رییس جمهور: 13 میلیون ایرانی تا پایان تیرماه واکسینه خواهند شد

رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد دولت اعلام کرد: طبق برنامه وزارت بهداشت، تا پایان تیر ماه 13 میلیون ایرانی از گروه پرخطر دارای اولویت، واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

حسن روحانی در این جلسه اعلام کرد: اگرچه مسیر تامین واکسن برای ما چندان آسان نیست و موانعی مانند محدودیت‌های تحریمی به خصوص در زمینه تامین منابع ارزی وجود دارد، اما با تلاش و اقدامات انجام شده می‌توانیم امیدوار باشیم که روند تامین واکسن بدون وقفه به یک روال با ثبات برسد و دیگر مانعی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رییس جمهور با تاکید به وظایف دستگاه‌های مختلف در زمینه تامین واکسن کرونا افزود: طبق اعلام دولت، اصلی‌ترین اولویت کاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت، تهیه، تامین و ساخت واکسن است. البته در این زمینه وزارت امور خارجه نیز همکاری ویژه‌ای دارد.

تامین واکسن در حین تولید واکسن

حسین روحانی با اشاره به اولویت سیاسی دولت در ایجاد توان تولید داخلی برای تولید واکسن ادامه داد: از نظر زمانی تا رسیدن به نقطه تامین واکسن داخلی فاصله زیادی داریم و نمی‌توانیم برای حفظ جان مردم زمان را از دست بدهیم. نیاز کشور به واکسن، باید از محل واردات تامین شود. وزارت بهداشت نیز همزمان با پیگیری واردات واکسن، قرارداد خرید واکسن از تولید کنندگان داخلی را نیز منعقد کرده و پرداخت‌های لازم صورت می‌گیرد.

13 میلیون ایرانی واکسینه خواهند شد

رییس جمهور کشور با تاکید مجدد بر الزام اجرای سند واکسیناسیون عمومی اعلام کرد: طبق برنامه وزارت بهداشت و درمان، تا پایان تیرماه، 13 میلیون ایرانی از گروه پرخطر و دارای اولویت، واکسینه خواهند شد. روند اجرای واکسیناسیون باید به نحوی باشد که تزریق روزانه واکسن از سایت مربوطه ثبت و به طور منظم افزایش پیدا کند.

برای گروه‌های آسیب دیده برنامه داریم

روحانی با اشاره به قشر آسیب دیده به دلیل پاندمی ویروس کرونا اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا ضربه‌ای جدی به اقتصاد جهانی زده و هیچ‌ کشوری از خسارات آن مصون نمانده است. دولت در سال گذشته برای کمک به کسب‌و‌کارها و خانوارهای آسیب دیده از کرونا تمهیدات قانونی مانند پرداخت مستقیم و تسهیلات بانکی را اندیشید. برای سال 1400 هم پیش‌بینی‌های لازم برای تامین واکسن و حمایت‌های مالی و بانکی انجام شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد.

2 در مورد “رییس جمهور: 13 میلیون ایرانی تا پایان تیرماه واکسینه خواهند شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH