تعداد کامپیوترهای شخصی فروخته شده طی سال 2020 به 300 میلیون دستگاه خواهد رسید

پیش‌تر بسیاری از افراد بر این باور بودند که گوشی‌های آی‌فون موجب نابودی کامپیوترهای شخصی خواهند شد. چنین فرضیه‌ای برای مدت بیش از یک دهه واقعی به‌نظر می‌رسید؛ به گونه‌ای که در سال 2008 میزان فروش کامپیوترهای شخصی به 300 میلیون دستگاه کاهش یافت. از آن زمان به بعد این رقم با شیبی ملایم کاهش یافت و در سال 2019 به حدودا 250 میلیون دستگاه رسید.


شیوع فراگیر ویروس کرونا کلیه معادلات را دستخوش تغییر کرد. اکنون تحلیل‌گران حوزه صنعت پیش‌بینی می‌کنند که فروش کامپیوترهای شخصی در سال 2020 با ثبت رشد 15 درصدی نسبت به سال گذشته به حدودا 300 میلیون دستگاه خواهد رسید. بر اساس گزارش نشریه رویترز چنین رشدی مدیون چندین فاکتور مختلف است. نخست اینکه اکنون در عوض وجود یک کامپیوتر شخصی در هر خانه هر دانشجو یا کارمند عضو خانواده نیازمند یک PC مجزا است. ثانیا دولت‌ها نیز بودجه لازم جهت خریداری لپ‌تاپ برای آموزش از راه دور را تامین می‌کنند. در نتیجه چنین وضعیتی موجب کمبود شدید قطعات کامپیوتری شده است. این در حالیست که حتی کارخانجات نیز تعطیل شدن فعالیت خود به‌دلیل شیوع فراگیر ویروس کرونا را رد می‌کنند.

Gregg Prendergast‌؛ رئیس واحد تولید سخت‌افزار شرکت ایسر در ایالات‌متحده می‌گوید: “کلیه بخش‌های زنجیره تامین با تمامی ظرفیت خود تلاش می‌کنند؛ به گونه‌ای که این موضوع در گذشته بی‌سابقه بوده است.”

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که سال 2021 با فشار مضاعفی همراه خواهد بود؛ زیرا شرکت‌ها و کاربران خانگی به منظور بهره‌مندی از قابلیت‌های مدرن‌تری نظیر بهبود وبگردی، اسپیکرهای باکیفیت‌تر و یکپارچگی با اتصال 5G فرآیند به‌روزرسانی دستگاه‌های قدیمی خود را آغاز می‌کنند. سام بورد؛ رئیس یکی از شرکت‌های تولیدکننده کامپیوترهای شخصی با نام Dell Technologies در ماه جاری اعلام کرد که رنسانس صنعتی به‌زودی موجب عرضه دستگاه‌هایی با نرم‌افزار هوش‌ مصنوعی جهت تسهیل اموری نظیر ورود به سیستم و خاموش کردن دوربین‌ها خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقاتی کانالیز تعداد کامپیوترهای شخصی و تبلت‌های فعال در سال 2021 به 1.77 میلیارد واحد افزایش خواهد یافت؛ در حالی‌که در سال 2019 این رقم برابر با 1.64 میلیارد دستگاه بود. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد که شایعات مربوط به پایان دوره حیات کامپیوترهای شخصی بسیار مبالغه‌آمیز بوده‌اند.

2 در مورد “تعداد کامپیوترهای شخصی فروخته شده طی سال 2020 به 300 میلیون دستگاه خواهد رسید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH