چگونه از طریق کامپیوترهای ویندوزی به سرویس PS Now سونی دسترسی پیدا کنیم؟

PS Now یک سرویس مبتنی بر حق اشتراک بوده که مالک آن نیز شرکت سونی است. کاربران می‌توانند با پرداخت 9.99 دلار به ازای هر ماه، به دانلود و استریم کتابخانه‌ای عظیم از بازی‌های کلاسیک و مستقل (Indie) پلی‌استیشن بپردازند. اکثر کاربران از طریق پلی‌استیشن به این سرویس دسترسی پیدا می‌کنند، اما جالب است بدانید که از طریق کامپیوتر خود نیز می‌توانید به سرویس PS Now دسترسی پیدا کنید.

با طی کردن فرایندهای ساده‌ای می‌توانید در کامپیوتر خود به PS Now دسترسی پیدا کنید. بدین ترتیب علاوه بر توانایی اجرای بازی‌های پلی‌استیشن بر روی کامپیوتر خود، می‌توانید با استفاده از کنترلرهای DUALSHOCK نیز به بازی کردن بپردازید. در ادامه به شیوه انجام این کار می‌پردازیم.

حداقل نیازمندی‌ها جهت استفاده از PS Now در کامپیوتر

اگر قصد استفاده از سرویس PS Now را دارید، آنگاه اول از همه باید از توانایی‌های رایانه خود، اطمینان حاصل کنید. طبیعتا در این رابطه نیز اولین گام این است که ببینید که حداقل نیازمندی‌های سیستمی جهت نصب این اپلیکیشن و استریم بازی‌ها، چه چیزهایی هستند.

اول از همه به یک ویندوز 10 (32 و یا 64 بیتی) و یا یک ویندوز 7 (SP1 32/64 بیتی) نیاز دارید. متأسفانه در تاریخ نگارش این مطلب، این سرویس بر روی رایانه‌های مک در دسترس نیست. البته با نصب دستگاه مجازی ویندوز در مک خود نیز می‌توانید این محدودیت را دور بزنید.

علاوه بر این، کامپیوتر شما باید حداقل از یک پردازنده اینتل Core i3 با فرکانس 3.5 گیگاهرتزی و یا یک AMD A10 با فرکانس 3.8 گیگاهرتز، برخوردار باشد. طبیعتا باید کارت صدا نیز داشته باشید. علاوه بر این، حداقل باید 300 مگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار داشته و همچنین حداقل یک گیگابایت رم نیز بر روی کامپیوتر شما نصب باشد. این‌ها، حداقل نیازمندی‌ها هستند. با این اوصاف اگر بازی‌ها را بر روی چنین سخت‌افزاری اجرا کنید، آنگاه نباید انتظار عملکردی فوق‌العاده را نیز داشته باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: گیم‌پس ایکس‌باکس یا PS Now پلی‌استیشن؟! کدام سرویس انتخاب بهتری است؟

حداقل نیازمندی‌های استریم PS Now

جدا از نیازمندی‌های سخت‌افزاری، سرویس PS Now از لحاظ اتصال اینترنت نیز، حداقل‌هایی را از شما خواستار است. اول از همه اینکه باید از در اختیار داشتن یک اتصال پایدار با پهنای باند زیاد، اطمینان حاصل کنید. اینترنت شما باید حداقل بین 5 الی 12 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود داشته و همچنین پینگ آن نیز در حداقل ممکن باشد.

همچنین باید یک اشتراک PS Now تهیه کرده و یک حساب PSN نیز داشته باشید تا بدین ترتیب بتوانید به تمامی بازی‌هایی که این سرویس ارائه می‌دهد، دسترسی پیدا کنید. پس از احراز تمامی این نیازمندی‌ها، آنگاه آماده‌اید که بازی کردن را آغاز کنید.

کنترلرهای قابل استفاده در سرویس PS Now

PS Now در کامپیوتر

به‌طور خلاصه باید به شما بگوییم که جهت استفاده از این سرویس، به یک کنترلر پلی‌استیشن نیاز دارید. شوربختانه این اپلیکیشن از کنترلرهای شخص ثالثی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

با استفاده از DUALSHOCK 4 کنسول پلی‌استیشن 4 می‌توانید تمامی بازی‌های سرویس PlayStation Now را اجرا کنید. می‌توانید این کنترلر را از طریق بلوتوث و یا کابل micro-USB به USB-A، به کامپیوتر خود متصل کنید.

همچنین باید به یاد داشته باشید که عملکردهای “Start” و “Select”، از طریق تاچ‌پد کنترلر قابل استفاده هستند. بدین ترتیب با فشار دادن سمت راست تاچ‌پد، عملکرد “Start” و با فشار دادن سمت چپ تاچ‌پد، می‌توانید عملکرد “Select” را فراخوانی کنید.

البته می‌توانید از دسته DUALSHOCK 3 هم استفاده کنید، البته در این صورت فقط می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن 3 را با آن بازی کنید. بنابراین اگر بخواهید که بازی‌های پلی‌استیشن 4 را اجرا کنید، آنگاه به یک کنترلر DUALSHOCK 4 نیز نیاز خواهید داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش حذف دائمی اکانت PSN

دانلود و نصب PS Now بر روی رایانه

اول از همه باید به وب‌سایت پلی‌استیشن رفته و فایل اجرایی موردنظر را دانلود کنید. پس از رفتن به این آدرس، می‌توانید گزینه “Download the PC app” را پیدا کنید. با کلیک بر روی این گزینه، فایل شما به‌صورت خودکار دانلود می‌شود و می‌توانید آن را در مکان موردنظر خود، ذخیره کنید.

پس از اتمام دانلود اپلیکیشن PS Now، باید به محل ذخیره‌سازی آن رفته و سپس بر روی آیکون PS Now دابل-کلیک کنید. در ادامه فایل نصب‌کننده اجرا شده و پس از اتمام نصب، می‌توانید اپلیکیشن PS Now را در منوی استارت و یا صفحه دسکتاپ خود، مشاهده کنید (البته اگر این گزینه را در حین نصب، انتخاب کرده باشید).

پس از اتمام نصب نیز می‌توانید اپلیکیشن PS Now را اجرا کرده و به بازی کردن بپردازید. البته پیش از شروع بازی باید با استفاده از حساب PSN خود، به PS Now وارد شوید. بدین ترتیب پلی‌استیشن نیز می‌تواند شما را احراز هویت کرده و در نتیجه می‌توانید به اشتراک PS Now خود، دسترسی پیدا کنید.

پس از وارد شدن می‌توانید به بیش از 800 بازی موجود در این سرویس، دسترسی پیدا کنید. به‌صورت مرتب نیز بازی‌هایی جدیدی به این سرویس اضافه می‌شوند، بنابراین لازم نیست که زیاد نگران کمبود بازی‌ها باشید.

تنظیمات مناسب PS Now بر روی کامپیوتر

PS Now در کامپیوتر

با نصب اپلیکیشن PS Now می‌توانید کنترلر پلی‌استیشن خود را از طریق کابل USB و یا اتصال بلوتوث، به کامپیوتر خود متصل کنید. پس از انجام این کار باید با استفاده از موس خود، وارد حالت کنترلر شوید. می‌توانید همانند تصویر بالا، محل قرارگیری این گزینه را در گوشه بالا سمت راست، مشاهده کنید.

پس از فعال کردن این گزینه (که آیکون آن به شکل یک مانیتور و دسته بازی است)، آنگاه خواهید دید که کنترلر DUALSHOCK 4 و یا DUALSHOCK 3 شما، همانند هنگام اتصال به کنسول‌های پلی‌استیشن، کار می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از این دسته‌ها، در بین بازی‌ها به جست‌و‌جو پرداخته و عنوان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

یکی دیگر از تنظیماتی که باید در نظر داشته باشید، ذخیره پیشرفت در بازی‌ها (یا همان سِیو) است. می‌توانید سیو بازی‌های خود را از طریق اپلیکیشن PS Now، بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. البته گزینه‌ای نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید سیوهای خود را در بین کامپیوتر و پلی‌استیشن خود، به اشتراک بگذارید. این کار از طریق ذخیره کردن پیشرفت بازی‌ها بر روی PlayStation Now Cloud امکان‌پذیر است.

با استفاده از این قابلیت عالی می‌توانید فارغ از پلتفرم مورد استفاده خود، همیشه از جدیدترین سیوها، بازی کردن را ادامه دهید. بدین ترتیب اگر شخصی قصد استفاده از تلویزیونی را داشته باشد که پلی‌استیشن خود را به آن متصل کرده‌اید، آنگاه می‌توانید با خیال راحت، کامپیوتر خود را روشن کرده و سپس بازی را از جدیدترین سیو خود، ادامه دهید.

این مطلب را نیز بخوانید: تغییر نام کاربری PSN چگونه انجام شده و می‌تواند چه مشکلاتی را به وجود آورد؟

دسترسی به بازی‌ها در سرویس PlayStation Now

PS Now در کامپیوتر

یکی از معایب بزرگ سرویس PlayStation Now کامپیوتر این است که قابلیت جست‌و‌جو کردن را ارائه نمی‌دهد. بدین ترتیب جهت پیدا کردن بازی موردنظر خود، باید به‌صورت دستی اقدام کنید. در بالای صفحه می‌توانید دسته‌بندی‌های گوناگونی را مشاهده کنید؛ از جمله بازی‌هایی که آن‌ها را به لیست خود اضافه کرده‌اید.

اگر به پایین صفحه اسکرول کنید، آنگاه می‌توانید بفهمید که بازی‌ها به ترتیب حروف الفبا مرتب شده‌ و بازی‌های شروع شونده با هر حرف، در یک ردیف قرار می‌گیرند. بدین ترتیب جهت پیدا کردن بازی موردنظر خود که مثلا با حرف “A” آغاز می‌شود، باید ردیف متعلق به این حرف را پیدا کرده و سپس به سمت راست یا چپ، اسکرول کنید. این قضیه بدین معنا است که گاهی اوقات شاید فرایند پیدا کردن بازی، تاحدودی برای شما خسته‌کننده باشد.

برخلاف نسخه پلی‌استیشن 4 سرویس PlayStation Now، نمی‌توانید بازی‌ها را بر اساس سبک و یا تم، جست‌و‌جو کنید. حتی نمی‌توانید تمامی بازی‌ها را در یک صفحه مشاهده نمایید (به ترتیب از A تا Z)؛ برخلاف چیزی که در نسخه متعلق به PS4 وجود دارد.

در این سرویس، بیش از 800 عنوان در اختیار شما قرار دارند، بنابراین بهتر است که پیش از جست‌و‌جو، بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. البته اگر هم بدون در نظر داشتن بازی خاصی به جست‌و‌جو بپردازید، آنگاه بازهم احتمال دارد که با عناوین بسیار خوبی برخورد کنید. در هر صورت، این فرایند در کنسول‌های PS4 آسان‌تر است.

سخن پایانی

در بالا سعی کردیم که شیوه استفاده از سرویس PS Now در کامپیوتر را به شما آموزش دهیم. PS Now بازی‌های خوبی داشته و همچنین بر روی رایانه‌های میان-رده نیز عملکرد خوبی دارد. بازی‌های به‌صورت روان اجرا شده و می‌توانید بازی‌های این سرویس را به‌صورت پیوسته بر روی کامپیوتر و PS4 خود اجرا کرده و نگران از دست دادن سیوهای خود نیز نباشید.

4 در مورد “چگونه از طریق کامپیوترهای ویندوزی به سرویس PS Now سونی دسترسی پیدا کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH