مروری بر اخبار جنجالی هفته: از مالیات دادن شاخ‌های مجازی تا عدم پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به پرداخت مالیات برای اینفلوئنسرها، بسته رایگان 60 گیگابایتی برای دانشجویان و کری‌خوانی وزیر ارتباطات برای استقلالی‌ها جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

ساترا خبر ممنوعیت پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی را تکذیب کرد

علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که اخیرا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده است، یک برنامه تبلیغاتی را تدارک دیده تا برنامه‌ها و اهداف خود برای ریاست فدراسیون فوتبال را اعلام کند، این برنامه قرار است از شبکه‌های صوت و تصویر اینترنتی منتشر شود ولی طبق برخی شایعات، ساترا مانع پخش این برنامه شده است.


با تصویب مجلس، اینفلوئنسرهای فضای مجازی مکلف به پرداخت مالیات می‌شوند

با تصویب مجلس از این پس اینفلوئنسرهایی که بیش از 500 هزار دنبال کننده دارند، مکلف به پرداخت مالیات می‌شوند. روز سه‌شنبه اخبار جنجالی از مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه منتشر شد، یکی از جدیدترین مصوبه‌های مجلس در همین کمیسیون، به دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای رسانه‌های کاربرمحور اشاره دارد، به این ترتیب اینفلوئنسرهایی که در رسانه‌های اجتماعی بیش از 500 هزار دنبال کننده دارند، مشمول پرداخت مالیات از محل درآمد تبلیغاتی می‌شوند.


بسته رایگان اینترنت 60 گیگابایتی دانشجویان تا 6 ماه اعتبار دارد

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در خصوص بسته اینترنت رایگان دانشجویان گفت: بسته‌های 60 گیگابایتی تا 6 ماه اعتبار دارد و به دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال نیز تعلق می‌گیرد. هاشمی اعلام کرد: در دو ترم گذشته طرح رایگان سازی تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها را اجرا کردیم تا دانشجویان و طلاب بتوانند به صورت رایگان در کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شرکت کنند. اما متاسفانه این طرح به دلیل تعدد سامانه‌های آموزشی و تغییرات فنی متوالی ایجاد شده در سامانه‌ها به شکل مورد نظر اجرایی نشد.


زمانبندی واکسیناسیون کرونا در ایران مشخصص شد: زمان، تعداد و اولویت‌های واکسن کرونا

همانطور که می‌دانید از روز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن ماه سال جاری، واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در کشور آغاز شد، در حال حاضر تنها واکسن کرونا موجود در کشور واکسن ساخت کشور روسیه موسوم به اسپوتنیک‌وی است که دو محموله از آن وارد کشور شده، اولویت واکسیناسیون در ایران، کادر درمانی به ویژه کادر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند.


حمله توییتری دولتی‌ها به مجلس بر سر مصوبه کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش قیمت اینترنت

با تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، از این پس حق امتیاز و سهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرده و به حساب درآمد عمومی خزانه واریز خواهد شد.


با طرح اینترنت ماهواره‌ای مخالف نیستیم اما باید وابستگی به خارج را کاهش کنیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انعکاس منفی خبری نسبت به سخنان چند روز پیش خود اعلام کرد که هیچ مخالفتی برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد. فیروزآبادی اعلام کرد: متاسفانه در انعکاس خبری سخنان مربوط به تشکیل کارگروه اینترنت ماهواره‌ای، بیشتر به جنبه مخالفت و محدودسازی این فناوری پرداخته شد در حالی که نگاه نسبت به اینترنت ماهواره‌ای آن است که باید برای بهره‌وری از این تحول جهانی، تهمیدات مناسبی پیش‌بینی شود.


کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات کار دستش داد؛ مجادله میان جهرمی و هوادارن استقلال بالا گرفت!

کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات در فضای مجازی سرانجام کار دستش داد، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که خود را به عنوان یک پرسپولیسی دو آتیشه معرفی می‌کند و همواره در شبکه‌های اجتماعی از این تیم حمایت می‌کند، به دلیل واکنش روز گذشته خود نسبت به برد پرسپولیس و کنایه‌ای که به تیم استقلال زد، با هواداران این تیم درافتاده است.


راه اندازی خط تولید واکسن کرونا روسی در ایران؛ 250 هزار واکسن چینی خریداری شده است!

طبق اعلام رییس دفتر رییس جمهور، بر اساس توافقی که با روسیه صورت گرفته، خط تولید واکسن کرونا اسپوتنیک‌ وی در ایران راه‌اندازی خواهد شد. محمود واعظی در همین مورد اعلام کرد: سلامت و جان مردم در اولویت است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سر این مسئله با هیچ کدام از تولید کنندگان داخلی و خارجی تعارف ندارند.


آزمایش انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا به زودی آغاز می‌شود

محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از آغاز تست بالینی واکسن کرونا کوو پارس خبر داد. واکسن کوو پارس دومین واکسن کرونا ایرانی تائید شده از طرف سازمان غذا و دارو محسوب می‌شود و توسط موسسه‌ رازی تولید شده است. حال به گفته معاون تحقیقات و فناوری این موسسه، با تائید اداره بیولوژیک غذا و دارو، تست بالینی این واکسن طی دو روز آینده آغاز خواهد شد.


جدال میان شرکت توانیر و ماینرها؛ چرا ماینرها تمایلی به فعالیت قانونی ندارد؟

محمد حسین متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر، در مراسم آغاز چهارمین دور اقدام فراگیر مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز و تعدیل روشنایی معابر با اشاره به اهمیت پایداری شبکه، به اجرایی شدن محورهای مختلف در هر دوره مقابله با مراکز غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال و آمادگی اکیپ‌های عملیاتی تاکید کرد.


مسدود شدن بیش از 340 هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم

با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از بهمن سال 97 تا پایان بهمن ماه سال جاری، بیش از 340 هزار سیمکارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم، مسدود شده‌اند. این آمار در حالی منتشر شد که طبق اعلام رگولاتوری، تا پایان سال 98، بیش از 246 سیم‌‎کارت به دلیل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم قطع شده بودند. به این ترتیب طی 11 ماه گذشته بیش از 100 هزار سیم‌کارت به همین منظور مسدود شده است.

2 در مورد “مروری بر اخبار جنجالی هفته: از مالیات دادن شاخ‌های مجازی تا عدم پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی!”

  1. واسه ۶۰ گیگ نتی که میخوان به دانشجوها بدن درگیر ثبت نامن من موندم چجوری میخوان مالیات رو از پیجای اینستاگرام بگیرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH