کمپانی ال‌جی کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را متوقف خواهد کرد

اکنون مدت‌هاست که کمپانی ال‌جی با مشکلات متعددی در بازار اسمارت‌فون دست‌به‌گریبان است. چند سال پیش کمپانی کره‌ای با عرضه محصولات موفقی نظیر ال‌جی G2 توانست نام خود را در میان برترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان قرار دهد. همچنین این شرکت از برخی طرح‌های مفهومی ابتکاری رونمایی کرد. ال‌جی G3 نخستین اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر QHD بود.

ال‌جی G5 نخستین اسمارت‌فون تجاری با طراحی ماژولار در جهان به‌شمار می‌رفت و نهایتا ال‌جی G6 برای نخستین بار از نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 رونمایی کرد. با این‌حال برند کره‌ای طی سالیان گذشته همواره تلاش کرده تا دستگاه‌های خود را در بازار حفظ نماید. از زمان عرضه اسمارت‌فون ال‌جی G7 کلیه دستگا‌ه‌های جدید ارائه شده توسط ال‌جی منسوخ و گران‌قیمت به‌نظر می‌رسند.

سال گذشته شرکت ال‌جی با توقف تولید هندست‌های سری G و معرفی اسمارت‌فون ال‌جی Velvet به کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود جان تازه‌ای بخشید. این سری شامل محصولات جالبی نظیر ورژن اولیه ال‌جی Velvet است. این هندست در 2 مدل مختلف مجهز به تراشه‌های اسنپ‌دراگون 765G و Dimensity 800U روانه بازار شد. همچنین در این میان شاهد عرضه برخی مدل‌های بحث برانگیزتر نظیر اسمارت‌فون ال‌جی Velvet مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 845 بودیم.

علیرغم تمامی مشکلات موجود کارشناسان تصور می‌کردند که با عرضه یک هندست مفهومی جالب موسوم به ال‌جی Wing در 3 ماهه سوم سال 2020 اوضاع کمپانی تا حدودی مثبت و روبه بهبود است. این کمپانی با به نمایش گذاشتن اسمارت‌فون LG Rollable در نمایشگاه CES 2021 سال جدید میلادی را بسیار امیدوارکننده آغاز کرد. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که این نماد تجاری به‌دنبال توقف کامل کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود است.

کمپانی ال‌جی احتمالا از بازار اسمارت‌فون به‌طور کامل کناره‌گیری خواهد کرد

نخستین شایعات پیرامون خروج ال‌جی از بازار اسمارت‌فون چند روز پیش مطرح شد. وبلاگ خبری کره‌ای موسوم به The Elec گزارش داد که کمپانی کره‌ای در تدارک تنظیم بیانیه‌ای است تا از طریق آن خبر خروج خود از بازار اسمارت‌فون را رسانه‌ای نماید. چند روز بعد یکی از مدیران اجرایی کمپانی این شایعات را تکذیب و اعلام کرد که این فرضیات کاملا نادرست و بی‌اساس هستند. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که گمانه‌زنی‌های سابق همگی صحیح بوده‌اند.

در چنین شرایط پیچیده‌ای مدیرعامل کمپانی اقدام به ارسال یک یادداشت داخلی نموده است. وی به اعمال یک تغییر چشمگیر در عملکرد واحد موبایلی کمپانی اشاره کرده است. Kwon Bong-Seok؛ مدیر اجرایی کمپانی کره‌ای اعلام کرد که تغییرات بزرگی در شرف وقوع هستند. با این‌حال کمپانی برای اطمینان از حفظ نرخ اشتغال به سختی تلاش خواهد کرد. به گفته وی فضای رقابتی در بازار به تدریج تشدید می‌شود؛ لذا شرکت‌ها بایستی دست به کار شده و تصمیمات بزرگی را اتخاذ نمایند. به عبارت دیگر ال‌جی دریافته که دیگر قادر به رقابت در بازار جهانی اسمارت‌فون نبوده و حداقل در حال حاضر از این عرصه کناره‌گیری خواهد کرد.

شایان به ذکر است که کمپانی کلیه سناریوهای احتمالی را مدنظر قرار داده است. این سناریوها شامل فروش کسب‌وکار اسمارت‌فونی ال‌جی، کناره‌گیری موقت یا کاهش فعالیت‌های تجاری در صنعت اسمارت‌فون هستند. بدین‌ترتیب ال‌جی صرفا می‌تواند به یک کمپانی تولیدکننده دستگاه‌های میان‌رده تبدیل شود؛ چرا که پرچم‌داران کمپانی گران‌قیمت‌تر بوده و فروش آن‌ها با محصولات میان‌رده برابری نخواهد کرد.

طی مدت 5 سال گذشته واحد ارتباطات موبایلی ال‌جی به زیان انباشته 5 تریلیون وون کره دست یافت؛ رقمی که از زیان‌دهی 4.5 میلیارد دلاری این بخش حکایت دارد. این در حالیست که سایر بخش‌های کمپانی عملکرد مالی مطلوبی داشته و در حال شکستن رکوردهای جدید یکی پس از دیگری هستند.

موسسه Counterpoint Research خاطرنشان می‌کند که کمپانی ال‌جی در 3 ماهه سوم سال 2020 تنها 6.5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را روانه بازار کرده است. بعلاوه این کمپانی سهم نه‌چندان چشمگیر 2 درصدی از بازار جهانی اسمارت‌فون را تصاحب نموده است. مشاهده از دست دادن سهم خود به نفع رقبا پدیده‌ای ناراحت‌کننده برای ال‌جی محسوب می‌شود؛ خصوصا آنکه این کمپانی به‌دنبال عرضه نخستین نمونه تجاری یک اسمارت‌فون رول شونده به بازار بود. با این‌حال یقینا در آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون این تحولات منتشر خواهد شد.

1 در مورد “کمپانی ال‌جی کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را متوقف خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH