همه آن چیزی که تا به امروز درباره آی‌پد پرو 2021 شرکت اپل می‌دانیم

تا موعد عرضه سری 2021 آی‌پد پرو اپل کماکان چند ماه زمان باقی‌مانده است؛ اما در حال حاضر اطلاعات فراوانی پیرامون تبلت‌های آینده غول کوپرتینویی قابل دسترس است. این اطلاعات نگرش مناسبی را در خصوص سری جدید آی‌پد پرو در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

  • زمان عرضه

بر اساس پیش‌بینی‌ها آی‌پد پرو 2021 احتمالا در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی و به بیان دقیق‌تر اواسط تا اواخر ماه مارس عرضه خواهد شد. در صورت تحقق چنین سناریویی مدل‌های آینده آی‌پد پرو 12.9 اینچی و آی‌پد پرو 11 اینچی به احتمال فراوان در روز 18 مارس (28 اسفند ماه) و یا حتی زودتر از این تاریخ معرفی خواهد شد. اپل در زمینه رعایت برنامه زمانی دقیق برای عرضه تبلت‌های آی‌پد پرو خود به اندازه گوشی‌های آی‌فون مصمم نبوده است؛ اما با این وجود می‌توان حدس زد که موعد عرضه آی‌پد پرو 2021 با زمان عرضه مدل نسل قبلی (روز 19 مارس) مطابقت داشته باشد.

  • قیمت‌گذاری

در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد سری 2021 آی‌پد پرو با قیمت‌گذاری متفاوت نسبت به مدل‌های 2020 این تبلت روانه بازار خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف آی‌پد پرو 2021 به شرح زیر است:

مدل‌های وای‌فای:

  • آی‌پد پرو 2021 مجهز به نمایشگر 11 اینچی با قیمت‌گذاری پایه 799 دلاری
  • آی‌پد پرو 2021 مجهز به نمایشگر 12.9 اینچی با قیمت‌گذاری پایه 999 دلاری

مدل‌های سیم‌کارت خور:

  • آی‌پد پرو 2021 مجهز به نمایشگر 11 اینچی با قیمت‌گذاری پایه 949 دلاری
  • آی‌پد پرو 2021 مجهز به نمایشگر 12.9 اینچی با قیمت‌گذاری پایه 1149 دلاری

بر اساس پیش‌بینی‌ها ورژن پایه تمامی مدل‌ها مجهز به حافظه‌داخلی 128 گیگابایتی بوده و مشتریان در صورت تمایل می‌توانند مدل‌های مجهز به 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و حداکثر 1 ترابایت حافظه‌داخلی را نیز خریداری نمایند. مطابق روال معمول ارتقاء ظرفیت حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان‌پذیر نخواهد بود.

  • طراحی و نمایشگر

بر اساس پیش‌بینی‌ها آی‌پد پرو 2021 به لحاظ طراحی با مدل نسل قبلی تقریبا هیچ تفاوتی نخواهد داشت. اگرچه برخی شایعات ادعا می‌کنند که به‌دلیل استفاده اپل از فناوری مینی LED ضخامت دستگاه احتمالا اندکی افزایش خواهد یافت. به هرحال آی‌پد پرو جدید با وجود حواشی سیاه رنگ متقارن و باریک در اطراف نمایشگر از همان ساختار مدرن بهره خواهد برد. این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری اسپیکرهای چهارگانه (2 عدد در هر یک از طرفین دستگاه)، یک پورت USB Type-C برای شارژ، کانکتورهای مخصوص صفحه‌کلید و اپل پنسیل، ماژول دوربین مشابه مدل نسل قبلی شامل حسگرهای دوگانه ارتقایافته و سنسور LiDAR مشابه خواهیم بود.

اگرچه بازطراحی عمده آی‌پد پرو در سال 2021 امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ اما پیش‌تر اطلاعاتی مبنی بر تغییر فناوری نمایشگر منتشر شده است. این شایعه در نوامبر سال 2020 توسط یک تحلیل‌گر قابل ‌اعتماد با نام مینگ چی‌کو مطرح شد. وی بر اساس اطلاعات دریافتی از یک منبع تامین‌کننده المان‌های الکترونیکی اعلام کرد که کلیه آی‌پدهای سال 2021 اپل از فناوری نمایشگر مینی LED بهره‌برداری خواهند کرد.

پنل‌های مینی LED دارای نرخ‌های کنتراست بهبودیافته و کیفیت تصویر بالاتری هستند؛ تا جایی‌ که کیفیت آن‌ها حتی با نمایشگرهای اولد نیز رقابت خواهد کرد. در عین‌حال اطلاعات لو رفته تائید می‌کنند که آی‌پدها به سراغ استفاده از فناوری اولد نخواهند رفت. این مشخصه غالبا در تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ به چشم می‌خورد.


تصاویر لو رفته احتمالی از آی‌پد پرو 2021 در روز 15 ژانویه (26 دی ماه) نشان داد که این تبلت در مقایسه با مدل سال 2020 تغییرات قابل‌توجهی را به لحاظ طراحی تجربه نخواهد کرد. اطلاعات لو رفته به چندین تغییر مشهود اشاره نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حواشی باریک‌تر، اندازه کلی کمی کوچک‌تر و پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد.

تغییرات حتی جزئی اندازه آی‌پد پرو در سال 2021 احتمالا به اندازه‌ای نیست که این تبلت از لوازم جانبی آی‌پد پرو 2019 و آی‌پد ایر پشتیبانی نماید. این ابزارهای جانبی مشخصا شامل اپل پنسیل نسل دوم و مجیک کیبورد جذاب اپل همراه با ترک‌پد هستند.

  • مشخصات

مدل‌های سیم‌کارت‌خور آی‌پد پرو در سال 2021 احتمالا از اتصال 5G پشتیبانی خواهند کرد. اگرچه برای تائید این گمانه‌زنی هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در دست نیست. بازگشت تاچ آی‌دی یکی دیگر از سناریوهای محتمل برای آی‌پدهای آینده به‌شمار می‌رود. به‌کارگیری مجدد این مشخصه امری خوشایند به‌نظر می‌رسد؛ چرا که شیوع فراگیر ویروس کرونا کاربران را وادار به استفاده از ماسک‌های صورت نموده است؛ موضوعی که به نوبه خود استفاده از سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی را به نامطلوب‌ترین متد بازگشایی قفل دستگاه در مقطع کنونی تبدیل می‌کند.

فهرست مشخصات احتمالی مدل‌های 2021 آی‌پد پرو به شرح زیر است:

  • نمایشگرهای 11 و 12.9 اینچی مینی LED با نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • تراشه A14 Bionic (نام این نیمه‌هادی احتمالا تا حدودی متفاوت خواهد بود مثلا A14Z Bionic)
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • 2 دوربین اصلی (شامل سنسورهای عریض و فوق‌عریض) به‌همراه حسگر LiDAR
  • فناوری فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی
  • پورت USB Type-C
  • اسپیکرهای استریوی چهارگانه (2 عدد در هر طرف دستگاه)

  • نرم‌افزار

مدل‌های 2021 آی‌پد پرو با سیستم‌عامل iPadOS 14 روانه بازار خواهند شد. این گجت‌ها هنگام عرضه در ماه نوامبر 2021 احتمالا از سیستم‌عامل iPadOS 15 پشتیبانی خواهند کرد. iPadOS 14 از ویجت‌های بهتر در هوم اسکرین و یک ویژگی جدید قابل‌توجه با نام Scribble برای کلیه دستگاه‌های آی‌پد مورد پشتیبانی رونمایی کرد. چنان‌چه کاربری صاحب یک اپل پنسیل (اپل پنسیل نسل دوم برای دستگاه‌های آی‌پد پرو) باشد؛ در این‌صورت مشخصه Scribble به وی امکان می‌دهد تا در عوض اتکاء بر صفحه‌کلید روی نمایشگر کلیه متون موردنظر خود را از طریق اپل پنسیل به‌صورت دستی یادداشت نماید. از این‌رو کاربران آی‌پد اکنون می‌توانند برای انجام تقریبا تمامی امور موردنظر روی آی‌پد خود از اپل پنسیل استفاده کنند.

همچنین iPadOS 14 با ویژگی‌های امنیتی جدیدی منتشر شد که مهم‌ترین آن‌ها به مرورگر اینترنتی سافاری در آی‌پد مربوط می‌شود. اکنون سافاری کاربران را از گذر واژه‌های ضعیف مطلع نموده و اپ استور نیز پیش از دانلود برنامه‌ها اطلاعات مربوط به حریم خصوصی نظیر مجوزهای موردنیاز برنامه‌ها را برای کاربران نمایش می‌دهد. همچنین در رابط کاربری برخی برنامه‌های پیش‌فرض نظیر Files نیز تغییرات کوچکی اعمال شده است. این اصلاحات امکان استفاده بهتر از منوهای سایدبار برای پیمایش مطلوب در نمایشگر بزرگ را فراهم می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود تا آی‌پد در عوض نسخه بزرگ‌تر آی‌فون بیشتر شبیه به یک کامپیوتر شخصی به‌نظر برسد.

2 در مورد “همه آن چیزی که تا به امروز درباره آی‌پد پرو 2021 شرکت اپل می‌دانیم”

  1. قیمتش دقیقا برابر با قیمت فروش قرنیه چشم چپمه
    با یه چشم هم‌میشه راحت زندگی کنی و آیپدتم داشته باشی

  2. 11 و ۱۲ اینچ واسه یه تبلیت خیلی بزرگه و خیلی هم سنگین
    چیزی که بشه راحت باهاش کار کرد حداکثر باید ۸ اینچ باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH