سخنگوی قوه قضاییه: ما به دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیستیم!

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، موضع قوه قضاییه در مورد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و احضار وزیر ارتباطات به دادسرا را اعلام کرد. اسماعیلی در این مورد گفت: فضای مجازی متعلق به شهروندان جامعه است و در زمره حقوق عامه به حساب می‌آید. فضای مجازی نیاز به ساماندهی، مدیریت و بومی سازی دارد، هر کشور متناسب با فرهنگ و سیاست‌های خود از این فضا استفاده می‌کند. فضای مجازی باید سلامت باشد، نباید این فضا را رها کنیم تا به جولان‌گاه مفسدان و تبهکاران تبدیل شود.

وی ادامه داد: در دوره تحول قوه قضاییه هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام رسانی مسدود نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد احضار وزیر ارتباطات به دادسرا گفت: دادستانی در این پرونده به دنبال رسیدگی به شکایات مردمی، سازمان‌ها برای استفاده مردم برای حفظ سلامت فضای مجازی است. نگرانی‌ها در مورد وضعیت شیوع اعمال مجرمانه مانند خودکشی، مواد مخدر و اعمال دیگر در این فضا بیداد می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: سخنان مقامات قضایی همگی به مدیریت و پالایش فضای مجازی از مصادیق مجرمانه اشاره دارد و مواضع ما در انسداد این فضا همان است که در صحبت‌های رئیس و سخنگوی قوه قضاییه گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا مسئولان فضای مجازی نسبت به مدیریت، بومی سازی و پالایش آن اقدام کنند و نسبت به قصور خود نیز پاسخگو باشند. وظیفه دادستانی رسیدگی به ترک فعل‌ها برابر ضوابط است و البته درباره شخص مورد نظر (وزیر ارتباطات) موارد دیگری نیز در پرونده مطرح است که به سرعت رسیدگی می‌شود.

2 در مورد “سخنگوی قوه قضاییه: ما به دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیستیم!”

  1. عجیبه واقعا عجیبه
    دستور فیلتر میدن وزیر ارتباطات انجام میده
    اونو احظار میکنن چرا دورابه فیلتر نکردی
    بعد همه میگن من نبودم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH