چگونه پلی‌استیشن 5 را ریستارت و یا خاموش کنیم؟

رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن 5 به‌گونه‌ای بوده که گزینه پاور را در داخل یک منوی مخفی قرار داده است. بنابراین پیدا کردن گزینه پاور، کمی دشوار می‌شود. در ادامه این مطلب، نحوه پیدا کردن این گزینه را به شما آموزش می‌دهیم. بدین ترتیب می‌توانید به خاموش کردن، روشن کردن، قرار دادن در حالت Rest Mode و یا ریستارت کردن PS5 خود، اقدام کنید.

نحوه خاموش کردن پلی‌استیشن 5 با استفاده از کنترلر

رابط کاربری پلی‌استیشن 5، تفاوتی اساسی با کنسول پلی‌استیشن 4 دارد. به همین دلیل گزینه پاور از آیکونی جداگانه در صفحه اصلی برخوردار نیست. اکنون این گزینه در Control Center مخفی شده است. فقط هم با استفاده از کنترلر می‌توانید به گزینه پاور دسترسی پیدا کنید.

جهت باز کردن “Control Center”، باید کلید “PlayStation” را بر روی کنترلر DualSense فشار دهید. این کلید مستقیما در زیر تاچ‌پد مستطیلی دسته قرار گرفته و به شکل لوگوی پلی‌استیشن است. با فشار دادن این کلید می‌توانید Control Center را نمایش داده و یا آن را کنار بگذارید. حتی در حین بازی کردن نیز این کار امکان‌پذیر است.

خاموش کردن PS5

آیکون‌های مختلفی در Control Center وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانلودها، لیست دوستانتان و تنظیمات میکروفن، اشاره کرد. در انتهای سمت راست Control Center می‌توانید گزینه پاور را پیدا کنید.

هنگامی‌که آیکون پاور را هایلایت کردید، آنگاه باید کلید “X” را بر روی کنترلر خود فشار دهید. در ادامه با سه گزینه مواجه خواهید شد.

خاموش کردن PS5

اولین گزینه، “Rest Mode” بوده که باعث می‌شود تا PS5 شما در حالت کم مصرف Sleep قرار گیرد. مزیت ‎‌ Rest Modeاین است که کنسول شما همچنان می‌تواند به دانلود و نصب آپدیت بازی‌ها بپردازد. همچنین بازی‌های شما نیز به‌گونه‌ای متوقف شده که هر موقع که بخواهید، می‌توانید آن‌ها را ادامه دهید.

خاموش کردن PS5

گزینه دوم مربوط به خاموش کردن PS5 شما است. اگر قصد جدا کردن کابل برق و یا استفاده نکردن نسبتا طولانی از کنسول خود را دارید، آنگاه این گزینه می‌تواند ایدئال باشد. با استفاده از Rest Mode می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، اما طبیعتا با گزینه “Turn Off PS5” می‌توانید صرفه‌جویی انرژی بیشتری داشته باشید.

گزینه سوم نیز “Restart PS5” بوده که طبیعتا به ریستارت کردن PS5 شما مربوط می‌شود. طبیعتا اگر کنسول شما مشکلی موقتی داشته باشد و بخواهید که از نوش‌داروی ریستارت کردن استفاده کنید، آنگاه باید به سراغ این گزینه بروید.

خاموش کردن PS5

در اینجا می‌توانید گزینه موردنظر را انتخاب کرده تا بدین ترتیب کنسول شما به حالت Rest Mode، خاموشی و یا ریستارت شدن برود.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش کامل تهیه اسکرین‌شات و فیلم‌برداری از صفحه در پلی‌استیشن 5

نحوه خاموش کردن PS5 با استفاده از کلید پاور

اگر کنترلر دسته کنسول شما با مشکلی مواجه شده و بنابراین نتوانید از آن استفاده کنید، آنگاه با استفاده از کلید فیزیکی پاور موجود بر روی کنسول خود نیز می‌توانید به خاموش کردن دستگاه بپردازید. البته جهت پیدا کردن این کلید، باید کمی دفت کنید.

از آنجایی که کلید پاور، سیاه رنگ بوده و همچنین بر روی بخش سیاه رنگ مرکزی کنسول نیز تعبیه شده، پس طبیعتا پیدا کردن آن کمی دشوار خواهد بود. اگر کنسول خود را در حالت عمودی نگه دارید، آنگاه این کلید در حدود یک اینچ بالاتر از کف کنسول قرار دارد.

اگر از نسخه دیسک‌خور کنسول پلی‌استیشن 5 استفاده کنید، آنگاه کلید پاور در پایین ورودی دیسک بازی‌ها قرار دارد. اگر هم از نسخه دیجیتالی استفاده کنید، آنگاه کلید پاور تنها کلید موجود در جلوی کنسول خواهد بود.

خاموش کردن PS5

طبیعتا اگر دو کلید خروج دیسک و پاور در جلوی کنسول باشند، آنگاه شما نسخه استاندارد را خریداری کرده‌اید. اگر هم تنها کلید پاور در جلوی کنسول تعبیه شده باشد، آنگاه نسخه دیجیتالی را تهیه نموده‌اید. در هر صورت، کلید پاور همیشه به پایین کنسول (در حالت عمودی)، نزدیک‌تر است.

اگر برای یک ثانیه، کلید پاور را لمس کنید، آنگاه PS5 شما وارد Rest Mode می‌شود. اگر هم به مدت 3 ثانیه کلید پاور را نگه دارید، آنگاه کنسول شما به‌کلی خاموش می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به پلی ‌استیشن 5

نحوه روشن کردن کنسول پلی‌استیشن 5

هر زمان که بخواهید کنسول PS5 خود را روشن کنید، آنگاه 3 گزینه در اختیار خواهید داشت. گزینه اول این است که همان کلید پاور موجود در جلوی کنسول را لمس کنید. با یک بار لمس کردن این کلید می‌توانید کنسول خود را روشن کنید. با نگه داشتن این کلید نیز می‌توانید کنسول خود را در Safe Mode بوت کنید. در مواقعی که PS5 شما با مشکلی مواجه شده و بخواهید که آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، آنگاه این حالت می‌تواند برای شما مفید باشد.

گزینه دوم شما نیز این است که آیکون “PlayStation” را بر روی کنترلر خود لمس کنید. بدین ترتیب به‌صورت همزمان کنسول شما و دسته آن، روشن می‌شوند.

گزینه سوم نیز HDMI Link نام دارد. با استفاده از این ویژگی، در هنگام روشن شدن تلویزیون، کنسول شما نیز روشن می‌شود. همچنین اگر در تلویزیون خود، ورودی متعلق به PS5 را انتخاب کنید، آنگاه بازهم کنسول شما روشن می‌شود.

جهت فعال کردن این گزینه، باید به تنظیمات PS5 خود بروید. در گوشه بالا سمت راست رابط کاربری کنسول، می‌توانید این گزینه را پیدا کنید. در ادامه باید در تنظیمات به پایین رفته تا بتوانید گزینه “System” را پیدا کنید.

خاموش کردن PS5

در منوی فرعی “HDMI” در صورت موجود بودن گزینه “Enable HDMI Device Link”، می‌توانید آن را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که این گزینه در تمامی تلویزیون‌ها در دسترس نیست.

با فعال کردن قابلیت HDMI Link، در هنگام خاموش کردن تلویزیون، کنسول شما نیز به‌صورت خودکار به حالت Rest Mode می‌رود. این ویژگی می‌تواند مفید باشد، اما اگر تلویزیون شما به غیر از بازی کردن، کاربرد دیگری نیز داشته باشد، آنگاه شاید بخواهید که این ویژگی را نیز غیرفعال کنید.

2 در مورد “چگونه پلی‌استیشن 5 را ریستارت و یا خاموش کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH