صرفه‌جویی بیش از 1 میلیارد دلاری در هزینه‌های گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا

از آغاز شیوع فراگیر بیماری کووید 19 بیش از 1 سال زمان گذشته است و دورکاری یا همان کار از منزل به یک قاعده جدید تبدیل شده است. اگرچه تغییر شیوه فعالیت به دورکاری دارای نقاط ضعف گوناگونی است؛ اما این پدیده حداقل از جنبه تجاری به نفع گوگل بوده است.

سندی که اخیرا توسط آلفابت؛ یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گوگل منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که این شرکت طی 3 ماهه نخست سال 2021 موفق به صرفه‌جویی 268 میلیون دلاری در هزینه‌های سفر، سرگرمی و تبلیغات خود نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است. این رقم معادل صرفه‌جویی بیش از 1 میلیارد دلاری طی مدت 1 سال است.

شرکت آلفابت در این سند مشخصا اشاره کرده که صرفه‌جویی صورت گرفته در وهله نخست مدیون شیوع بیماری کووید 19 است. گزارش سالیانه آلفابت در اوایل سال جاری منتشر شد و طی آن کمپانی خاطرنشان کرد که هزینه‌های تبلیغاتی آن در سال 2020 حدودا 1.4 میلیارد دلار کاهش یافته است. این کاهش هزینه از افت هزینه‌های مربوط به سفر و سرگرمی، وقفه یا برنامه‌ریزی مجدد کمپین‌ها و برگزاری رویدادها به شکل آنلاین در زمان شیوع بیماری ناشی شده است. طی سال گذشته هزینه‌های سرگرمی و سفر در شرکت آلفابت به‌تنهایی کاهش 371 میلیون دلاری را تجربه کرده است؛ بنابراین بدیهی است که غول مستقر در منطقه Mountain View بابت دورکاری کارمندان خود از منزل به منفعت رسیده است.

به بیان صادقانه این موضوع چندان مایه تعجب نیست. گوگل هنگام فعالیت حضوری کارمندان خود در دفاتر کاری امتیازات و تسهیلات قابل‌توجهی را به آن‌ها اعطاء می‌کند. این تسهیلات شامل میزهای ماساژ، غذاهای سلیقه‌ای و تغذیه سازمانی هستند. با توجه به اینکه طی 1 سال گذشته اکثر کارمندان گوگل به‌صورت دورکاری (کار از منزل) مشغول فعالیت هستند؛ لذا در این مدت کمپانی موفق به پس‌انداز تمامی هزینه‌های مورد اشاره شده است.

با این اوصاف طی سال گذشته شرکت گوگل هزاران کارگر جدید نیز استخدام کرده است. بنابراین صرفه‌جویی صورت گرفته به جبران هزینه‌های ناشی از این اقدام کمک کرد. نشریه بلومبرگ گزارش می‌دهد: “پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کووید 19 به کمپانی امکان داد تا علیرغم افزایش 34 درصدی درآمد خود هزینه‌های بازاریابی و اداری مجموعه طی 3 ماهه نخست سال 2021 را در حد ثابتی حفظ نماید.”

شرکت گوگل به لطف سیاست دورکاری شرکت طی سال گذشته موفق به صرفه‌جویی 1 میلیارد دلاری شد

شیوع فراگیر بیماری کووید 19 شیوع کار، یادگیری یا سرگرمی ما را دستخوش تغییر کرده است. از ماه مارس سال گذشته به‌دلیل آغاز محدودیت‌های سفر در سراسر جهان اکثر مردم فعالیت از منزل (دورکاری) را آغاز کردند. اکنون این محدودیت‌ها در برخی مناطق جهان برداشته شده است. این پدیده به‌معنای تقویت کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل است. با این‌حال اکثر کارمندان کمپانی کماکان از محیط منزل مشغول فعالیت بوده و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ این پدیده به نفع گوگل تمام شده است. شرکت گوگل به‌دلیل اجرای سیاست دورکاری طی سال گذشته موفق به صرفه‌جویی بیش از 1 میلیارد دلاری در هزینه‌های خود شد.

غول جستجوگر اعلام کرده که در حال آماده‌سازی زمینه پذیرش تعدادی از کارمندان خود در دفاتر شرکت تا اواخر سال جاری است. در این میان گوگل احتمالا مدل اشتغال هیبریدی را انتخاب خواهد کرد؛ بدان معنا که برخی کارمندان به‌صورت متناوب در داخل منزل یا دفاتر شرکت فعالیت می‌کنند. کارشناسان امیدوارند که جهان به‌زودی از شر بیماری فراگیر کووید 19 خلاص شود.

2 در مورد “صرفه‌جویی بیش از 1 میلیارد دلاری در هزینه‌های گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH