نخستین مدل آی‌پدهای اپل مجهز به نمایشگر اولد در سال 2022 عرضه خواهند شد

پس از گذشتن بیش از یک دهه از زمان عرضه تبلت‌های مجهز به نمایشگر LCD، امسال به احتمال فراوان شرکت اپل فرآیند استفاده از نمایشگرهای مینی LED در دستگاه‌های سری آی‌پد خود را آغاز نموده و این رویه با آی‌پد پرو سری 2021 کلید خواهد خورد.

پنل‌های پیشرفته‌تر مینی LED بدون افزایش چشمگیر هزینه‌ها قادر به ارائه سطح کنتراست بالاتر و روشنایی بیش‌تر نسبت به سایر نمایشگرها هستند. اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که حداقل از نظر اپل فناوری مینی LED احتمالا تنها به منزله گامی به سوی استفاده از نمایشگرهای اولد قلمداد می‌شود.

نخستین آی‌پد مجهز به نمایشگر اولد احتمالا در سال 2022 عرضه خواهد شد

به گفته وبسایت MacRumors منابع زنجیره تامین ضمن گفتگو با نشریه تایوانی DigiTimes خاطرنشان کردند که کمپانی اپل به‌دنبال عرضه حداقل یک مدل آی‌پد مجهز به نمایشگر اولد در سال 2022 است. تحلیل‌گران موسسه Barclays نیز پیش‌تر طی یک یادداشت تحقیقاتی در ماه دسامبر سال 2020 ادعای مشابهی را مطرح کردند. بر این اساس اپل برای عرضه یک آی‌پد مجهز به نمایشگر اولد در سال 2021 هیچ برنامه‌ای ندارد و چنین دستگاهی در سریع‌ترین حالت ممکن تا سال 2022 روانه بازار نخواهد شد.

نخستین آی‌پد اپل مجهز به نمایشگر اولد احتمالا همراه با یک مدل مک‌بوک مجهز به این پنل‌ها معرفی خواهد شد. اما در حال حاضر جزئیات بیش‌تری در این زمینه در دست نیست. با این‌حال برخی گمانه‌زنی‌های علمی بر اساس محصولات اپلی پیش‌تر عرضه شده مطرح می‌شوند.

پنل‌های اولد از سطوح کنتراست و روشنایی به‌مراتب بهتری برخوردار هستند؛ اما در عین‌حال قیمت‌گذاری آن‌ها نیز بسیار گران‌تر است. بنابراین منطقی است که اپل در وهله نخست با عرضه یک دستگاه پیشرفته نظیر سری به‌روزرسانی شده آی‌پد پرو هزینه‌های اضافی خود را جبران نماید.


سری 2021 آی‌پد پرو احتمالا طی ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. بنابراین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نخستین مدل‌های واجد شرایط برای دریافت پنل‌های اولد احتمالا در ماه‌ سپتامبر یا اکتبر سال 2022 عرضه خواهند شد. همچنین فرآیند به‌کارگیری نمایشگرهای اولد می‌توانست با عرضه نخستین مدل غول‌پیکر و بازطراحی شده آی‌پد پرو از اواخر سال 2018 همزمان شود. در ابتدای امر انتظار می‌رفت که اپل با استفاده از فناوری مینی LED از یک زبان طراحی به‌روزرسانی شده رونمایی کند؛ اما تصاویر CAD اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که چنین سناریویی عملی نخواهد شد.

2 در مورد “نخستین مدل آی‌پدهای اپل مجهز به نمایشگر اولد در سال 2022 عرضه خواهند شد”

  1. سه سال پیش یه تبلت سامسونگ خریدم صفحه اش امولد بود اپل با اینهمه تبلیغات و پز لاکچری بودنش تازه میخواد امولد کنه ابپداشو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH