مروری بر دلایلی که می‌توانند ارزش دیجی بایت را در آینده افزایش دهند

حدود 2000 رمز ارز متفاوت در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند. حتی اگر زیاد هم به این مباحث علاقه داشته باشید، آنگاه بازهم سخت است که بتوانید حتی در مورد 100 ارز برتر نیز اطلاعات کافی کسب کنید. رمز ارزهای بسیاری وجود دارند که نتوانسته‌اند آن توجهی را که لیاقتش را دارند، به دست آورند، دیجی بایت (DGB) یکی از آن‌ها است. دیجی بایت در سال 2014 توسط جارد تیت (Jared Tate) پایه‌گذاری شد. این رمز ارز را می‌توان از طریق استخراج به دست آورد و از مزایای آن نیز می‌توان به قرار داشتن در میان سریع‌ترین و ایمن‌ترین رمز ارزهای جهان اشاره کرد. DGB در حال حاضر در وب‌سایت coinmarketcap، رتبه 63 را به خود اختصاص داده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چرا این ارز دیجیتال می‌تواند در میان 10 رمز ارز برتر قرار داشته باشد. با آی‌تی‌رسان و دلایل برتری دیجی بابت همراه باشید.

سرعت

یکی از دلایل برتری دیجی بایت را می‌توان سرعت آن دانست. به‌عنوان یک ارز دیجیتال قابل استخراج، سرعت تراکنش دیجی بایت، بی‌نظیر است. آیا تابه‎حال برایتان پیش آمده که کمی بیت‌کوین را به کیف پول شخصی دیگر منتقل کرده و تکمیل شدن فرایند انتقال آن، ساعت‌ها به طول بینجامد؟ حال باید بگوییم که چنین مشکلی در دیجی بایت وجود ندارد. سرعت تراکنش DGB حدود 40 برابر سریع‌تر از بیت‌کوین و حدود 10 برابر سریع‌تر از لایت‌کوین است. اکنون شاید با خود بگویید که ارزهای دیگری نیز همانند ریپل وجود دارند که شاید همانند دیجی بایت سریع‌ باشند، اما در اینجا باید از شما بپرسیم که کدام یک از آن‌ها واقعا هم قابل استخراج بوده و هم غیرمتمرکز هستند؟ هیچ‌کدام.

در حال حاضر، دیجی بایت سرعت بلوک 15 ثانیه‌ای دارد. این در حالی است که بیت‌کوین دارای زمان بلوک 10 دقیقه‌ای است. DGB می‌تواند بیش از 560 تراکنش‌ را در عرض یک ثانیه، مدیریت کند. با این اوصاف سرعت تراکنش دیجی بایت از VISA که در هر ثانیه 1700 تراکنش را مدیریت می‌کند، زیاد فاصله ندارد. نکته مثبت این است که این سرعت‌ می‌توانند تا سال 2030، به میزان 200000 تراکنش در هر ثانیه، افزایش یابد.

امنیت

امنیت بالا نیز یکی دیگر از دلایل برتری دیجی بایت است. همان‌طور که شاید بدانید، در یک الی دو سال گذشته، بسیاری از ارزهای دیجیتال قربانی حملات 51 درصد شده‌اند. واضح است که روزبه‌روز مردم بیشتری در رابطه با اهمیت امنیت در فضای بلاک‌چین، آموزش می‌بینند. دیجی بایت یکی از سریع‌ترین (اگر نگوییم سریع‌ترین) بلاک‌چین‌های حال حاضر جهان است. این قضیه بدین دلیل است که DGB از 5 الگوریتم استخراج با وزن یکسان برخوردار است، اما هر الگوریتم از یک MultiSheild) DigiSheild) استفاده کرده و بدین ترتیب هر الگوریتم از تعدیلات دشواری آنی مختص به خود، برخوردار می‌شود. به دلیل نحوه طراحی این بلاک‌چین، تقریبا غیرممکن است که قربانی حملات 51 درصدی شود. از زمان بنیان‌گذاری دیجی بایت، جارد تیت همواره سعی داشته که نگرانی خود را بابت امنیت سایبری در فضای بلاک‌چین، ابراز کند. این سطح از اطلاع و هوشیاری می‌تواند خبرهای خوبی برای DGB به همراه داشته باشد.

تاریخچه

دیجی بایت نیز تاریخچه مختص به خود را دارد. این بلاک‌چین در سال 2014 پایه‌گذاری شده و اکنون از آن زمان، 7 سال می‌گذرد. به دلیل زمان بلوک 15 ثانیه‌ای، DGB توانسته که بزرگ‌ترین بلاک‌چین موجود را پدید آورد. به دلیل سابقه 7 ساله، سرمایه‌گذاران می‌توانند به تاریخچه این ارز نگاهی انداخته (از لحاظ مالی و تکنولوژی) و سپس نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

بسیار غیرمتمرکز است

بیایید تا ببینیم که چه چیزی توانسته فناوری بیت‌کوین را تا به این حد شگفت‌انگیز کند؟ پاسخ این است که این ارز به‌گونه‌ای طراحی شده که غیرمتمرکز باشد. بیت‌کوین از تنها یک الگوریتم برخوردار بوده و از آنجایی که حجم بالایی از قدرت استخراج این ارز از دو کشور چین و روسیه تشأت می‌گیرد، پس می‌توان گفت که بلاک‌چین بیت‌کوین روزبه‌روز رو به متمرکزتر شدن پیش می‌رود (تمام بار استخراج بر  دوش همین یک الگوریتم است). این در حالی است که دیجی بایت دارای 5 الگوریتم متفاوت استخراج بوده و بلاک‌چین آن نیز در بین بیش از 200000 سرور، کامپیوتر، گوشی و گره در سرتاسر جهان، تقسیم شده است. هیچ رمز ارز بزرگ دیگری نمی‌تواند در این زمینه با DGB رقابت کند. بدین ترتیب نمی‌توان بلاک‌چین دیجی بایت را از طریق یک ورودی خاموش کرد، مگر اینکه بنا به دلایلی، کل شبکه اینترنت موجود در سیاره زمین، خاموش شود.

تراکنش‌های ارزان‌قیمت

تراکنش‌های دیجی بایت بسیار ارزان هستند. مجددا بیایید تا نگاهی به آنچه که بیت‌کوین برای آن طراحی شده بود، بیندازیم: راه‌کاری ارزان‌قیمت جهت ارسال پول به‌صورت همتا به همتا. کسانی که دیجی بایت ارسال می‌کنند، کارمزد آن‌ها، کسری از سِنت خواهد بود. بنابراین از این لحاظ، DGB ارزش امتحان کردن را دارد.

توسعه دائمی

توسعه دائمی نیز یکی دیگر از دلایل مرتبط با برتری دیجی بایت است. شاید مردم در زمان کاهش قیمت‌ (بازار خرسی) رمز ارزها، از آن‌ها ناامید شوند، اما در هر صورت می‌توان چنین مواردی را برای این بازارها ضروری و خوب قلمداد کرد. گاهی اوقات قیمت رمز ارزها بدون داشتن یک علت واقعی، بالا می‌رود، اما از آنجایی که دیجی بایت به‌صورت پیوسته در حال توسعه است، پس می‌توان گفت که افزایش ارزش آن، دلیلی واقعی دارد.

دیجی بایت فقط یک ارز دیجیتال خوب نیست، بلکه بلاک‌چین آن نیز جهت توسعه قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، عالی است. در اینجا فناوری پشت بلاک‌چین دیجی بایت، نقش رهبری پیدا می‌کند. با استفاده از زیرساخت‌های این ارز می‌توان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را بر بستر یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین بلاک‌چین‌های موجود، توسعه داد.

دیجی بایت همچنان با توسعه بیشتر، می‌تواند پیشرفت کند. این رمز ارز با دارا بودن جامعه‌ای بزرگ از توسعه‌دهندگان، می‌تواند در زمینه اعمال قابلیت‌های جدید و یا رفع مشکلات در فضای بلاک‌چین، حرف اول را بزند. به‌عنوان مثال، این بلاک‌چین در زمینه استفاده از SegWit و همچنین رفع باگ بلاک‌چین‌های UTXO با استفاده از DigiByte Core v6.16.5، پیش‌قدم بوده است.

رشد آگاهی

برخی می‌گویند که دیجی بایت عالی بوده اما در زمینه بازاریابی، ضعف‌هایی دارد. باید به یاد داشته باشید که این رمز ارز به‌طور کامل، به فعالیت‌های جامعه حامی آن وابسته است. هیچ عرضه‌ اولیه‌ای جهت تأمین مالی این پروژه (و به دست آوردن میلیاردها دلار پول)، رخ نداده است. تمامی رشد دیجی بایت طبیعی بوده و با گذشت 7 سال، حدود 363.6 میلیون دلار ارزش بازار دارد. می‌توان دو پروژه را در رشد آگاهی مرتبط با دیجی بایت، دخیل دانست.

پروژه ونزوئلا (Venezuela): جامعه دیجی بایت، به تأمین مالی سفرهایی به ونزوئلا کمک کرده است. همان‌طور که می‌دانید، این کشور با تورمی افسار گسیخته دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از کارهایی که در این سفرها انجام شد، آشنا کردن مردم با ارز دیجیتال دیجی بایت بود و اینکه چگونه می‌توان با استفاده از چنین ارزهایی که نسبت به واحد پولی بولیوار، از ثبات بیشتری برخوردار هستند، از کاهش قدرت خرید خود در طول زمان، جلوگیری کرد.

تیم اطلاع‌رسانی دیجی بایت (DGBAT): هدف این تیم این است که جامعه پیرامون این ارز دیجیتال را یاری رسانده و همچنین به‌عنوان یک کمپین طولانی مدت آگاهی‌بخشی، ایفای نقش کند. این تیم قصد دارد که رمزارز DGB را تبلیغ کرده و همچنین در حین ترویج به‌کارگیری آن در پلتفرم‌های مختلف، کاربردهای آن را نیز به سایرین نشان دهند.

جوراب‌های دیجی بایت

دلایل برتری دیجی بایت

احتمالا دلیل اصلی این قضیه که می‌گوییم در آینده DGB در بین 10 ارز دیجیتال برتر قرار دارد، همین قضیه جوراب‌ها باشد! شوخی کردم، اما در هر صورت چنین مواردی می‌توانند نوعی تبلیغات برای این ارز محسوب شوند و همچنین بخشی از عایدی حاصل از فروش آن‌ها نیز می‌تواند به سمت تیم‌هایی همانند DGBAT، روانه شود.

از کجا دیجی بایت بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش دیجی بایت می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید دیجی بایت تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون دیجی بایت به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر تنها پلتفرم همتا به همتا که دیجی بایت را در ایران عرضه می‌کند، اپلیکیشن ارزیف بوده که به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی دیجی بایت نیز در آنجا بشوید. پس اگر به دیجی بایت علاقه مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

2 در مورد “مروری بر دلایلی که می‌توانند ارزش دیجی بایت را در آینده افزایش دهند”

  1. وقتی درکی از نحوه عملکرد ندارین نباید سرمایه گذاری کنید
    اکثر افراد سرمایه گذار ارز دیجیتال مخصوصا توی ایران هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه اساس ارز دیجیتال چیه ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH