ماجرای مضحک فیلترینگ سایت پیوندها از زبان آذری جهرمی!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از روم‌های کلاب هاوس، ماجرای مضحک درخواست فیلترینگ سایت پیوندها به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را بازگو کرد.

وزیر ارتباطات در کلاب هاوس در مورد اختلال به وجود آمده در این شبکه اجتماعی گفت: فردا کمیته تخلفات تشکیل می‌شود و رای به کاهش مدت پروانه اپراتورها صادر خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد از شیوه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و روند فیلترینگ سایت‌ها در کشور اعلام کرد: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه 12 عضو دارد که 6 عضو آن دولتی و 6 عضو دیگر غیردولتی هستند. این کمیته هر دو هفته یک بار تشکیل می‎‌‌شود، اما از سال 88 طبق آیین‌نامه قرار شد تا برای تصمیم‌گیری سریع‌تر در موارد اخلاقی و فساد، جلسات به صورت آنلاین برگزار شود.

جهرمی ادامه داد: در جلسات آنلاین تنها 5 عضو از 12 عضو شرکت داشتند و این 5 عضو دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، وزارت ارتباطات و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند. یعنی دو نماینده دولتی و 3 نماینده از بیرون دولت، البته قرار شد در این جلسات برای فیلترینگ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرمخاطب تصمیم‌گیری نشود.

شوخی که هیچکس متوجه آن نشد!

وزیر ارتباطات گفت: یک بار در این جلسات به شوخی درخواست فیلتر سایت پیوندها را دادم که 4 دستگاه با فیلترینگ این سایت موافقت کردند و یک دستگاه هم با کلیک بر روی سایت پیوندها و مشاهده صفحه پیوندها، فکر کرد که این سایت از قبل فیلتر شده است، به همین دلیل در توضیحات نوشت که این سایت فیلتر است!

بر اساس گفته آذری جهرمی، اعضای کمیته به فیلترینگ سایت پیوندها که یک سایت کاملا قانونی و عاری از موارد غیرمجاز است، رای دادند. این مورد صلاحیت این افراد برای صدور دستور فیلترینگ دیگر سایت‌ها را زیر سوال می‌برد. همچنین نماینده یکی از دستگاه‌ها که جهرمی نامش را فاش نکرد، به طور کلی متوجه نبود که دستور فیلترینگ صفحه پیوندها صادر شده، بنابراین بر روی لینک آن کلیک کرد و چون با صفحه پیوندها (که هنگام وارد کردk آدرس یک سایت فیلتر شده، نمایان می‌شود) مواجه شد، اعلام کرد که این سایت از پیش فیلتر شده است!

وزیر ارتباطات ادامه داد: این رویه‌ای بود که برخی دستگاه‌ها که به دنبال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب بودند، پیش گرفتند تا بتوانند راحت‌تر رای فیلترینگ آن‌ها را دریافت کنند. ما به این موضوع اعتراض داشتیم و به صورت مکتوب، اعتراض خود را به مسئولین وقت توضیح دادیم.

3 در مورد “ماجرای مضحک فیلترینگ سایت پیوندها از زبان آذری جهرمی!”

  1. ای جهرمی شیطون بهشون کلک زده..
    حالا یکی نیست از خودش چارتا سوال نرم افزاری بپرسه ببینیم چیزی بارشه یا نه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH