رویداد مایکروسافت بیلد 2021 در روزهای 4 تا 6 خرداد ماه برگزار خواهد شد

کمپانی مایکروسافت کنفرانس سنتی سالیانه خود را در سال 2021 نیز برگزار خواهد کرد. این شرکت آمریکایی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی تائید کرد که رویداد Microsoft Build 2021 در حد فاصل روزهای 25 تا 27 مه (4 تا 6 خرداد ماه) به‌صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد.

اکنون بی‌تردید وبسایت‌های خبری مختلف مایل به پیش‌بینی تم اصلی مورد بحث در جریان برگزاری این رویداد خواهند بود. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که این رویداد با شعار “کاوش دستاوردهای جدید در حوزه فناوری و آینده فعالیت هیبریدی” برگزار می‌شود. همچنین کنفرانس آینده مایکروسافت نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان قادر به کشف ایده‌هایی برای شکوفایی مهارت‌های خود بوده و می‌توانند موارد جدیدی را به تولباکس خود اضافه نمایند.

مایکروسافت احتمالا روی نسخه‌های آینده سیستم‌عامل اصلی خود تمرکز بیش‌تری نشان خواهد داد. از این گذشته این موضوع دقیقا همان چیزی است که توسعه‌دهندگان و البته کاربران و علاقه‌مندان مایل به مشاهده آن ضمن برگزاری کنفرانس هستند. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان این‌بار شاهد تحولاتی فراتر از تغییرات فزآینده محض خواهیم بود. اگرچه بی‌تردید مایکروسافت تمرکز خود روی سیستم‌عامل ویندوز 10 را کماکان حفظ خواهد کرد؛ اما احتمالا به منظور انطباق هرچه بهتر این پلتفرم با نیازمندی‌های سال 2021 شاهد اعمال تغییرات عمده در طراحی و اضافه شدن امکانات جدید خواهیم بود.

نخستین روز برگزاری رویداد 3 روزه مایکروسافت بیلد 2021 احتمالا مهم‌ترین روز آن به‌شمار خواهد رفت. به باور کارشناسان، ساتیا نادلا؛ مدیرعامل مایکروسافت به خبرهای جدیدی در رابطه با سیستم‌عامل ویندوز و سایر محصولات مهم کمپانی اشاره خواهد کرد. 2 روز دیگر رویداد مایکروسافت بیلد 2021 احتمالا با تمرکز بیش‌تر روی منابع موردنیاز توسعه‌دهندگان سپری خواهد شد. رویداد اصلی در بعدازظهر روز 25 مه برگزار می‌شود و سخنرانی ویژه آن نیز در حوالی ظهر ایراد خواهد شد.

محبوبیت ویندوز 10 20H2 در حال افزایش بوده و این سیستم‌عامل اکنون 40 درصد کامپیوترهای شخصی را تحت پوشش قرار داده است

موسسه AdDuplex در آخرین گزارش خود روند روبه رشد استفاده پلتفرم‌ها  از ورژن‌های 2004 و 20H2 سیستم‌عامل مایکروسافت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این پلتفرم‌ها 80 درصد از کل پایگاه کاربران امروزی ویندوز 10 را تشکیل می‌دهند. داده‌های پژوهش از طریق 5000 اپلیکیشن مایکروسافت استور که از کیت توسعه‌دهنده نرم‌افزاری AdDuplex SDK v.2 یا ورژن‌های جدیدتر آن استفاده می‌کردند؛ گردآوری شده است.

در فرآیند تجزیه و تحلیل از نمونه‌های مبتنی بر 70 هزار کاربر استفاده شد. بر اساس نتایج تحقیق از زمان اجرای ارزیابی پیشین در ماه مارس تعداد کاربران ورژن 20H2 ویندوز 10 (که در اکتبر سال 2020 منتشر شد) 10.2 درصد افزایش یافته است. بدین‌ترتیب 40.1 درصد از کل کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 از ورژن 20H2 این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. با این‌حال ورژن قبلی به نوبه خود کماکان روی اکثر کامپیوترها در حال اجرا بوده و سهم 40.6 درصدی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها جدیدترین ورژن ویندوز 10 در ماه آینده اکثر سیستم‌های کامپیوتری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

با روند رشد سریع و بی‌وقفه استفاده از جدیدترین ورژن ویندوز 10 این نسخه تا زمان انتشار به‌روزرسانی آینده احتمالا اکثریت کامپیوترها را تحت پوشش قرار خواهد داد. به‌روزرسانی جدید با شناسه احتمالی 21H1 احتمالا تا پایان ماه ژوئن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طرفداران تستر برنامه می‌توانند از آخرین نسخه ورژن جدید سیستم‌عامل استفاده کنند. این ورژن دارای اینترفیس بازطراحی شده و ابزارهای ارتقایافته مخصوص دیسک است.

1 در مورد “رویداد مایکروسافت بیلد 2021 در روزهای 4 تا 6 خرداد ماه برگزار خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH