ال‌جی به‌دنبال معرفی تلویزیون‌های مینی LED سری QNED در رویداد CES 2021 است

کمپانی ال‌جی اخیرا اعلام کرد که در جریان رویداد مجازی CES 2021 از سری جدید تلویزیون‌های خود رونمایی خواهد کرد. سری جدید تلویزیون‌های ال‌جی موسوم به QNED Mini LED از نورپردازی پس‌زمینه مینی LED، فناوری کوانتوم دات (Quantum Dot) و تکنولوژی نانوسل ال‌جی بهره می‌گیرند.

مینی LED (نبایستی با میکرو LED اشتباه گرفته شود) نوعی روش نورپردازی پس‌زمینه برای پنل‌های LCD است. در پنل‌های مینی LED نور پس‌زمینه از طریق تعدادی لامپ LED کوچک تامین می‌شود. از آن‌جا که این لامپ‌ها در مقایسه با انواع استاندارد LEDهای پس‌زمینه به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر هستند؛ بنابراین کمپانی می‌تواند تعداد بسیار بیش‌تری از آن‌ها را در فضایی مشابه مورد استفاده قرار دهد. این مشخصه امکان کنترل بسیار دقیق‌تر سطح روشنایی پنل به‌صورت محلی را فراهم نموده و ضمن افزایش نرخ کلی کنتراست به کاهش هاله‌های ناشی از به‌کارگیری سیستم نورپردازی سنتی و محلی کمک خواهد کرد.

ال‌جی ادعا می‌کند که نمایشگر پیشرفته 86 اینچی کمپانی با رزولوشن 8K مجهز به 30 هزار لامپ مینی LED خواهد بود. این لامپ‌ها قادر به ایجاد تقریبا 2500 ناحیه نورپردازی محلی بوده و از نرخ کنتراست 1000000:1 برخوردار هستند.

استفاده از 2 فناوری بهبوددهنده خروجی رنگ یکی دیگر از مشخصه‌های مهم تلویزیون‌های QNED Mini LED به‌شمار می‌رود. بعلاوه ال‌جی از فناوری کوانتوم دات نیز بهره گرفته است. در این فناوری به منظور تولید نور رنگی از یک لایه نانوکریستال نیمه‌هادی استفاده می‌شود. همچنین تکنولوژی نانوسل ال‌جی در واقع نوعی فیلتر رنگی است که به منظور بهبود دقت رنگ و افزایش زوایای دید طول موج‌های خاصی از نور را جذب می‌کند. تلویزیون‌های جدید ال‌جی احتمالا همانند سایر مدل‌های این شرکت از پنل IPS استفاده خواهند کرد. این امکانات احتمالا موجب بهبود طیف رنگی و افزایش شادابی آن‌ها می‌شوند؛ مشخصه‌هایی که فناوری کوانتوم دات به‌خاطر آن‌ها به شهرت رسیده است. همچنین این تلویزیون‌ها از نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی پشتیبانی خواهند کرد.

ال‌جی اعلام کرده که تلویزیون‌های QNED Mini LED این شرکت در حد فاصل میان مدل‌های اولد پرچم‌دار و مدل‌های اقتصادی‌تر نانوسل قرار خواهند گرفت.

هنوز مشخص نیست که سری جدید تلویزیون‌های ال‌جی در چند مدل مختلف قابل دسترس بوده و مشخصات آن‌ها به چه ترتیب خواهد بود. با این‌حال ال‌جی اعلام کرده که در سال 2021 از 10 مدل جدید 4K و 8K رونمایی خواهد کرد. در این میان بزرگ‌ترین مدل از یک پنل 86 اینچی استفاده خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها در جریان برگزاری رویداد CES 2021 احتمالا اطلاعات بیش‌تری پیرامون این محصولات اعلام خواهد شد. این رویداد از روز 11 ژانویه (22 دی ماه) آغاز می‌شود.

6 در مورد “ال‌جی به‌دنبال معرفی تلویزیون‌های مینی LED سری QNED در رویداد CES 2021 است”

  1. دیگه بدبخت ترین برندهای چینی هم کوانتوم دات دارند اما ال‌جی و سامسونگ هنوز تو توهم هستن و فکر میکنن فقط خودشون دارند ??

  2. ایول ال‌جی فوق العاده از سامسونگ همیشه جلوتره و سونی هم که چهار سال مینی led داره ( هزاران لامپ led کوچک پشت پنل LCD سری Z) و پادشاه هس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH