!

    2
    25
  33. منتظر مقاله‌ی بعدی شما که در مورد مزایای مایکت هست و اینکه کاربرا چرا باید مایکت رو نصب کنن هستیم :))
    استدلالتون از این که پر از برنامه مخرب هست چیه؟ توی پلی استور هم کلی برنامه با امتیاز پایین هستن، دلیل نمیشه مخرب باشن. پیشنهاد میکنم همین الان یه سرچ ساده توی پلی استور بکنین با زبان فارسی تا با انبوهی از برنامه‌های جعلی و مخرب مواجه بشید.
    به روزرسانی هم تا اونجایی که من میدونم اجباری نیست و کاربر میتونه آپدیت نکنه، مساله اینه که خیلی از برنامه‌ها مداوم آپدیت میدن ولی چون پلی استور براتون بدون اینکه متوجه بشید آپدیت می‌کنه و نصب می‌کنه شما متوجه نمیشید.
    امیدوارم نظرم منتشر بشه و شما هم نقد پذیر باشید، من از این نظر اسکرین شات می‌گیرم به امید اینکه منتشر بشه.

    19
    14
    1. سعید صانعی

      اول تشکر می‌کنم از این که کامنت گذاشتید.
      ببینید وقتی یک مارکت نظارت کامل بر روی اپلیکیشن‌هایی که معرفی می‌کنه ندارد، امنیت اپلیکیشن‌هایی که داره معرفی میکنه زیر سوال میره، وقتی در قسمت قوانین کافه بازار اومده که تقریبا همه اپ‌ها بررسی می‌شن، یعنی یک سری‌هاشون بررسی نمیشن و خوب برای همین ممکنه برنامه مخرب در بازار وجود داشته.
      مورد دوم مقایسه پلی‌استور با کافه بازار اشتباهه، پلی استور یک برنامه جامع و بسیار گسترده‌است که میلیارد‌ها برنامه از سراسر دنیا درش فعاله اما کافه بازار خیلی کوچیک‌تره میتونه روی برنامه‌ها نظارت بیشتری داشته باشه، ضمن اینکه وقتی برای دانلود یک برنامه‌ای هزینه صرف میشه باید نظارت بر روی اون برنامه بیشتر باشه، کافه بازار حتی نظارت درستی بر روی برنامه‌های پولی‌ش هم نداره، مثالش رو در مطلب آوردم که مردم رفتن برای یک برنامه پول دادن اما برنامه کار نمیکنه، این یعنی چی؟ ایا نباید به این مورد انتقاد کرد؟
      بروزرسانی اجباری نیست اما معمولا برنامه یک نقص‌هایی داره که باید بروزرسانیش کرد، مثلا در نسخه‌های قبلی کافه بازار نمی‌شد برای فیلم‌ها نظر گذاشت یا فیلم‌هارو لایک و دیسلایک کرد، تو بروزرسانی اخیر این قابلیت اضافه شده. در هر صورت شما برای استفاده از تمام قابلیت‌های برنامه به شکل درست باید بروزرسانی رو انجام بدی

      1
      21
      1. من از بازار خوشم نمیاد بعنوان توسعه دهنده ولی امثال شما نمود کامل این حمله اید که مرغ همسایه غازه اگر گوگل پلی مثل دوران 88-90 مسدود کنه ایرانو انوقت میرید سراغ مارکت ها هندی چینی چرا چون مرغ همسایه غازه بازار رو کاری ندارم چون همش برنامه های غیر استاندارد غیر فارسی رو اندیس میکنه! خیلی زیرساخت بدی داره ولی مایکت عالیه و اگر شما شناسایی کردید برنامه مخربی هست جگر داشته باش نمونه بذار!!!!

        3
        2
  34. من که دو سه سالیه اصلا از بازار دانلود نکردم فقط فارسروید با این که تبلیغات گذاشته بازم خوبه?

    6
    25
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز، هدف ما اینه که دوستان در کافه بازار انتقاد‌ها رو بخونن و ایرادات رو رفع کنن، همین انتقادات هست که موجب رشد یک سرویس مثل کافه بازار میشه.
      ضمن این که برخی مسائل مثل عدم توجه به برنامه‌های پولی که کار نمی‌کنن یا قوانین مالی عجیب این سرویس، به ضرر کاربرهاست و ما باید اطلاع رسانی کنیم

      3
      47
      1. برای اینکه تحریم پلی استو رو بشکنین باید اول برین قسمت تنظیمات گوشی بعد برین تو قسمت ap یا برنامه ها توش گوگل پلی رو پیدا کنین وقتی پیداش کردین برین تو قسمت حافظه یا استورگ بعد بزنین پاک کردن اگر هنوز تحریم بود ممکنه تو سرویس گوگل پلیم ذخیره شده باشه بعد دوباره برین تو برنامه ها گوگل سرویس رو پیدا کنین برین تو استورگ یا حافظه بعدش گزینه ی پاک کردن داتا رو بزنین بعد ای پی غیر ایران رو روشن کنین وارد پلی استور شین توجه کنین دوتا بخش بهش اضافه میشه یکیش بخش کتاب یکیش بخش ویدیو بعد برین تو قسمت جستجو یه بازی تحریم شده رو توش سرچ کنین بیبینید میتونید اون رو از پلی استور نصب کنید یانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH