گلکسی S21 اولترا تنها هندست سری گلکسی S21 سامسونگ با درگاه کارت حافظه خواهد بود

پس از طرح اطلاعات و گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره سامسونگ رسما اعلام کرد که اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 در روز 14 ژانویه (25 دی ماه) معرفی خواهند شد. کمپانی کره‌ای اوایل وقت امروز تائید کرد که در رویداد آینده Galaxy Unpacked شاهد انتشار کلیه جزئیات رسمی پیرامون هندست‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا خواهیم بود. به هرحال از ماه اکتبر تا به امروز اطلاعات فراوانی پیرامون این هندست‌ها منتشر شده است. این 3 دستگاه دارای مشخصاتی جذاب، نمایشگرهای بی‌کران و یکی از پرکاربردترین قابلیت‌ها برای کاربران دستگاه‌های گلکسی است. بر این اساس مشخصه کارت حافظه میکرو اس‌دی صرفا در گلکسی S21 اولترا قابل دسترس خواهد بود.


پیش‌تر شرکت گوگل تصمیم گرفت تا به‌دلیل سرعت پایین‌تر حافظه‌های میکرو اس‌دی نسبت به مدل‌های eMMC و استانداردهای مدرن UFS استفاده از آن‌ها را متوقف نماید. بسیاری از کمپانی‌ها نیز بلافاصله تصمیم مشابهی را اتخاذ کردند. با این‌حال سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی بود که در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود کماکان از استاندارد میکرو اس‌دی استفاده می‌کرد.

اگرچه اکثر دستگاه‌های میان‌رده کماکان مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی هستند؛ اما به‌کارگیری این مشخصه در میان پرچم‌داران نادر است. چند سال پیش کمپانی کره‌ای از ایده جدید کارت‌های UFS رونمایی کرد. اما این حافظه‌ها هرگز در دسترس مصرف‌کنندگان نهایی قرار نگرفتند. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به تدریج در حال توقف استفاده از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی در پرچم‌داران خود است.

در این راستا نخستین گام با عرضه اسمارت‌فون گلکسی نوت 20 برداشته شد. این هندست فاقد درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی بود. اکنون به‌نظر می‌‌رسد که اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس نیز از این رویه تبعیت خواهند کرد. چند روز پیش فهرست مشخصات کامل این هندست‌ها منتشر شد و نشان داد که هیچ‌کدام از آن‌ها مجهز به خشاب حافظه میکرو اس‌دی نخواهند بود. اکنون یک شخص خبرچین با نام رولاند کوانت نیز این گمانه‌زنی‌ها را موردتائید قرار داده است:

“در میان هندست‌های سری گلکسی S21 صرفا گلکسی S21 اولترا مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهد بود. این موضوع توسط 2 منبع مختلف مطرح شده است. اما فهرست مشخصات رسمی گجت‌های مذکور کماکان قابل دسترس نیست. با این‌حال من از صحت آن‌ها 90 درصد اطمینان دارم.” -رولاند کوانت؛ 4 ژانویه 2021

گلکسی S21 اولترا گزینه‌ای قطعی برای علاقه‌مندان به سخت‌افزارهای قدرتمند به‌شمار خواهد رفت

بر اساس اعلام رولاند کوانت گلکسی S21 اولترا تنها عضو خانواده گلکسی S21 است که با قابلیت ارتقاء حافظه در بازار اروپا عرضه می‌شود. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین سناریویی در سایر مناطق نیز عملی خواهد شد یا خیر. اما به احتمال فراوان این‌طور خواهد بود؛ زیرا کنار گذاشتن آن در سایر بازارها نیز فایده خاصی نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در گلکسی S21 اولترا با توجه به سخت‌افزار قدرتمند آن از جذابیت بالایی برخوردار است. از این گذشته ورژن پیشرفته این دستگاه مجهز به 512 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. بدین‌ترتیب پشتیبانی از کارت حافظه 512 گیگابایتی عملا فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. این مدل خاص با حافظه رم 16 گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ موضوعی که باعث جذابیت هرچه بیش‌تر آن برای علاقه‌مندان به سخت‌افزارهای قدرتمند می‌شود.

“پیشرفته‌ترین نسخه گلکسی S21 اولترا مجهز به 512 گیگابایت حافظه‌داخلی فلش و رم 16 گیگابایتی خواهد بود.” -رولاند کوانت؛ 4 ژانویه 2020

سایر ورژن‌های این هندست نیز مجهز به 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی به‌همراه 12 گیگابایت حافظه رم هستند (هر 2 مدل). قیمت‌گذاری گلکسی S21 اولترا در بازارهای اروپایی از رقم 1400 یورو آغاز می‌شود؛ لذا کاربران برای خریداری تنها هندست مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی ناچارا بایستی هزینه هنگفتی را پرداخت نمایند.

2 در مورد “گلکسی S21 اولترا تنها هندست سری گلکسی S21 سامسونگ با درگاه کارت حافظه خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH