سرویس کلاب‌هاوس با همکاری شرکت استرایپ امکان انتقال پول به تهیه‌کنندگان را فراهم کرد

کلاب‌هاوس عرضه نخستین مشخصه کسب درآمد برای تهیه‌کنندگان محتوای صوتی را آغاز نموده است. این اپلیکیشن گفتگوی صوتی اجتماعی به منظور معرفی قابلیت جدید Clubhouse Payment با شرکت Stripe (استرایپ) همکاری کرده است. این مشخصه امکان ارسال مستقیم پول به سخنرانان پلتفرم کلاب‌هاوس را در دسترس کلیه کاربران قرار می‌دهد. بدین منظور کاربر صرفا بایستی به پروفایل سخنران موردعلاقه خود مراجعه نموده و دکمه Send Money در قسمت پایینی صفحه را لمس کند. سپس کاربر بایستی میزان مبلغ موردنظر جهت انتقال را انتخاب نماید. البته کاربران در صورت عدم ثبت کارت اعتباری یا نقدی خود بایستی نسبت به انجام این‌کار اقدام نمایند. به گفته وبسایت TechCrunch این فرآیند کاملا شفاف و بدون ابهام بوده و مراحل انجام آن با روش‌های مشابه در سایر اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها چندان متفاوت نخواهد بود.

استارت‌آپ کلاب‌هاوس بابت مبلغ انتقال داده شده به تهیه‌کنندگان محتوا هیچ‌گونه کارمزدی دریافت نکرده و 100 درصد مبلغ ارسالی کاربر به حساب گیرنده موردنظر وی واریز خواهد شد. در واقع شخص ارسال‌کننده پول صرفا هزینه مربوط به پردازش تراکنش را پرداخت نموده و این رقم به جیب شرکت استرایپ سرازیر خواهد شد. کلاب‌هاوس بابت اجرای هر تراکنش هیچ کارمزدی را دریافت نمی‌کند؛ اگرچه هنوز مشخص نیست که با عرضه گسترده‌تر این مشخصه شرایط فعلی نیز کماکان پابرجا باشد.

اگرچه اکنون تمامی کاربران کلاب‌هاوس قادر به ارسال پول هستند؛ اما مشخصه Clubhouse Payment تنها برای گروه کوچکی از سخنرانان به‌صورت آزمایشی فعال شده است. با این‌حال کمپانی پس از دریافت بازخوردها و تنظیم مشخصه مذکور به شکلی مناسب امکان دریافت پرداخت‌های مالی را به‌صورت گسترده فراهم خواهد کرد.

کلاب‌هاوس در بیانیه خود اعلام کرد: “این قابلیت نخستین مورد از امکانات بیشماری است که زمینه دریافت مستقیم وجوه توسط تولیدکنندگان محتوا را فراهم می‌کند.” بنابراین در آینده احتمالا شاهد عرضه قابلیت‌های بیش‌تری خواهیم بود. پیش‌تر نیز در ماه ژانویه گزارش شد که کمپانی بودجه موردنظر خود را 100 میلیون دلار افزایش داده است. بخشی از این مبلغ به حمایت از تهیه‌کنندگان نوظهور اختصاص خواهد یافت.

2 در مورد “سرویس کلاب‌هاوس با همکاری شرکت استرایپ امکان انتقال پول به تهیه‌کنندگان را فراهم کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH