ایرپادز نسل 3 اپل و پلتفرم پخش موسیقی اپل موزیک Hi-Fi به‌زودی عرضه خواهند شد

شایعات پیشین از عرضه ایرپادز نسل 3 اپل و پلتفرم اپل موزیک Hi-Fi ضمن برگزاری رویداد Spring Loaded در ماه آوریل حکایت داشتند؛ اما این سناریو نهایتا عملی نشد. اکنون یک گزارش دیگر دربردارنده شایعاتی جدید است. بر اساس گزارش وبسایت Hits Double Daily شرکت اپل طی هفته‌های آینده از ایرپادز نسل 3 رونمایی خواهد کرد. همچنین غول کوپرتینویی در کنار معرفی ایربادهای TWS نسل جدید خود از پلتفرم جدید Apple Music Hi-Fi نیز رونمایی خواهد کرد. این پلتفرم همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ سطوح کیفی جدیدی از موسیقی را ارائه نموده و به‌طور مستقیم با پلتفرم Spotify Hi-Fi رقابت می‌کند.

ایرپادز نسل 3 اپل از طراحی کاملا مشابه با مدل‌های پرو بهره خواهد برد

در گزارش جدید به زمان دقیق عرضه ایرپادز نسل 3 اشاره نشده است؛ با این‌حال ادعا شده که این محصول طی هفته‌های آتی عرضه خواهد شد. ایربادهای نسل جدید اپل ظاهرا از زبان طراحی مشابه با ایرپادز پرو همراه با برخی تفاوت‌های کوچک استفاده خواهند کرد. مجموعه تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که ایرپادهای نسل بعدی در مقایسه با نمونه فعلی مجهز به پایه کوچک‌تری خواهند بود.

اگرچه به‌زودی شاهد عرضه سومین نسل از ایرپادهای اپل خواهیم بود؛ اما قابلیت‌های پیشرفته‌ای نظیر حذف نویز فعال کماکان به‌صورت اختصاصی در سری ایرپادز پرو قابل دسترس خواهند بود. طراحی جدید ایرپادها دارای لبه‌های تخت بوده و چیدمان سنسورها نیز تا حدی دستخوش تغییر خواهد شد. شایعات پیشین از به‌کارگیری طراحی دستگیره‌ای شکل semi-in-ear (نیمه داخل گوشی) حکایت داشتند؛ با این‌حال تصاویر لو رفته داستان متفاوتی را روایت می‌کنند. کیس شارژ از ظاهری کاملا مشابه با نمونه ارائه شده به‌همراه ایرپادز پرو برخوردار است. با این‌حال اندازه آن کوچکتر شده و نشانگر شارژ نیز در قسمت جلویی آن مستقر می‌شود.

پلتفرم اپل موزیک Hi-Fi از پخش بدون اتلاف موسیقی و فناوری‌های دالبی آتموس و Dolby Audio پشتیبانی خواهد کرد

گزارش جدید نشان می‌دهد که سرویس اپل موزیک Hi-Fi به منزله پاسخی مستقیم به روند روبه رشد عرضه پلتفرم‌های پخش موسیقی High_Fidelity محسوب می‌شود. این سرویس قادر به خلق تجربه صوتی با وضوح و عمق فوق‌العاده خواهد بود. اکنون سرویس‌های اسپاتیفای، تیدال و حتی آمازون موزیک نیز امکان پخش موسیقی Hi-Fi را در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهند. از آنجا که امروزه اپل روی سرویس‌های خود تمرکز زیادی دارد؛ بنابراین احتمالا پلتفرم صوتی خود را نیز در آینده نه‌چندان دور به میدان رقابت وارد خواهد کرد.

وبسایت 9to5mac پیش‌تر در نخستین ورژن بتا iOS 14.6 به شواهدی مبنی بر مشخصه جدید Hi-Fi پی برد. به گفته آن‌ها سیستم جدید به فناوری‌های دالبی آتموس، Dolby Audio و پخش بدون‌اتلاف اشاره دارد. اگرچه اپل موزیک از فناوری Hi-Fi ALAC اپل پشتیبانی می‌کند؛ اما این سرویس از فناوری‌های دالبی آتموس و Dolby Audio هرگز پشتیبانی نکرده است. ظاهرا اپل سرویس موسیقی جدید خود را با قیمت‌گذاری کاملا مشابه سرویس استاندارد فعلی معادل 9.99 دلار ارائه خواهد داد. بر اساس شایعات برای روشن شدن حقیقت نهایتا بایستی چند هفته دیگر منتظر بمانیم.

3 در مورد “ایرپادز نسل 3 اپل و پلتفرم پخش موسیقی اپل موزیک Hi-Fi به‌زودی عرضه خواهند شد”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. به دستگاه‌های صوتی که صدای یک موسیقی رو با دقت بالایی (در مقایسه با حالت آنالوگ و برخی حالت‌های دیجیتال) پخش می‌کنن، Hi-Fi می‌گویند. به طور کلی وسایلی که از Hi-Fi پشتیبانی می‌کنن، از میزان نویز و به هم ریختگی امواج صوتی پایینی برخوردار هستن و قادرند که صداها رو به اصطلاح، بدون رنگ و با پاسخ فرکانسی سریع پخش کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH