رشد 2 برابری فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها در بازار طی 3 ماهه نخست سال 2021

موسسه کانالیز گزارش دوره 3 ماهه خود در خصوص بازار کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها را منتشر کرد. آمار فروش این محصولات طی 3 ماهه نخست سال 2021 فوق‌العاده چشمگیر به‌نظر می‌رسد. در این دوره فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 2 برابری را تجربه کرده است. این در حالیست که طی این دوره فروش کروم‌بوک‌ها 275 درصد افزایش یافته است.

موسسه کانالیز کروم‌بوک‌ها را در یک دسته مجزا طبقه‌بندی می‌کند؛ چرا که این محصولات در واقع لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای 2 منظوره محسوب می‌شوند. اما در عین‌حال این محصولات دستگاه‌هایی مقرون‌به‌صرفه‌تر با رابط کاربری متفاوت مبتنی بر کروم به‌شمار می‌روند. این دستگاه‌ها برای مخاطبان خاص طراحی شده‌اند. کروم‌بوک‌ها شدیدا مبتنی بر مرورگر بوده و برای انجام فعالیت‌های کاری و مطالعه بسیار مناسب هستند؛ اموری که امروزه بسیاری از ما بایستی آن‌ها را از درون منزل انجام دهیم.

به‌طور کلی فروش تبلت‌ها هر 3 ماه یکبار به‌صورت پیوسته افزایش یافته است؛ اما میزان رشد فروش در مقایسه با 3 ماهه نخست سال 2020 حدودا 51.8 درصد افزایش یافته است. در این میان کلیه بازیگران بزرگ بازار به جز هواوی موفق به رشد فروش سالیانه خود شدند. هواوی کماکان تلاش می‌کند تا بدون دسترسی به فناوری‌های ساخت ایالات‌متحده به حیات خود ادامه دهد.

در بازار کامپیوترهای شخصی نیز شرکت لنوو از اپل، اچ‌پی، دل و سامسونگ پیشی گرفته و جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. 5 تولیدکننده برتر موفق به حفظ جایگاه خود نسبت به 3 ماهه نخست سال 2020 شدند. با این‌حال تمامی برندهای فوق نرخ فروش خود را افزایش دادند. برایان لینچ؛ تحلیل‌گر موسسه کانالیز اعلام کرد که بخش آموزش احتمالا اصلی‌ترین عامل رشد فروش اکثر این محصولات به‌شمار می‌رود؛ اما محبوبیت عمومی این دستگا‌ه‌ها میان مصرف‌کنندگان نیز در حال افزایش است.

شرایط کنونی با رشد مواج کلیه برندها مورد مقایسه قرار گرفته و این وضعیت به کمپانی‌ها امکان می‌دهد تا مجددا به شرایط عادی بازگردند.

2 در مورد “رشد 2 برابری فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها در بازار طی 3 ماهه نخست سال 2021”

  1. کجا فروش زیاد شده؟ ما که فروشنده ایم داریم بازارو میبینیم. خریدار نیست اصلا اونایی هم که میخوان بخرن همه اقساطی و چکی ?‍♂️?‍♂️

  2. عباس غلامی زاده

    فروش واسه کرونا بالا رفته . و تنها کشوری که فروش کم شده ایرانه کرونا مردمو بیکار کرد و دلار مردمو بی پول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH