کوالکام از نخستین تراشه 5G سری 4 خود با نام اسنپ‌دراگون 480 5G رسما رونمایی کرد

امروز کمپانی Qualcomm Technologies زمان عرضه پلتفرم موبایلی جدید اسنپ‌دراگون 480 5G را اعلام کرد. این تراشه نخستین پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون سری 4 با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G به‌شمار می‌رود.

کدار کونداپ؛ معاون ارشد واحد مدیریت محصول در Qualcomm Technologies گفت: “کوالکام کماکان در راستای شتاب‌دهی به روند تجاری‌سازی فناوری 5G در جهان تلاش نموده و به‌دنبال ایجاد زمینه دسترسی هرچه بیش‌تر افراد به اسمارت‌فون‌های 5G است؛ خصوصا این‌که اکنون مردم سراسر جهان کماکان از روش ارتباط از راه دور استفاده می‌کنند. پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 480 5G موجب ارتقاء انتظارات تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در زمینه ارائه امکانات متوسط تا پیشرفته با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه خواهد شد.”

کوالکام اعلام کرده که پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 480 5G پیشرفتهترین امکانات رابرای تراشه‌های اسنپ‌دراگون سری 4 به ارمغان آورده است:

  • اتصال 5G

تراشه اسنپ‌دراگون 480 مجهز به مودم اسنپ‌دراگون X51 5G و سیستم فرکانس رادیویی است. این تراشه از اتصال 5G موج میلی‌متری و امواج با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین پشتیبانی از حالات شبکه‌بندی مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) و فناوری‌های TDD، FDD و اشتراک‌گذاری طیف دینامیکی (DSS) سایر ویژگی‌های این نیمه‌هادی را تشکیل می‌دهند. تمامی موارد فوق امکان ارائه عملکرد موبایلی فوق‌العاده و خلق تجربه ارتباطی مطلوب را فراهم می‌کنند.

مودم اسنپ‌دراگون X51 از اتصال 5G با سرعت چند گیگابیتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران قادر به آپلود و دانلود داده‌ها با سرعت بسیار بالا خواهند بود. همچنین قابلیت پشتیبانی از چندین باند فرکانسی به ارتقاء انعطاف‌پذیری و کارآیی تراشه کمک می‌کند. تراشه اسنپ‌دراگون 480 با وجود سیستم فرعی ارتباط موبایلی موسوم به Qualcomm FastConnect 6200 نه‌تنها از اتصال بلوتوث 5.1 و امکانات صوتی بی‌سیم پیشرفته پشتیبانی می‌کند؛ بلکه از قابلیت به‌کارگیری آنتن‌های وای‌فای دوگانه (2×2 Wi-Fi) و شناسایی آنتن‌های MU-MIMO 8×8 نیز برخوردار است.

این 6 مشخصه کلیدی امکان افزایش چشمگیر دامنه و عملکرد انتقالی تراشه را فراهم می‌کنند. بعلاوه تراشه اسنپ‌دراگون 480 از برخی فناوری‌های بی‌سیم نوآورانه دیگر نظیر GPS با فرکانس دوگانه و NavIC (به منظور مکانیابی دقیق‌تر) پشتیبانی می‌کند.

  • عملکرد و شارژدهی باتری

تراشه اسنپ‌دراگون 480 به کاربران اسمارت‌فون امکان می‌دهد تا بهره‌وری کاری را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ نموده و گجت خود را با سرعت بالاتری شارژ کنند. این پلتفرم با استفاده از فرآیند 8 نانومتری تولید شده و از CPU با هسته‌های پردازشی کایرو 460 کوالکام، پردازنده گرافیکی آدرنو 619 و پردازنده Qualcomm Hexagon 686 با فرکانس پایه 2.0 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. عملکرد CPU و GPU این تراشه در مقایسه با پلتفرم نسل قبلی (اسنپ‌دراگون 460) تا حداکثر 100 درصد افزایش یافته و کارآیی آن در زمینه هوش مصنوعی نیز تا 70 درصد ارتقاء یافته است. همچنین تراشه اسنپ‌دراگون 480 نخستین پلتفرم سری اسنپ‌دراگون 4 با قابلیت پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 4.0 کوالکام به‌شمار می‌رود.

  • قابلیت‌های عکاسی

این پلتفرم با وجود پردازنده سیگنال تصویر (ISP) موسوم به Qualcomm Spectra 345 برای نخستین بار در سری اسنپ‌دراگون 4 از 3 واحد ISP پشتیبانی می‌کند. بنابراین تراشه مذکور با استفاده از 3 دوربین قادر به ثبت تصاویر و ویدیوهای فوق‌العاده به‌صورت همزمان خواهد بود. در این‌حالت کاربران قادر به ثبت 3 تصویر 13 مگاپیکسلی با استفاده از لنزهای فوق‌عریض، عریض و تله‌فوتو و دریافت خروجی به‌صورت همزمان بوده یا می‌توانند 3 ویدیوی 720p را به‌صورت همزمان ضبط نمایند.

  • سرگرمی

تراشه اسنپ‌دراگون 480 به ارتقاء تجربه کاربران در حوزه استریمینگ و گیمینگ کمک می‌کند. این تراشه از نمایشگرهایی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی نموده و این موضوع امکان نمایش محتوا با وضوح فوق‌العاده و پخش سریع و روان داده‌های گرافیکی را فراهم می‌کند. این پلتفرم با تکیه بر فناوری صوتی aptX کوالکام موجب بهینه‌سازی تجربه اجرای بازی‌های شاهکار و محبوب شده و پخش بی‌وقفه محتوای اچ‌دی و اجرای سریع‌تر برنامه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران به طیف کاملی از تجارب سرگرمی همه‌جانبه دسترسی خواهند داشت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها نخستین محصولات تجاری مجهز به پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 480 5G در اوایل سال 2021 روانه بازار خواهند شد.

2 در مورد “کوالکام از نخستین تراشه 5G سری 4 خود با نام اسنپ‌دراگون 480 5G رسما رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH