TSMC ظرفیت تولید تراشه‌های کلیدی اتومبیل در سال 2021 را 60 درصد افزایش خواهد داد

کمپانی تایوانی تولیدکننده نیمه‌هادی موسوم به TSMC روز جمعه و در بحبوحه معضل کمبود جهانی تراشه اعلام کرد که ظرفیت خروجی تولید این شرکت برای قطعات نیمه‌هادی کلیدی خودروها طی سال 2021 نسبت به سال گذشته حدودا 60 درصد افزایش یافته است.

TSMC بزرگترین تولیدکننده قراردادی تراشه در جهان محسوب می‌شود. این کمپانی اعلام کرده که در راستای کمک‌رسانی به خودروسازان اقدامات بی‌سابقه‌ای را اجرایی خواهد کرد. این اقدامات شامل تخصیص مجدد ظرفیت به سایر صنایعی است که به‌دلیل شتاب ایجاد شده در تحولات دیجیتالی با فشار تقاضای بسیار بالا از جانب بازار مواجه شده‌اند.

بر اساس اعلام کمپانی تایوانی “TSMC با ثابت نگه داشتن ظرفیت تولید در کوتاه‌مدت موفق شده میزان خروجی تولید MCU (میکروکنترلرها)؛ یکی از قطعات کلیدی در تجهیزات نیمه‌هادی مخصوص خودرو طی سال 2021 را نسبت به سال 2020 تا 60 درصد افزایش دهد. چنین رشدی از افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید نسبت به سال 2019 و دوران پیش از شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

TSMC به منظور رفع مشکل فعلی کمبود تراشه به همکاری با زنجیره تامین قطعات خودرو ادامه خواهد داد. به گفته TSMC مدرن‌سازی فوری روش مدیریت زنجیره تامین و افزایش سطح چشم‌انداز تقاضا احتمالا به منزله راهکاری جهت جلوگیری از بروز چنین کمبودی در آینده خواهد بود.
مشکل کمبود تراشه در جهان از سال گذشته آغاز شد. این پدیده تعطیلی برخی خطوط تولید خودرو را به‌دنبال داشت و بازار تجهیزات الکترونیکی مصرفی را تحت تاثیر قرار داد.


TSMC بارها اعلام کرده که به منظور رفع کمبود و افزایش تولید نیمه‌هادی‌ها تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست. جینا رایموندو؛ وزیر بازرگانی ایالات‌متحده روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وی پیرامون معضل کمبود جهانی تراشه با 30 تن از رهبران برجسته صنعتی ملاقات نموده است. به گفته خانم رایموندو ایالات‌متحده می‌تواند به افزایش شفافیت در بازار کمک کند. در این جلسه مقامات شرکت‌های جنرال موتورز، فورد موتورز، Stellantis NV، کمپانی‌های تامین‌کننده تراشه و سایر کاربران نیمه‌هادی‌ها حضور داشتند.

3 در مورد “TSMC ظرفیت تولید تراشه‌های کلیدی اتومبیل در سال 2021 را 60 درصد افزایش خواهد داد”

  1. این کمبود تراشه یه شایعه اس. با اومدن کرونا و تعطیلی مصرف و فروش همه چی کم شده. یه رکود جهانی ایجاد شده.
    اما با این تبلیغات فضا رو واسه استارت بعد از رکود آماده میکنن
    ایجاد جو خرید و جو نیاز به محصولات جدید در مردم

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. آمار جهانی خلاف اظهارات شما را اثبات می‌کنند. به‌دنبال شیوع کرونا و قرنطینه خانگی افراد و رواج آموزش از راه دور و دورکاری میزان استقبال از کنسول‌های سرگرمی، تبلت و لپ‌تاپ‌ها افزایش پیدا کرد. بعلاوه تعطیلی کارخانه تولید تراشه سامسونگ در ایالت آریزونا آمریکا و هجوم ماینرها به سوی خریداری حافظه‌های هارد دیسک و کارت‌های گرافیکی نیز در کمبود نیمه‌هادی‌ها و سخت‌افزارهای مرتبط با آن‌ها موثر بوده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH