تصویر احتمالی گلکسی نوت 21 اولترا سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد

کمپانی سامسونگ ضمن برگزاری رویداد CES 2021 ویدیو‌های مختلفی را منتشر کرد. یکی از این ویدیو‌ها متعلق به برنامه ویژه بازیافت سامسونگ موسوم به Galaxy Upcycling است. موضوع شگفت‌آور اینکه در ویدیوی مذکور تصویری از یک اسمارت‌فون نامتعارف رویت شد. این هندست هنوز به‌‌طور رسمی توسط تولیدکننده کره‌ای معرفی نشده و احتمالا همان گلکسی نوت 21 اولترا خواهد بود.

تصویر احتمالی گلکسی نوت 21 اولترا همراه با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد

اسمارت‌فون نمایش داده شده در این ویدیو توجه کارشناسان وبسایت LetsGoDigital را به خود جلب نموده است. این هندست فاقد هرگونه برش یا حفره‌ای جهت استقرار دوربین جلویی است.

این دستگاه به احتمال فراوان از یک دوربین مخفی زیر نمایشگر استفاده می‌کند؛ محصولی که سامسونگ هم‌اکنون به شکلی فعالانه مشغول توسعه آن است. منبع منتشرکننده خبر همچنین خاطرنشان می‌کند که چنین سبکی از طراحی در اسمارت‌فون گلکسی نوت 21 اولترا مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. لبه‌های خمیده نمایشگر صحت چنین فرضیه‌ای را تقویت می‌کنند. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی نوت 21 همانند مدل سال گذشته گلکسی نوت 20 مجهز به نمایشگر تخت خواهد بود.

پتنت دوربین زیر نمایشگر شرکت هواوی در فضای اینترنت رویت شد

طی سالیان گذشته شاهد به‌کارگیری روش‌های گوناگون جهت دستیابی به الگوی طراحی نمایشگر تمام‌صفحه بودیم. تمامی این ایده‌ها از نمایشگر‌های ناچ‌دار اولیه گرفته تا پنل‌های حفره‌دار فعلی هیچ‌کدام تداعی‌گر اسمارت‌فون‌های تمام‌صفحه واقعی نیستند. با این‌حال ZTE Axon 20 5G نخستین اسمارت‌فون مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر به‌شمار می‌رود؛ اگرچه عملکرد این دوربین با اشکالاتی همراه است.

به هرحال اکنون می‌دانیم که شیائومی و سایر کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون بر روی فناوری اختصاصی دوربین زیر نمایشگر خود کار کرده‌اند و به احتمال فراوان امسال این فناوری در دستگاه‌های مختلفی به‌کار گرفته خواهد شد. اما در کنار شیائومی کمپانی هواوی نیز نسبت به این فناوری بی‌توجه نبوده است. امروز تصاویری از پتنت جدید دوربین زیر نمایشگر هواوی منتشر شد و بحث‌های داغی را در فضای اینترنت به راه انداخت.

بر اساس گزارش وبسایت LetsGoDigital کمپانی Huawei Technologies Co.Ltd در ماه مه سال 2020 درخواست ثبت پتنت خود را به دفتر ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ارائه نموده است. این پتنت شامل 7 پیش‌نویس محصول و 2 تصویر است. این پتنت‌ها در روز 12 ژانویه 2021 (23 دی ماه) در فضای وب منتشر شدند.

همان‌طور که در تصویر فوق ملاحظه می‌کنید؛ نمایشگر هندست از طراحی خمیده در هر 4 طرف برخوردار بوده و لنز دوربین جلویی نیز در بخش زیرین نمایشگر پنهان شده است. البته شگفت‌انگیزترین نکته این است که هواوی برای به حداکثر رساندن اندازه نمایشگر تمام‌صفحه خود یک نمایشگر ثانویه خلاقانه را به فریم فوقانی دستگاه اضافه کرده است. این نمایشگر احتمالا حاوی اطلاعاتی نظیر میزان سیگنال آنتن گوشی، زمان و شارژ باتری خواهد بود.

بعلاوه ماژول دوربین پشتی این دستگاه جدید از چیدمان ماتریسی چهارگانه برخوردار است. این دستگاه از نمای جانبی دارای برجستگی کاملا مشهود بوده و به‌همراه دوربین اصلی فوق‌العاده و یک لنز پریسکوپی عرضه می‌شود. پتنت مذکور صرفا به شکل ظاهری هندست اشاره نموده و در خصوص پارامترهای مربوط به پیکره‌بندی دستگاه جدید هیچ‌گونه توضیحی ارائه نمی‌دهد.

سایر بازیگران

در حال حاضر علاوه بر تولید انبوه اسمارت‌فون ZTE Axon 20 5G با دوربین زیر نمایشگر کمپانی شیائومی نیز اعلام کرده که تولید انبوه سومین نسل از فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را آغاز نموده است. در عین‌حال برخی تولیدکنندگان بزرگ اسمارت‌فون از جمله اوپو و سامسونگ نیز از پتنت‌های مربوط به دوربین‌های زیر نمایشگر خود رونمایی کرده‌اند. بنابراین احتمالا در سال 2021 شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های متعددی با فناوری دوربین زیر نمایشگر به بازار خواهیم بود.

3 در مورد “تصویر احتمالی گلکسی نوت 21 اولترا سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر منتشر شد”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. نخستین اسمارتفون مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر با نام ZTE Axon 20 5G اکنون مدتی است که به بازار عرضه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH