این 8 گوشی را هرگز از بازار نخرید! (به روز رسانی: 93/4/14)

به طور معمول در آی‌تی‌رسان، ما توصیه به خرید گوشی‌هایی می‌کنیم که برای شما مناسب هستند، اما این بار تصمیم گرفتیم تا مدل‌هایی که نسبت به قیمت‌شان ارزش خرید ندارند (حداقل در زمان حاضر) به شما معرفی کنیم تا اگر برای خرید آن‌ها وسوسه شده‌اید، کمی پایتان را به عقب گذاشته و برای داشتن آن‌ها فکر کنید! ممکن است برخی از این 8 مدل معرفی شده، دارای امکانات بسیار خوبی نیز بوده و از گوشی‌های برتر بازار باشند، اما وقتی می‌توان با قیمتی کمتر، مدل‌هایی حتی بهتر را تصاحب کرد، پس چه دلیلی برای خرید آن‌ها باقی می‌ماند؟!

1- بلک بری Z30

کمپانی بلک‌بری در چند وقت اخیر دائما در یک سیر سقوطی قرار داشته و هر روز سهم بازار بیشتری را از دست می‌دهد. شاید قیمت گذاری گوشی‌های این کمپانی، یکی از دلایل اصلی همین سقوط باشد! Z30 با اینکه پرچمدار این تولید کننده کانادایی است اما با مشخصاتی چون نمایشگر اچ‌دی، پردازنده دو هسته‌ای و دوربین 8 مگاپیکسلی در حدود 1.500.000 تومان قیمت دارد تا فقط عاشقان سینه چاک این کمپانی جرات نزدیک شدن به آن را داشته باشند!

Z30 از سیستم عامل انحصاری بلک بری استفاده می‌کند و نباید انتظار داشته باشید که مارکت بزرگی همچون اندروید و iOS پشتیبان گوشی شما باشد!

BB-Z30

2- نوکیا لومیا 820

از زمانی که گوشی‌های ویندوزفونی رو به ارزان شدن گذاشتند، بسیاری از مدل‌های این سیستم عامل با قیمت‌های منطقی وارد بازار شده و همین امر سبب افزایش فروش آن‌ها گردید. اما از سویی برخی مدل‌ها ظاهرا به شکلی غیر منطقی گران ماندند! لومیا 820 مدلی است که با حدود قیمتی 930 هزار تومان، از نسخه پیشرفته‌تر خود یعنی لومیا 920 هم گران‌تر است و تنها یک گوشی دستگاه نسبتا قدیمی با نمایشگر 4.3 اینچی، وضوح تصویر 480 در 800 پیکسلی و پردازنده نسل قبل را نصیب کاربر خود می‌کند.

پس اگر طرفدار ویندوزفون هستید، حداقل سراغ این گوشی نروید!

Lumia820-Press-04-580-90

3- اچ‌تی‌سی وان مینی 2

این گوشی که عنوان مینی نسخه دوم از اچ‌تی‌سی وان را یدک می‌کشد، دارای چهره زیبا و دلفریب برادر بزرگ‌ترش است اما به اندازه آن قدرتمند و با ارزش نیست! نمایشگر 4.5 اینچی این گوشی وضوح تصویر اچ‌دی داشته و در قلبش پردازنده متوسط اسنپدراگون 400 می‌تپد! البته عاملی که سبب شد این گوشی در لیست نخرها قرار بگیرد، قیمت بالا و نزدیک به 1.400.000 تومانی آن است که برای یک نسخه مینی، رقمی همچون پرچمدار را طلب می‌کند.

HTC_One_mini_2

 

4- سامسونگ گلکسی S4 مینی

این گوشی یکی از آن مدل‌هایی است که نبایستی به هیچ عنوان گول نام فریبنده‌اش را بخورید و به هوای معروفیت سری گلکسی S سامسونگ به فکر خریدش بیفتید! نسخه مینی S4 فاصله نسبتا زیادی با نسخه اصلی دارد اما از نظر قیمتی، فاصله‌اش چندان زیاد نیست تا این مورد سبب شود که شما فاصله خود را با آن حفظ کنید!

نسخه مینی S4 با قیمتی در حدود 900 هزار تومان (هم قیمت اکسپریا ZR سونی و یا S3 Neo سامسونگ با آن همه امکانات) قیمت دارد و با این وجود حتی نمایشگر اچ‌دی هم ندارد و از پردازنده دو هسته‌ای و باتری 1900 میلی‌آمپری بهره می‌گیرد.

Samsung-Galaxy-S4-Mini

5- اپل آی‌فون 5s

لطفا طرفداران آی‌فون به ما خرده نگیرند که گوشی محبوب‌شان را وارد لیست خودمان کرده‌ایم! وقتی که یک سازنده اصرار عجیبی بر گران فروختن محصولش دارد، هرچقدر هم این کالا خوب و ارزشمند باشد، اما بایستی نیم نگاهی به رقبایش در بازار نیز بیندازد که با قیمت‌های بسیار کمتر، امکانات فوق‌العاده‌ای را عرضه می‌کنند و رسما کمپانی اپل، بابت یک سیستم عامل انحصاری و سیبی گاز زده، از شما در حدود 2.200.000 تومان (برای ارزان‌ترین نسخه 16 گیگابایتی) طلب می‌کند تا یک گوشی کوچک با نمایشگر 4 اینچی را در کف دستان‌تان بنهد! راستی، آی‌فون 5c را هم در لیست نخرها قرار دهید!

به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که نسخه جدید گوشی آی‌فون به زودی معرفی خواهد شد و این مورد سبب می‌شود تا گوشی فعلی ارزان‌تر شده و به واسطه مدلی با نمایشگر بزرگ‌تر و امکانات گسترده‌تر، کاربران به سوی مدل‌های جدید اپل رفته و ورژن‌های فعلی در گوشه فروشگاه خاک بخورد! پس اگر یکی از عشاق این سازنده موفق آمریکایی هستید، حداقل تا شهریور ماه و معرفی آی‌فون‌های جدید صبر کنید.

iphone_5s_press_large_verge_super_wide

6- ال‌جی جی فلکس

این محصول ال‌جی را بایستی یکی از منحصر به فردترین گوشی‌های تولید شده دانست که به واسطه نمایشگر خمیده و 6 اینچی خود، با سایر گوشی‌ها متفاوت است اما پرداخت مبلغی در حدود 2.200.000 تومان برای این تفاوت، کمی بیش از اندازه به نظر می‌رسد. به خصوص وقتی بدانید که وضوح تصویر نمایشگر گوشی محدود به اچ‌دی شده و مدل‌های اندرویدی با سخت‌افزار قدرتمندتر، قیمت بسیار پایین‌تری دارند.

G-Flex-2

 

7- آلکاتل وان تاچ آیدل

بایستی به اعتماد به نفس کمپانی آلکاتل به خاطر این گوشی احسنت گفت! چرا که فروختن دستگاهی که نزدیک به 820 هزار تومان قیمت دارد اما در مقابل هیچ قابلیت ویژه‌ای به همراهش دیده نمی‌شود، نیاز به اعتماد به نفسی ویژه دارد که ظاهرا آلکاتل به خوبی از پس آن بر آمده است! این گوشی که از چیپست‌های نسبتا ضعیف مدیاتک بهره می‌گیرد، در مقابل رقبای هم رده خودش یک سر و گردن پایین‌تر بوده و با سری افتاده و زانوی غمی به بغل گرفته، به کاربر خویش می‌گوید: انقدر گرانم که خودم می‌گویم من را نخر! این گوشی با نمایشگر 4.6 اینچی خود حتی وضوح اچ‌دی هم ندارد و به قدری مدل‌های بهتر با مشخصات بالاتر در بازار وجود دارد تا بخواهد این گوشی را در صدر مدل‌های نخر قرار دهد!

alcatel-idol-6

8- جی‌ال‌ایکس اسکای دو هسته‌ای!

شاید اسم سازنده این گوشی خود به تنهایی برای نخریدنش کافی باشد! اما اگر به مشخصات محصول این کمپانی عجیب و غریب هم کمی دقیق شوید، بر یکی از بدترین گزینه‌های خرید بودن آن ایمان خواهید آورد! این گوشی که نمایشگر نسبتا بزرگ 5.3 اینچی دارد، وضوح تصویر 800 در 480 پیکسل را برای خود برگزیده تا از نظر چگالی پیکسلی در سطحی پایین قرار بگیرد. همچنین پردازنده دو هسته‌ای مدیا تک با رم 512 مگابایتی، یکی از ضعیف‌ترین مدل‌ها از نظر سخت‌افزاری را پدید آورده است و به شما می‌گوید پرداخت رقمی در حدود 430 هزار تومان برای این دستگاه، تفاوت چندانی با ریختن پول در جوی آب ندارد!

SKY

 

161 در مورد “این 8 گوشی را هرگز از بازار نخرید! (به روز رسانی: 93/4/14)”

  1. سلام
    من میخوام گوشی دو سیمکارت با قیمت در حد 1 میلیون بخرم به نظر شما htc desire 816 چطوره؟
    آیا نسبت به قیمتش خوبه یا نه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام با تشکر از راهنمایی که میکنید
    من قصد خرید گوشی بلک بری z30 دارم
    در حال حاضر قیمت این گوشی 1,290,000
    ایا با این حال باز هم ارزش خرید ندارد؟
    لطفا راهنمایی کنید

  3. با سلام خدمت برادر گل کار
    از جنابعالی سوالی داشتم. بعنوان نویسنده وبسایت چرا باید تعصب شخصیتون رو نسبت به اندروید تا این حد نشون بدید؟ میشه توضیح بدید چرا اندروید از امنیت ضعیفی در برابر دو سیستم عامل ios و وینفون برخوردار هست؟ چرا با وجود 4هسته و 2گیگ رم هنوزم که هنوزه گوشی هنگ میکه وسیستم عامل در حالت استند بای بیش از 50درصد حافظه رو رو اشغال کرده؟ چیزی که واسه ios و وینفون خنده داره؟ میشه گفت تمام اسمارت های اندرویدی مکثهای گاه و بیگاهی دارند. در حالی که این دو سیستم عامل ذکر شده با داشتن نصف سخت افزار گوش های اندرویدی عملکرد روانتر و سریعتری دارند. امیدوارم جواب بدهید.
    با تشکر.

  4. سلام اقای گلکار راست میگن زد الترا مشکل نرم افزاری داره ؟هنگ میکنه؟مثلا ممکن سر یک ماه بسوزه؟لطفا سریع تر پاسخ دهید

    1. پیمان گل‌کار

      اگر قرار بود این گوشی یک ماهه بسوزه که الان سونی تمام مدل‌ها را از بازار جمع کرده بود و ضرر مالی زیادی می‌دید! ایراداتی در این گوشی مشاهده شده اما چیزی است که در بین همه مدل‌ها عمومیت داره و بیشتر صحبت‌ها شایعه است

  5. همگی خسته نباشید با این همه حرارتی که برای نوشتن به خرج میدید!!! بابا چه خبره نگفتن که اپل بد یا سامسونگ برین بگیرین آقا همه چشم و گوش دارن هر کسی بنا به نیازش و پولی که داره ی گوشی میگیره استفاده کنه. اونایی که میگن اپل خوب نیس هم اشتباه میکنن اونایی که میگن خوبه هم اشتباه میکنن چون هرکسی با توجه به بودجه اشو پولی که میخواد خرج کنه میره سراغ خرید. اینجا فقط گفتن نسبت به قیمتش یکم گرونتر شما قبول نکن دیگه دعوا نداره
    بعدشم خدارو شکر کنین همچین سایت هایی هستن دید بهتون میدن

  6. جناب آقای گلکار
    با سلام
    بعلت اشباه وارد کردن پترن گوشی هوآوی اسند میت، گوشی قفل شده و پس از ریست کردن یوزر و پسورد gmail
    میخواهد اما چون به اینترنت وصل نمی شود عملا امکان پذیر نیست.
    قبلا از پاسخ شما متشکرم

    1. پیمان گل‌کار

      چاره‌ای جز ریست کردن گوشی از طریق کلیدهای سخت‌افزاری نیست که همه اطلاعات‌تون هم پاک خواهد شد!

  7. سلام پیمان جان ماچقدرسختی بکشیم جوواب مارو بدی.بهترین سیستم عامل توگوشی از نظرت بگو؟بهترین گوشیای بازار؟نظرت رو وین فون؟امکان داره نوکیا اندروید با سیستم خوب بزنه؟اینارو نمیتونی بگی اینجا حداقل افتخاربده ایمیل کن جواب مرسی ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      به نظر بنده بهترین سیستم عامل اندروید است (به خصوص برای کاربر ایرانی)
      نوکیا هم گوشی اندرویدی زده اما فعلا سمت کارش به مدل‌های میان رده هست اما احتمال مدل بهتر زدنش هم هست
      ویندوزفون رو هم به شخصه دوست دارم اما بیشتر برای کسانی مناسبه که چندان به فکر نصب راحت بازی و برنامه نیستند!

  8. با سلام خدمت آقای گل کار
    تصمیم به خرید یک گوشی آندرویدی را دارم. به نظر شما از بین گوشی های nexus5 و p7 کدوم یک ارزش خرید دارد؟ و اگر در این رنج قیمتی گوشی بهتری میشناسید لطفا معرفی کنید.

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی نکسوس 5 قدرتمندتر بوده و از پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی هم برخوردار است. ویژگی اصلی P7 در ظاهر زیبای آن و دوربین جلویی قدرتمندش است.
      بسته به نیازتان یکی را خریداری کنید

  9. به نظر من این مشکل ما مردم ایرانه که نه برای امکانات و کیفیت ساخته گوشی های Iphone (که اونم با توجه به قیمت از نظر کیفیت در برابر کمپانی مثل htc هیچ حرفی برای گفتن نداره) بلکه فقط برای کلاس گذاشتن و پز دادن گوشی هایی رو می خریم که همون کشوری ساخته که الان ما رو به این روز انداخته و دشمن درجه یک کشورمونه و با این وضع دلار مشتریای پر پا قرصی داره که حاضرن نزدیک به دو ملیونو اندی بدن و به اقتصاد کشوری کمک کنن که اقتصاد ما رو با تحریم هاش به این روز انداخته و یه گوشی با نصف امکانات گوشی های پرچم دار کمپانی های دیگه که اتفاقا قیمتشون هم نصف اینه میخرن واقعا متاسفم برای بعضی از آقایون…
    ببخشید که زیاد حرف زدم ولی باید میگفتم…

      1. عنصر مقاومت

        وای اگر رهبری حکم جهادم دهد، اپل و آیفون نتواند که جوابم دهد.
        من همینجا رو به دوربین اعلام میکنم که دوستمون امیر با تحریم صلاح ببخشید گوشی امرییکایی و استثمارگر اپل و خریدن گوشی مقاومت طلب جی ال ایکس مشت محکمی بر دهان یاوه گویان موبایل ساز خواهد زد.
        صدقالله و علی والعظیم
        (ببخشید کی منتشر میشه کامنتم؟)

  10. بجای بحث سر اپل و سامسوسنگ و کلا ios و اندروید با اون گوشی ها وسیستم عامل های چرت و مضخرفشون بیاین تو فاز وینفون که همه ی مشکلات رو حل کرده هم گوشی های نوکیا همه ی خدمات وکیفیت رو دارن هم وینفون، و بدون دردسر باهاش کار میکنید.

  11. متاسفانه بعضی از دوستان از روی تعصب نظر میدهند.اولا آقای گلکار از نویسندگان تحصیلکرده و به روز این سایت هستند در ثانی در ابتدای مقاله توضیح داده شده که این مدل ها نسبت به بهای پرداختی ارزش کمتری دارند.
    آیفون گوشی خوب و با کیفیتی هست اما وقتی با همان مبلغ میتوان سونی اکسپریا Z2 یا اچ تی سی وان M8 خرید اصلا توجیه ندارد.
    به نظر بنده این وبسایت همیشه سعی داشته تا کاربران را راهنمایی کند.اگر دقت کنند دوستان توی این لیست از هر برندی یک گوشی بد قیمت معرفی شده است.

  12. با سلام
    با اینکه من خودم موافق اندرویدم ولی ازاینکه دیدم آیفون توی این لیسته تعجب کردم.
    من خیلی کم با آیفون کار کردم
    درسته صفحه نمایشش کوچیکه ه مقدار کار باهاش سخته وآزادی عمل کمی داره

    ولی خداییش گوشیه خیلی خوبیه اصلاً باهاش حال کردم
    هرچند هنوز برام اندروید اولویت داره به خاطر اینکه میتونم توش دست ببرم

    ولی از نظر تبلت بلااستثناء نظرم آیپد اپل هست که واقعا توی اون لذت آی او اس رو میشه برد
    ولی با اینکه قبول دارم سامسونگ صفحه نمایشش و باتری و سخت افزار و رابط کاربری و
    دوربینش خوبه ولی خیلی مشتاق نیستم سامسونگ داشته باشم

    دیگه این همه دعوا نداره

  13. من که هیچ وقت گوشی سامسونگ و هواوی نمیخرم .چون برام کیفیت ساخت خیلی مهمه ! و همینطور کشور سازنده .

    1. در مورد سامسونگ چون بدنش پلاستیکیه نمیشه گفت کیفیت ساختش پایینه اتفاقا خیلی هم بالاس

      1
      1
      1. دوست عزیز ، کیفیت داشتن یا نداشتن یه گوشی ربطی به جنس بدنه نداره . این همه گوشی با بدنه پلاستیک هستند وهیچ مشکلی هم ندارند .ولی سامسونگ عموما گوشیهاش مشکل دارند .مثله s4 که چند مورد اتیش گرفت یا باد کردن باتریها و یا هنگ کردن زیاد و یا خراب شدن و عمل نکردن دکمه های فیزیکی در گوشیهای سامسونگ . که هیچ ربطی هم به جنس بدنه نداره.
        به نظر من سامسونگ اگه از چدن هم گوشی بسازه باز مشکل داره!

  14. به نظر من بهترین و باکیفیت ترین گوشی ها رو اپل تولید می کنه و امکانات بسیار خوبی رو هم به کاربراش میده ولی واقعا ارزش 2200000 تومان رو نداره که بخوای فقط برای یه گوشی انقدر پول خرج کنی. گوشیهای اپل ساخته شده برای کشور هایی مثل آمریکا که با وجود اپراتور های مختلف مانند AT&T با قیمتی حدود 199 دلار میتونی آیفون دار بشی نه برای کشور هایی مثل ایران که برای خرید این گوشی باید حدود 2 میلیون تومان پول خرج بشه. گوشیهای اپل و سیستم عامل آی او اس از گوشیهای اندرویدی از هر لحاظ یه سر و گردن بالاترن (به خصوص آیفون 5S) ولی برای ما ساخته نمی شن و فقط یه طبقه خاصی توی ایران می تونن صاحب این گوشیهای ارزشمند بشن.

    1
    2
    1. علی سهرابی

      چه جوری تو امریکا با 199 دلار یه ایفون میدن اونم ایفون5s با199 دلار تو امریکا می تونی یه دست لباس بخری
      تو چی میگی؟

  15. مطلب بسیار چرتی بود.مخصوصا در مورد ایفون که بهترین گوشی جهانه….
    یک بار با ایفون کار کنید میفهمید چی میگم

    2
    2
  16. جناب آقای گلکار با همه احترامی که واستون قائلم اما دیگه مقالاتتون ارزش خوندن و کارشناسی نداره چون کسی که چشمشو میبنده و سنگ یه برند خاص رو الکی به سینه میزنه حق اینو نداره که در مورد سایر برندها نظر مثلا کارشناسی ارائه کنه چه برسه بخواد به بازدید کنندگان هم پیشنهاد خرید یا نخریدن گوشی بده اونم در مورد برندهایی که توسط خیلی از متخصصین دنیا استانداردهای لازم رو کسب کردن و واقعا حرفی برای گفتن دارند
    اگر برند مورد نظر شما توان رقابت با دیگر برندها رو نداره پس بهتره شما رو به عنوان کارشناس یا بازاریاب خودش استخدام کنه شاید فرجی بشه و بقیه مردم هم به اعتبار شما این برند کره ای خاص رو خریداری کنند!!!!

  17. salam aghaye golkar ye barname nam bebarid ke chipe ghadimie 1020 ejra nakone .dar zemn keyfiate bi nazire in safhe nemayesho zire nore aftab bebinid va hasasiate vaghean balasho bad nist.pishnahad mikonam kharej az arghamo adad khodeton ba in ghol kar konid.

  18. خیلی خوب بود ولی فکر کنم قیمت 1020 الان دور و بر 1550 تا 1600 باشه نه 1700!
    ایفون هم تا حالا نخریدم فقط بخاطر سایز ضایع اش….اما از این به بعد قضیه فرق میکنه، 4.7 اینچی و 505 اینچی بیاد دیگه نمیشه نخرید!!

  19. من فقط اینو میدونم برای مقایسه گوشی های اپل با هر گوشی دیگه ای برای مقایسه باید بگردیم یک گوشی که در حد خودش باشه انتخاب کنیم که به نظر من(۱۱بادوتا۰۰) برا مقایسه که دوتا صفر آخرش از سره اپل زیاد هم هست. خوب باشه.که من به عنوان مصرف کننده هیچ برتری تو هر نوع گوشی اپل مثل s5یاc5 آیفون نمیبینم که بخوام انقدر پول بدم که سازنده و شرکت اپل احساس کنه خیلی خوبه و قیمتشو بالاتر ببره.
    خیلی ببخشید ولی واقعا باید جایزه مزخرفترین گوشی و سیستم عامل رو به اپل داد. که کوچک ترین دلیل از هزار دلیل که داره اینه که بخاطره منو و تنظیمات قشنگش انجام یک کاره ساده باهاش سخت و طاقت فرسا میشه

    1
    2
    1. کسی که اپل میخره دنبال کاربرد و این چیزا نیست بلکه خاص بودن برند اپل براش مهمه که بقیه برندا اینو ندارن
      من یه اعتقادی دارم اینکه خریدن یه پرچمدار اندرویدی کار بیهوده ای هست
      مثلا در کاربرد اس5 و اس3 تفاوت خیلی کمی باهم دارن نهایتا یه ذره تو باتری و دوربین ولی تفاوت قیمت 1 میلیون… معنی نداره به خاطر هیچی اینقدر اضافه هزینه کرد ولی وقتی ایفون میخری حداقل میگی یه چیز خاص و لوکس خریدی

      1
      2
      1. اپل خاص نیست بلکبری و موتورولا خاصه اپل برای کسانی خوبه که ضعف خودشون رو پشت گوشی گرون مخفی کنند والا خودشون حرفی برای زدن ندارند

        2
        1
  20. الان جیب شلوار شما کوچیکه؟؟؟؟بله برای کسی که فقط تماس و اس ام اس میده آیفون مناسبه (در واقع استفاده ای که از یه 1100 میشه) ولی اگر شما اسمارتفونتون رو اسمارت حساب می کنید و ازش استفاده می کنید که من فکر نمی کنم با چنین صفحه ای کنار بیایید (گوشیم چهار اینچیه) شاید برنامه هایی مثل imovie در اپل بی نظیر باشن ولی تو یه صفحه ی چهار اینچی کی فیلم ادیت می کنه؟؟ اپل با کوچیک کردن سایز صفحه امکانات گویشیشو ظاهرا گذاشته ولی عملا بی استفادشون کرده

    2
    2
  21. من با انقدر پول دادن واسه ایفون مخالفم, ولی من الان یه iphon4 دارم و یه htc one x هر دوتارو می خوام بفروشم یه گوشی خوب بخرم…الان iphonرو 900 الی 800 می خرن ازم تازه جعبه هم نداره اما htcرو زیرِ 700 می خرن با همه ی امکانات و قاب و اینا…خوبی iphon اینه که افت قیمت نداره واقعا و پولت بعد گذشت زمان دور ریخته نمیشه…اینم بگم htc one x حداقل دو نسل از 4 از نظر امکانات و دوربین جلو تره ولی قیمتی…البته خودم به شخصه طرفدار htc هستم و می خوام htc one m8 prime بیاد بگیرم

  22. ایمان عزیزی

    من بخاطر همین نمایشگر ۴ اینچی ایفون مجبور ب خریدش شدم. وگرنه هر کسی میتونه یه نمایشگر غول ۵ اینچی بذاره تو جیبش!!
    قبول کن نمایشگر بالاتر از ۴ اینچ دیگه اسمش گوشی نیست! آدم باید از دستگاهی که داره لذت ببره نه اینکه جلو دست و \ای آدمو بگیره!!

    1
    2
    1. یه آدم ریز بین

      بیخی شوخی نکن پسر!!!!سامسونگ………………….آخه …….. ای بابا !! بیخیال نذار دهنم وا شه!!!!!!!

      1
      2
  23. مثلا برای چی LG نخرید؟ قیمت مناسب – بدنه و طراحی زیبا ( درسته پلاستیکه ولی پلاستیک داریم تا پلاستیک )- سی پی یو فوق العاده – خدمات پس از فروش مناسب و از همه مهم تر ساخت کره – شما دیگه از یه گوشی چی میخاین ؟

    1. الجی به درد نمیخوره!به خدا هر کسی رو که دیدم این حرفو بهش گفتم! سامسونگم کره ای هست الجی هم کره ای!

      1
      2
      1. ارمین جان

        سامسونگ فقط یه گوشی داره الان اونم اس ۵ هست

        تو هر رنج قیمتی بخوای نگاه کنی ال جی مدل های بهتری داره.

        بهترین گوشی های دنیا ال جی هستند
        البته مردم عامه دیر می گیرن موضوع رو

        تنها برند اصلی دنیا که در کشور کره تولید میشه

        از نظر کیفیت ساخت سامسونگ رو قووورت میده

        ارمین جان با تعصب حرف نزن ، چند بار گوشی ال جی داشتی؟

        همین بس که گوگل ساخت نکسوس هاشو به ال جی داده و این یعنی اعتماد

        سامسونگ یه مدل زد واسه گوگل که گوگل گفت دستت درد نکنه واسه هفت پشتم بسه

        1. درسته ال جی گوشی های خوبی تولید میکنه ولی نسبت به قیمتشون فقط g2 ارزش خرید داره.

  24. اگر لومیا 1020 ارزش خرید نداره آیفونم نداره اگه کسی به شما بگه یه گوشی دست دوم با CPU دوهسته ای 1.3 ، 1 گیگ رم و کارت گرافیک POWERVR SGX 543MP3 (که مدل 544 توی G700 هواوی هست) با حافظه داخلی 16 بدون قابلیت نصب کارت حافظه 1300 می فروشم بهش می خندید ولی وقتی بهتون می گه آیفون 5 دست دو می خوام بفروشم تو کف می رید
    اینا همه در حالیه که لومیا 925 و نکسوس 5 16 گیگ همین قیمتو دارن

  25. آقای گلکار تو بخش نوکیا لومیا 1020 که گفتید با این قیمت میشه یه دوربین عالی و بهتر خرید
    مگه دوربینی هست که از 41 مگاپیکسل نوکیا بالاتر باشه؟؟؟؟
    ببخشید این اواخر فقط ازتون ایراد گرفتم ولی هدفم بهتر شدن سایت و مطالب بوده با تشکر.

    1. پیمان گل‌کار

      عزیز جان منظور از دوربین، گوشی نیست بلکه دوربین دیجیتال هست! جتی از نوع کامپکت و ارزانش

      1. اقای گل کار بهتره زیر تمام مطالبتون
        مخصوصاً این مطلب فوق العاده جال بنویسین
        “”””نظر شخصی””””
        اینجوری برندی رو زیرسوال نمیبرین با افکارتون

      2. دوربین 1020 از کامپکت ها بالاتره ، در حد میان رده DSLR هستش
        ضمنا مزیت دیگش هم اینه که بجای دو دستگاه یه دستگاه حمل میکنی .

        1. پیمان گل‌کار

          میان رده DSLR؟؟؟ دوست عزیز، فقط یک لنز ساده این دوربین‌ها از کل لومیا 1020 بزرگ‌تر هست! مثال شما در این ارتباط مصداقی نداره و دوربین یک گوشی موبایل هرچقدر هم توانمند باشه، به دلیل محدودیت برای طراحی، از اکثر کامپکت‌ها هم ضعیف‌تره! این امری کاملا بدیهی است و به تبلیغات زیاد و نرم‌افزارهای رنگارنگ توجه نداشته باشید.

  26. من ایفون5s دارم کی بی میگه هیچ امکاناتی تداره روی کاغذ از گوشی چی میخواید که ایفون نداره من s3سامسونگدوباره از دستم افتاد تاچ ال سی دی شکست اما ایفون روزی دوباره میوفته فقط بدنه یخورده خش ور داشته همین
    خجالت بکشید ایفون از نظر امکانات فوقالعادست

    2
    4
    1. چیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمیگی

  27. آقا این حرفا چیه. ماشالله شماها که گوشه شناسید دیگه باید بدونید،آقا من یه عاشق اپلم،ولی عمرا اگه از داشتن یه وان یا حتی اس5 ناراحت بشم،چون که آقا ما جنگ که نداریم،تهش یه گوشیه که کاربرد اصلی حتی با مارک های مختلف یکیه،مثلا خود اپل رو چون دیدم عرض میکنم،آیفون رو کاغذ یه گوشی متوسطه(به غیر از امکاناتی مثل تاچ آیدی)با یه سیستم عامل متفاوت و یه ظاهر جدید ،که هوآوی ماشالله یه اسکی جانانه رفتن،اما وقتی دستت بگیری اگه واقعا بلد باشی با گوشی کار کنی از همون ثانیه ی اولاهاش راحتی،این چیزیه که بهش 2300000 میدی،یه گوشی که اگه بعد چند سال پیر بشه هم باز خاطره انگیزه

  28. راستی یه سوال از سایت ایتی رسان این گوشی پلاستیکی سامسونگ که باتریش ایراد داره پشتیبانی نداره به زودی داغ میشه لگو هنگ داره بی کیفیته و… چرا تو لیستتون نیست!!! یعنی خوب مطلق هست و اون وقت آیفون با کیفیت که دنیا قبولش داره شما میگی خوب نیست !!! جالب اینجاست که اچ تی سی رو هم آوردیمن که با کیفیته ! یه زد 2 رو هم میاوردین تو آخر مطلب میگفتین سامسونگ بهترینه دیگه راحت میشدین واقعا بی اساس هست

    یه پیشنهاد : تو سر در سایت بنویسید سایت آی تی رسان طرفدار سامسونگ! یا نه بنویسین پشتیبان و سرمایه گذار سایت آی تی رسان : سامسونگ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    4
    2
      1. مسلما اون کسی که میره سمند میگیره به جای پرایدم باید عقلش کم باشه از لحاظ امکانات مثل همند هردوتاشونم راه میرن ولی این کجا وآن کجا البته این مثال خیلی ساده ای بود شما برند وکیفیت اپل را با هیچ گوشی دیگه نمیتونی مقایسه کنه فقط مشکلش توی کشورما دسترسی به اپل آی دی میتونه باشه وگرنه بیسته

        4
        1
  29. میگم سایت آی تیر رسان چه باحال به کامنتا منفی مثبت میدیا! که بگی اره موافق با مطالبمون زیاده !!! آیفون نخرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جوک سال بود … مثل اینه که یه بیسواد بگه تو یه بیابون اینرنت کنده! آخه عزیز شما و سایتتون در حد ی نیست ( در حد بررسی و گفتن این جور مطالب با قاطعیت ) که بخواین نظرات خودتون رو برای خرید یه جنس با غرض تبلیغات به مخاطباتون القا کنید!!! دوباره میگم تبلیغات
    واقعا متاسفم که این طور مطالب غلط ارائه میدید شما در مقابل خرید مسئولید…

    6
    2
    1. سلام دوستان بنظرم تا آیفون دستتون نگیرید نمیتونم بهتون بگم چیه حتی اگه یه هفته براتون تایپ کنم

      2
      6
  30. آیفون نسبت به قیمتش امکانات بسیار ضعیفی داره خودتون بگید چرا من باید 2300000 برای یه آیفون بدم

    5
    7
    1. شما کاری به مشخصات روی کاغذ نداشته باش..در عمل ویدیو های مقایسه از هر لحاظی با دیگر گوشی ها هست ببین بد بگو چرا باید 2.300.000 واسه این گوشی بدم؟؟
      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه..بو میده…
      هه
      همین الان ویدیو مقاومت در برابرانداخت گوشی از ارتفاع رو از سایت digikalaدیدم پیشنهاد میدم برید ببنید..
      بعد میخوام بدونم سامسونگ(کارخانه آجر)میتونه همچین مقاومتی داشته باشه

      2
      1
      1. اقا شما برو ویدیوی تست مقاومت نوت سه و ایفون5اس رو نگاه کن ببین نوت سه چطور اپل رو میزاره تو جیبش البته به سایز صفحات نمایش هم توجه کنین.بعد بگید سامسونگ پلاستیکیه اخه سامی با همین گوشی پلاستیکیش ایفون الومینیمی(یه تیکه فلز) رو با خاک یکسان کرد.

        5
        6
    2. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

      حتما تا آخر بخونید :

      ببینم عزیز این حرف خودته ؟ یا از کوچه بازار شنیدی اصلا دستت گرفتی ببینی چجوریه؟ من میگم چرا باید 2300000 بدی و بیشتر حتی! چون کیفیت داره بینم گوجه 100 تومنی خوبه یا گوجه 1000 تومنی مثلا! هیچ ارزانی بی حکمت نیست مخصوصا جنسی که همه تایید میکنن .

      حالا میگم چرا باید اون هزینه رو برای آیفون پرداخت کرد :

      من خودم گوشی اندرویدی داشتم ولی آیفون گرفتم تازه فهمیدم معنی تکنولوژی چیه! دوست عزیز من نه پول زیادی دارم نه میتونم خرجکنم! خیالت تو راحت کنم @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@‌ همین آیفون رو هم به خاطر بهترین بودنش گرفتم به این خاطر گرفتم تا دیگه دنبال هیچ گوشی نرم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      منی که هر بار پشت ویترین مغازه ها به دنبال گوشی بودم حالا دیگه اون یکیا اسباب بازی شدن پیش این گوشیم !

      گرونه چون مواد اولیش گرونه چون کیفیت داره چون دورلبینش هنوز که هنوزه بهترین ها رو پشت جیبش میذاره ! بهترین سیستم عامل رو داره که اولین نرم افزار ها و بازیا اول برای اون میاد بی هیچ گون.ه هنگی

      استورش برای ایرانیای عزیز باز هست و با این که آمریکاییه ولی هیچ وقت به روی ایرانیا استورشو نبسته و میتونی به راحتی نرم افزار دانلود کنی در ضمن گوگل کاملا بسته ! پس این که میگن محدوده مخصوصا تو ایران حرفای کوچه بازاریه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      و …

      و اما بسیار هستن مثل شما که گول تبلیغات بسیار زیاد کمپانی مثل سامسونگ رو میخورن چون فقط تبلیغ میکنه ولی اپل نیازی به تبلیغ نداره چون کاربرانش میدونن چیه و من که این همه توضیح دادم به خاطر همینه و گرنه مشکل نداشتم که این همه وقت بذارم انشا بنویسم

      به کامنت ها توجه نکنید و خودتون در عمل ببینید و استفاده کنید یه عده عقده ای سعی میکنن اطلاعات غلط بدن پس خودتون ببینید و تصمیم بگیرید خودتون من بهترین راه رو گفتم در این صورت به برتری بی چون و چرای اپل میرسید 🙂

      7
      9
      1. چه خبره این همه…
        آقا حالا ببین من چی میگم..!
        صفحه 4اینچی هر چقدر هم با کیفیت باشه بازم کسی که توش فیلم میخواد ببینه واقعا اذیت میشه کافیه این گوشی رو تو فیلم دیدن با نوت3 مقایسه کنید!
        سیستم عامل ای او اس سریع هست قبول ولی سرعت بالاش میرزه به اینکه فقط خودت باشی با گوشی خودت که نمیتونی برنامه رد و بدل کنی؟؟ فوقش گوشیهای اندروید هم قیمت یکم دیرتر اجرا میکنن! پردازنده 64 بیتی هم به درد خودش میخوره مثلا اپل میخواد بگه نوآوری کرده!
        دوربین 8 مگاپیکسل اون دیگه واقعا تکراری شده اخه فیلمبرداری 120 فریم به ثانیه هم شد امکانات دوربین؟
        باتری بسیار ضعیف این گوشی هم از اول سری آیفون جزو نکات ضعف بوده و در این نسخه هم باتری فدای نازک بودن گوشی شده!
        در ضمن این گوشی کارت حافظه نمیخوره!
        2.200 فقط برای بدنه زیبا و پردازنده یکم سریع؟
        لطفا عاقلانه فکر کنید!

        6
        5
      2. احتمالا منظورت از گوشی اندرویدی از این قدیمیا مثل کربی و امثالشه
        من s5رو همون ۲سال پیش ک تو نظر گذاشتی خریدم خیلیم راضی ام
        درضمن اگه فکر میکردی ۲سال دیگه قراره طرح رجیستری گوشی ها انجام بشه و اپل بشهmp4ک فقط باهاش اهنگ گوش کنی این حرفو نمیزدی ☺
        این اپل که ازش طرفداری میکنید حتی حاضر نشده بهتون اهمیت بده

        4
        5
  31. خسته نباشید
    شما سامسونگ رو گرفتی و بیلاخ دادی به همه ی برندها
    یه گوشی مثه اچ تی سی فقط بخاطر 300 هزارتومن اونم بخاطر رنگ خاصش نخریم؟؟؟چیش از سامسونگ کمتره؟؟
    مثه اینه بگی مثلا چرا ادم 2-3 میلیون تومن اضافه واسه رنگ خاص یه کامارو اس اس بده در صورتی ک میتونه یه رنگ ساده بیاره
    خوب واسه رنگشه که این قیمت بالا رفته
    کسایی ک واشون ارزشمنده که رنگ خاصی دستشون باشه مطمئنا میگیرن
    اصلا دلیل خوبی نبود…
    راجع ب اپل باید بگم ک کاملا معلومه دارین میکوبینش
    ی دلیل منطقی واسه نخریدن اپل میشه بیارین؟؟؟(مخصوصا iphone 5s)
    فینگر پرینت..دوربین 8 اما از 21 سونی کم نمیاره..سی پی یو فوق العده سریع 64bit..جنس مقاوم بدنه…دکمه سنسور یاقوت..گرافیک 4 هسته ای …full LTE…روشنایی فوق العاده…روی کاغذ تراکم پیکسلی کم اما در عمل با نوت 3 و بیشتر گوشی ها با تراکم بالا یکیه..حتی در بعضی حاها میشه گفت بهتره…سبک ترین..ظریف ترین…دیگه چی بگم؟؟؟
    واسه یه همچین گوشی که یه تودهنی محکم به تمام برندها زده نباید 2 میلیون هزینه کرد؟؟…گوشی که با این سی پی یو راحت تا 3-4 سال دیگه هیــــــــــــــــــــــــــچی کم نمیاره…
    واقعا این ک ایفون 5 رو تو این دسته قرار دادین مسخرست
    هرگوشی جدید ک میاد(ماشالا هر روز سامسونگ یه مدل میده بیرون)با این ایفون مقایسه میشه….چرا؟؟؟
    هه
    واقعا خیلی بهم برخورد ک ایفون رو اینجوری کوبیدین…
    چون خیلی کسا هستن ک با این گوشی اشنایی ندارن و زود قضاوت میکنن…

    6
    9
    1. مهندس 2 میلیون پول گوشی بدم یه فایل با بلوتوث نتونم بگیرم ؟ !
      اصن میدونی آی تونز چه پدری از آدم در میاره ؟ یه سرچ تو گوگل بزن ” محدودیت های گوشی های اپل ” میفهمی چه خبره …

      4
      8
      1. هیچ محدودیتی نیست که به راحتی در ایفون حل نشه ( حتی از یه روت کردن اندروید راحت تر و کم هزینه تره ) ( جیلبریک )

        وقتی ایفون دستت گرفتی نظر بده لطفا

        هیچ وقت در باره htc . sony . zte . lumia بد نگفتم تو هیییچ سایتی چون : اصلا نداشتم این مدل ها رو که قضاوتی در موردشون بکنم همیشه ار طراحی های خوب و بوم ساند htc . از دوربین خوب sony از تکنولوزی های جالب و همه نوع قیمت گوشی داشتم سامسونگ تعریف کردم

        خاهشا اگه یه گوشی ندارین یا نمیتونین بخرینش خرابش نکنید که بقیه رو مایوس کنید

        3
        7
  32. سلام من بین htc one m7 وxperia z 1 موندم به نضر شما در کل کدام بهتر است htc رو دوست دارم فق/ دوربینش میگن بی کیفیته ممنون میشم اگه جواب بدبد

    1
    3
    1. پیمان گل‌کار

      دوربین اچ‌تی‌سی وان بی‌کیفیت نیست! میزان مگاپیکسلش پایین هست و برای همین اگر به زوم در تصاویر نیاز داشته باشید، کیفیتش نسبت به بقیه مدل‌ها پایین‌تر میاد. اما در حالت عادی (بدون زوم) کیفیت بسیار خوبی داره

      1
      4
    1. اولا که کسی که به قول خودش داره از یه شرکت معتبر و برند خرید میکنه باید ادب و متانت و وقارش هم در حد این باشه که اون برند رو دستش بگیره و بدونه که حد اقل به خاطر یه برند خارجی که داره پولش رو میگیره به هم وطنش توهین نکنه-دوما برادر منه اگه شما هم با پول عرق ریختنت میرفتی گوشی بگیری مطمئن باش الان نهایتش یه نوکیا۱۲۰۰ و نهایتش یه خط ایرانسل بدون موجودی داخلش داشتی!!!حالا شما برو پولت رو بده به یه گوشی که تمام امکانتش خلاصه میشه توی خدمات اینترنتی و امنیتش که چند ساله خماری دوربین بالاتر از ۸ مگا پیکسل رو میکشید تا انشالله پیشرفت میکنید-نیست شما اطلاعات نظامی کشور رو حمل میکنی باید امنیتت بالا باشه دیگه …!انقدر بدم میاد از کسایی که تا حالا عرق نکردنااااااااااااااااااااا اما هی برند برند میکنن_تو مثلا دستت به گوشت رسیده چند نوع غذا باهاش اختراع کردی؟؟؟اصلا انقدر جای بحث داری توووووووووووو که دیگه ننویسم بهتره…ببین تورو حضرت عباس کشور افتاده دست کیاااا

      5
      17
      1. خخخخخ

        چی داری میبافی واسه خودت چرا کبود شدی اخه

        راست گفت خوب خیییلی از گربه ها دستشون به گوشت که نمیرسه حلقشووون رو تا ۱۰ متر باز میکنن و اراجیف میبافن خوب

        اقا ایفون عااالیه حالا چه شما حلقت رو باز بکنی یا نکنی

        سامسون عااالیه چه شما از این حرفم زوق مرگ بشی یا نشی

        htc طراح فوق العاده ایه چه تا الان دستت گرفته باشی یا نه

        الکی جوش نزن چیزی که راست و درسته رو بگو و خودت و درگیر نکن

        سام سونگ و ال جی و اچ تی سی و اپل و … همه خیلی پیشرفت کردن و ۹۹% گوشیاشون عااالین چرا حالا گیر دادی اپل ما بیچاره ها رو تخریب کنی جیگرررر 🙁 🙂 🙂 🙂

        11
        11
  33. بابا شمام زیادی تعصبیه این مطالبتون میگه خورده نگیرید !!! پ نه پ داداش ه جای گوشی با کیفیت آیفون برن سامسونگ پلاستیکی بی کیفیت بگیرن که 500 تومن ارزون تره ! بعد با کلی ضرر برن بفروشن ! چرا نگفتی که آیفون بگیرن ضرر نمیکنن تو فروش مثل طلا دست دومشو همه جا میگیرن برید با این مطالب تعصبی تون

    16
    16
    1. اینقدر آیفون آیفون نکن همون سامسونگ پلاستیک بی کیفیت پردازنده ی اپلو میزنه شرکت هایی مثل اپل که مثلا بزرگن جلوی سامسونگ دو لا راست میشن. بله اینطوریه!

      19
      20
    2. عنصر مقاومت

      آقا در مورد بعضی کامنتها آدم همیشه یک علامت سوال بزرگ رو سرش سبز میشه..
      آخه نویسنده کجا گفت آیفون نخر برو سامسونگ بخر یا اینو جای اون و اونو جای این بگیر؟!!
      همیشه باید در مورد همه چیز همینطور کورکورانه و از روی تعصب نظر داد؟!
      آخه با کلکل سر محصولات این دو شرکت که هردو دنبال منافع خودشونند چی گیر شما ها میاد؟
      اپل محصول با کیفیت میده اما جاش تا میتونه مشتری هاشو تیغ میزنه و جیبهاشون رو خالی میکنه!
      اون طرف سامسونگ هم با استفاده از مواد بی کیفیت و ارزون و با مقاومت کم محصولات ارزانتر به مشتریهاش میده تا سود بیشتری گیر خودش بیاد!
      کمی هم واقعیت بین باشید و جای دیدن دنیا با عینک تعصب اون رو بردارید تا حقایق رو بهتر ببینید و منطقی گفتگو کنید.

      3
      25
      1. تو یکی شعر نگوو کدوم سریه حر فه ایی گلکسی سامسونگ بد بوده و بی کیفیت.!!! فعلا که سامسونگ دست هر ایرانی که داشته خوب کار کرده و اونی که داشته ۱۰۰% راضیه. چون می دونه پول واسه کلی آپشن و امکانات داده. نه محدودیت مثه سیب گاز زده. سیب گازده ام شد گوشی بده دمپایی بگیر. خخخخخخخخخخخخخخخخ

        15
        16
        1. خخخخ اینو باش
          شما نظر ندین بخدا کسی از شما گله نمی کرد
          تو اصلا می دونی اپل از چی و چی تو گوشی هاش استفاده می کنه ؟
          تو تا حالا تبلیغی از طرف شرکت اپل دیدی ؟
          تمام هزینه تبلیغات رو رو قطعاتش میذاره
          اما سامسونگ ، اوفففف تا دلت بخواد تبلیغات می کنه و تمام هزینه های تبلیغاتشو از حلق تو و بقیه ای ک سامسونگ خریدن می گیره
          تو پاچت می کنن و خبر نداری

          14
          15
        2. گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

          پولش و نداری تا الان یه بارم یه شبانه روز نتونستی این کاپکت بی نظیر رو ستت بگیری داری عقدت رو اینجوری خالی میکنی عزیزم ؟!؟!؟!!!
          🙂

          از ۴س تا الان که ۶س پلاس رو دارم و خییییلیای دیگه که مثل من داشتن و دارن راحت میتونیم سوزش تو و امثال تو رو با هر برندی که دستتونه درک کنیم عزیز 🙂

          اگه ایفون فوق العادست و تو نمیتونی بخریش پس کوچیکی و فقر خودتو اینجوری نشون نده خواهشا :*

          همه اونای که ایفون دارن . همه اونای که htc دارن . و سامسونگ و…دارن اگه فقر عقلی و فرهنگی و مادی نداشته باشن اینجوری سر یه چیز بی ارزش کوچیکیه خودشون رو نشون نمیدن

          مقاله کااااملا درسته ایفون برای خیییلیا ارزش خرید نداره نه چون کنده . یا زشته . یا منفجر میشه . یا متقلبه . پلاستیکیه . محدوده . تم و لانچر نداره
          چون گرونه و قیمتش یا ارزش ساختش یکی نیست

          ببخشید طولانی شد

          15
          15
        3. من سامسونگ A9100pro را دارم از استرالیا خریدم همه چیزش مخصوصا باطری پنج هزار ملی آمپری ـحافظه داخلیش ،کیفیت دوربینهاش،فورجی بودن دوتا سیم کارتش و صفحه فوق العادش،برای دیدن فیلم و همچنین اندروید مارماشلو عالی هستن اما تنها چیزیش که آدم را عصبی میکنه بعضی وقتها برای تماس دچار اشکال وصل میشه که بخاطر این هست که برای مجموعه جزایر کره و چین و ژاپن و هنگ کنگ ساخته شده که سیستم مخابراتیشون مناسب، سیستم سامسونگ هست .زیر ساخت سیستم مخابرات ایران آلمانیه.اما مال مجموعه جزایر آسیای شرقی انگلیسی هست.انو سامسونگ غول بی رقیب موبایل حتی،بنظر من توی جهان هست.

          5
          8
  34. بذارید جی پرو 2 جا بیوفته، بازار ایرانه دیگه، تا ی چی جدید میاد تا به قیمت واقعیش برسه کلی طول میکشه
    همون نت3 وقتی اومد چند بود؟
    قیاستون تقریبن مع الفارقه، نت3 کی معرفی شد؟ جی پرو2 کی؟
    معلومه اون الان تو بازار قیمتش افت کرده

    2
    4
    1. ایفون ۵s وااااقعا عااااالی قشنگ . خارقالعاده سریع . خوش دست . برای کسانی که گوشی کوچیک میخان شاهکار . سیستم عامل واقعا امن و زیبا و پایدار تا حد اقل ۳ سال

      ولی…..!!!!!

      گرونه و این گرونیش تو دوره خودش که ۲۲۰۰ بود ارزش خریدش رو برای ۹۰% جامعه ۰ میکرد

      و به این دلیل با کل مقالتون ۱۰۰%۱۰۰ موافقم

      11
      22

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH