آی‌فون 12 در تست‌ سرعتی شبکه 4G و 5G از تقریبا تمامی هندست‌های اندرویدی عقب افتاد!

گزارش جدید موسسه OpenSignal ترسیم‌کننده تصویری نامطلوب از کیفیت عملکرد سری آی‌‌فون 12 در بستر شبکه 5G ایالات‌متحده نسبت به اسمارت‌فون‌های اندرویدی است. اکثریت 25 اسمارت‌فون برتر در زمینه سرعت اتصال به شبکه 5G نهایتا توسط کمپانی سامسونگ تولید شده‌اند. در حالی‌که سرعت عملکرد آی‌فون 12 در بستر شبکه 5G نسبت به سرعت آی‌فون 4G جهش 2.3 برابری را تجربه نموده است؛ اما نخستین آی‌فون 5G اپل به لحاظ میانگین سرعت دانلود در انتهای فهرست و پشت سر حداقل 25 مدل اسمارت‌فون اندرویدی قرار گرفته است.

امروز موسسه OpenSignal گزارش جدید خود پیرامون عملکرد شبکه 5G روی مدل‌های مختلف اسمارت‌فون در ایالات‌متحده را منتشر کرده است. در این گزارش پرچم‌دار جدید سامسونگ با نام گلکسی S21 5G با ثبت میانگین سرعت دانلود 56 مگابیت برثانیه در بستر شبکه‌های 4G و 5G جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. تخصیص 60 درصد از 25 اسمارت‌فون 5G برتر به سامسونگ یکی از دستاوردهای بزرگ غول کره‌ای به‌شمار می‌رود.

گوشی Revvl 5G شرکت TCL و وان‌پلاس 8T پلاس با ثبت میانگین سرعت دانلود 49.8 و 49.3 مگابیت برثانیه به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. اسمارت‌فون Velvet 5G شرکت ال‌جی با میانگین سرعت دانلود 37.8 مگابیت برثانیه در جایگاه 25 قرار گرفت.

اما در میان تمامی این هندست‌ها، آی‌فون 12 چه جایگاهی دارد؟ بی‌تردید عملکرد آی‌فون 12 برای صاحبان این هندست ناامیدکننده است. نخستین اسمارت‌فون‌های 5G اپل در زمینه متوسط سرعت دانلود فرسنگ‌ها عقب‌تر از رقبای اندرویدی خود قرار گرفته‌اند. آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس دارای متوسط سرعت دانلود 36.9 و 36.2 مگابیت برثانیه‌ای هستند؛ در حالی‌که آی‌فون 12 و آی‌فون 12 مینی رکورد متوسط سرعت دانلود 29.6 و 32.9 مگابیتی را به خود اختصاص دادند.

OpenSignal خاطرنشان می‌کند که مدل‌های پیشین آی‌فون در عوض مودم‌های کوالکام از نمونه‌های ساخت شرکت اینتل بهره گرفته و در زمینه سرعت شبکه 4G پشت سر مدل‌های اندرویدی قرار می‌گرفتند. با این‌حال استفاده از مودم کوالکام در سری آی‌فون 12 موجب جهش 2.3 برابری سرعت عملکرد آن‌ها در بستر شبکه 5G نسبت به 4G در ایالات متحده شد؛ رقمی که از رشد سرعتی رقبای ساخت سامسونگ، وان‌پلاس و سایر شرکت‌ها به‌مراتب بیش‌تر است. این جهش سرعت در میان مدل‌های مختلف آی‌فون قابل رویت است.

نمودار زیر نشان می‌دهد که اپل چگونه با استفاده از مودم‌های کوالکام موفق به کاهش فاصله خود در زمینه عملکرد 5G شده است. اما مدل‌های جدید آی‌فون کماکان عقب‌تر از کلیه رقبای اندرویدی خود هستند.

از آنجا که سری آی‌فون 12 همانند دستگاه‌های اندرویدی از مودم‌های 5G ساخت کوالکام بهره می‌گیرد و حتی کلیه مدل‌های این سری از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند؛ لذا بسیاری از کارشناسان کنجکاو هستند که چرا در بررسی‌های موسسه OpenSignal گوشی‌های آی‌فون از رقبای خود عقب افتاده‌اند.

یان فاگ؛ نویسنده این گزارش و رهبر تیم تجزیه و تحلیل موسسه OpenSignal اعلام کرد که این موضوع احتمالا از برتری سامسونگ و سایر تولیدکنندگان هندست‌های اندرویدی نسبت به اپل در زمینه طراحی مدارات RF ناشی شده است؛ زیرا صرفنظر از مودم سایر اجزای اسمارت‌فون نیز بر عملکرد آن در شبکه‌های 4G و 5G تاثیرگذار هستند. به‌عنوان مثال سری گلکسی S21 سامسونگ سومین نسل از اسمارت‌فون‌های 5G کمپانی به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که سری آی‌فون 12 نخستین تجربه اپل در عرصه هندست‌های 5G محسوب می‌شود. لذا اپل برای دستیابی به طراحی پیشرفته مدارات RF کماکان بایستی تلاش زیادی از خود نشان دهد.

نهایتا گزارش خاطرنشان می‌کند که با اضافه شدن فناوری 5G به تبلت‌های آی‌پد، کاربران احتمالا شاهد ایجاد تحولات فوق‌العاده‌ای خواهند بود. امروزه متوسط سرعت دانلود در مدل‌های پرو آی‌فون 5G به‌طور میانگین 36 درصد سریع‌تر از سرعت جدیدترین مدل‌های سیم‌کارت‌خور آی‌پد پرو است. با عرضه تراشه 5G جدید اپل کاربران آی‌پد پرو آینده احتمالا حداقل سرعتی مشابه گوشی‌های آی‌فون 12 را تجربه خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH