رییس جمهور: دولت یازدهم و دوازدهم، انقلابی را در حوزه ارتباطات کشور به وجود آورد

رییس جمهور در نشست مدیران شبکه‌های ارتباطات و دانش‌بنیان اعلام کرد: یکی از افتخارات ما در دولت یازدهم و دوازدهم آن است که تحول و انقلابی در زمینه ارتباطات و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور به وجود آوردیم. دولت الکترونیک از یک سمت، شبکه ملی اطلاعات از سمت دیگر و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از طرف دیگر.

آقای روحانی با اشاره به بسیاری از خدماتی که پیش‌تر با صرف زمان فراوان انجام می‌شد، اعلام کرد: در حال حاضر با دولت الکترونیک رفاهی به وجود آمده که افراد جامعه می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را بدون نیاز به خارج شدن از خانه انجام دهند. این رفاه می‌تواند به نفع همه باشد، برخی فکر می‌کردند اگر ما وارد این فضا شویم خطراتی دارد اما فضای الکترونیک و دیجیتال، یک فضای نو و تحولی بزرگ است.

رییس جمهور ادامه داد: زمانی که در سال 93 حرکت به سمت فضای مجازی سرعت بیشتری گرفت، اختلاف نظرهایی وجود داشت، بسیاری معتقد بودند که باید جلوی این پیشرفت‌ها را گرفت زیرا ضرر آن بیش از منفعتش است. ما اعتقاد داشتیم این کار یک ضرورت است، البته ممکن است ضرر‌هایی هم داشته باشد که باید جلوی آن را بگیریم. وقتی جهان پیشرفت می‌کند شما نمی‌توانید عقب بمانید.

روحانی در خصوص توسعه زیرساخت ارتباطی در 8 سال اخیر بیان کرد: اولین تحول ما در زیرساخت بود، ما در 8 سال به نسل 3 و نسل 4 رسیدیم و حتی برای نسل پنجم ارتباطات آماده می‌شویم. اگر این زیرساخت و پهنای باند آماده نبود، امکان نداشت مردم بتوانند بسیاری از خدمات خود را در منزل انجام دهند.

وی با تاکید بر آنکه در حال حاضر تمامی شهرهای کشور به اینترنت پرسرعت وصل هستند گفت: از ابتدای دولت یازدهم پهنای باند ما 30 تا 32 برابر توسعه یافته است، تقریبا تمام شهرهای ما اینترنت پرسرعت دارند و بیش از 90 تا 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار نیز به اینترنت پرسرعت وصل شده‌اند.

رییس جمهور تصریح کرد: تاثیرات مثبت این اتفاق بر روی ابعاد مختلف زندگی مردم مانند رشد کسب و کارهای کوچک، حوزه ارتباطات و سلامت قابل مشاهده است. این تحولات برای زندگی امروز ما یک ضرورت است و حرکت بسیار خوبی را در حوزه استفاده از فناوری‌های دیجیتال در جامعه شاهد هستیم.

4 در مورد “رییس جمهور: دولت یازدهم و دوازدهم، انقلابی را در حوزه ارتباطات کشور به وجود آورد”

  1. پیامرسانارو فیلتر کرد سایتای فیلمو بست نت رو هی انگولک میکنن بسته هارو گرون کرد واقعا اینا اگه انقلابی در حوزه ارتباطات نیست پس چیه؟؟؟؟

    1. کلا ایران بعد کره ی شمالی و رفیق کمونیستش چین سومین کشور تو لیست کشورهای دشمن اینترنته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH