نجات یک کسب و کار سنتی با ایجاد یک شبکه کامپیوتری مناسب

در عصر حاضر فناوری اطلاعات پیشرفت های زیادی داشته است. امروزه به دلیل اینترنت و پیشرفت روزافزون فناوری بسیاری از کسب ‌و کارها رونق چشمگیری داشته‌اند و بسیاری از مشاغل حتی به واسطه‌ی اینترنت خلق شده و پا به عرصه‌ی کسب‌و‌کار گذاشته‌اند؛ اکثر شرکت ها به واسطه این پیشرفت های تکنولوژی، با یکدیگر رقابت بسیار زیادی دارند اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا هنوز هم کسب و کارهای سنتی می توانند در این رقابت جایگاهی داشته باشند؟

در گذشته یک کسب و کار به وسیله روش های سنتی اداره می شد. برای مثال نگهداری اطلاعات به صورت فیزیکی بوده و بایگانی آنها توسط کاغذ صورت می گرفته است. اما این روش ها علاوه بر اسراف در مصرف کاغذ، در بیشتر موارد سبب از بین رفتن و یا گم شدن دیتاهای مهم و ضروری می شده است. البته لازم به ذکر است هنوز هم افرادی هستند که این شیوه را به روش های امروزی ترجیح می دهند. اما باید بدانند که بازار رقابت یک تهدید جدی برای کسب و کار آنان به شمار می رود. در صورتی که نتوانند در این بازار جایگاه مناسبی را کسب کنند، حذف خواهند شد.

چگونگی تاثیر فناوری اطلاعات بر کسب و کار:

توجه داشته باشید که تجارت شما و همچنین انواع ابزارهای آنلاین موجود، مدام در حال تغییر و تحول است. برای مثال شما هنگام تحقیق در رابطه با رقبای تجاری خود حتما به تکنولوژی ها روز نیاز پیدا خواهید کرد. این کار به شما در ساخت یک استراتژی موثر در پیش برد اهداف کاری خود کمک بسیار زیادی می کند.

همچنین در برخی کسب و کارها اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار هستند به طوری که از دست دادن این دیتاها می تواند خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره آن شرکت ایجاد نماید. در این حالت استفاده از روش های سنتی می تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل ایجاد یک شبکه کامپیوتری موثر و پویا، این مشکلات را برطرف کرده و خیال صاحبان کسب و کار را از این نظر راحت کرده است.

مزایای ایجاد شبکه های کامپیوتری:

1ـ اشتراک گذاری دیتاها:

با استفاده از شبکه های کامپیوتری شما می توانید به راحتی داده ها را بین کاربران مختلف به اشتراک بگذارید و یا حتی می تواند از راه دور و حتی بدون حضور در شرکت به آنها دسترسی داشته باشید.

۲. کاهش هزینه

به‌طورحتم امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ای کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود و استفاده از شبکه‌ی کامپیوتری راهی مناسب برای این منظور است. شاید برای شما سوال پیش آید که خرید تجهیزات شبکه اعم از سرور، سوئیچ شبکه و غیره هزینه زیادی را به همراه دارد. پس ایجاد یک شبکه کامپیوتری چطور می تواند هزینه ها را کاهش دهد. شاید در ابتدا این طور به نظر برسد اما در ادامه با گذشت زمان کلیه این هزینه ها جبران خواهد شد.برای مثال یک شرکت با اشتراک گذاری یک پرینتر بین کلیه کاربران می تواند در خرید آن صرفه جویی نماید.

۳. صرفه‌جویی در زمان

با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری می‌توانید در مدت بسیار کمی به منابع اطلاعاتی موجود در فواصل بسیار طولانی دسترسی داشته باشید و با این کار، حتی محدودیت‌های جغرافیایی را حذف کنید. همچنین، به‌دلیل سرعت دستیابی به اطلاعات، سرعت پردازش و ذخیره و بازیابی اطلاعات افزایش خواهد یافت و انجام کارها سریع‌تر می‌شود. که این عامل راندمان کاری یک شرکت را حتی میان شعبات مختلف آن در نقاط مختلف افزایش خواهد داد.

  1. 4. امنیت اطلاعات

با راه‌اندازی شبکه‌ی کامپیوتری و ذخیره‌ی یکپارچه اطلاعات، دیگر نگرانی درباره‌ی از‌دست‌رفتن اطلاعات به‌‌دلیل خرابی یا حذف اطلاعات وجود ندارد؛ زیرا اطلاعات مهم و ضروری همگی در سرور نگه‌داری و از آن‌ها نسخه‌ی پشتیبان تهیه خواهد شد.

آیا ایجاد یک شبکه کامپیوتری هزینه زیادی را به دنبال دارد؟

ایجاد یک شبکه کامپیوتری نیازمند خرید تجهیزات شبکه مانند سیستم های کامپیوتری، سوئیچ شبکه ، سرور HP ، ذخیره سازها، روترها، اکسس پوینت ها و غیره می باشد که این تجهیزات از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما هنگامی که به مزیت های آنها اشاره کردیم متوجه شده اید که این هزینه می تواند برای کسب وکار شما بسیار سودمند باشد و در آینده می تواند سبب صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها گردد.

هنگام خرید تجهیزات شبکه لازم است ابتدا نیازهای کسب و کار خود را بررسی کرده و پس از آن با خرید این تجهیزات، شبکه مورد نیاز خود را راه اندازی نمایید.

شما می توانید حتی این تجهیزات را به صورت اینترنتی سفارش داده و پس از دریافت آن، توسط کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده نمایید. مسترشبکه به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در ایران کلیه تجهیزات خود را با گارانتی مسترشبکه به فروش می رساند. همچنین می توانید با کارشناسان فنی شرکت با شماره تماس 62913 021-تماس گرفته و کلیه سوالات خود را مطرح و پاسخ خود را دریافت نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH