عرضه سامسونگ گلکسی S21 FE به تعویق افتاد

به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ عرضه اسمارت‌فون گلکسی S21 FE را به تعویق انداخته است. چندین منبع خبری مختلف ادعا می‌کنند که برنامه تولید غول فناوری کره‌ای به‌دلیل کمبود قطعات موردنیاز به تعویق افتاده است.

بر اساس گزارش مخابره شده توسط وبسایت کره‌ای ETNews که اکنون از روی این خبرگزاری حذف شده است؛ شرکت سامسونگ به‌دلیل مشکل کمبود تراشه فرآیند تولید اسمارت‌فون گلکسی S21 FE را تعلیق نموده است. کمپانی پیش‌تر در ماه مارس هشدار داد که معضل کمبود تراشه در جهان احتمالا بر کسب‌وکار سامسونگ طی دوره 3 ماهه آینده تاثیرگذار خواهد بود.

گلکسی S21 FE نخستین محصول سامسونگی نیست که به‌دلیل مشکل کمبود جهانی تراشه عرضه آن به تعویق افتاده است

کارشناسان معتقدند که کمبود گسترده نیمه‌هادی‌ها در جهان بر تصمیم سامسونگ مبنی بر عدم عرضه گوشی‌های سری گلکسی نوت طی سال جاری تاثیرگذار بوده و ظاهرا عرضه جدیدترین هندست‌های میان‌ر‌ده کمپانی با اسامی گلکسی A52 و گلکسی A72 در بازارهای مختلف نیز بنا بر دلیلی مشابه به تعویق افتاده است.

بر اساس یک گزارش اخیرا منتشر شده، شرکت سامسونگ عرضه تبلت اقتصادی گلکسی تب S7 FE در اکثر بازارها را به زمان دیگری موکول کرده است. کمبود نیمه‌هادی در جهان و شیوع دوباره بیماری کووید 19 در ویتنام از جمله دلایل سامسونگ برای اتخاذ چنین تصمیمی به‌شمار می‌روند. بخش عمده‌ای از اسمارت‌فو‌ن‌های سامسونگ در کشور ویتنام تولید می‌شوند.

پیش از این انتظار می‌رفت که شرکت سامسونگ در ماه آگوست و هم‌زمان با معرفی اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فلیپ 3 و اسمارت‌واچ‌های جدید خود از گلکسی S21 FE نیز رونمایی کند. اما در گزارشات اخیر پیرامون رویداد Unpacked (مراسمی که کمپانی معمولا در آن از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند) به نام گلکسی S21 FE هیچ اشاره‌ای نشده است.

اگرچه اکثر منابع خبری ادعا می‌کنند که شرکت سامسونگ به‌دلیل کمبود تراشه، فرآیند تولید گلکسی S21 FE را به‌طور ناگهانی متوقف نموده است؛ اما یک خبرچین مشهور با نام رولاند کوانت ادعا می‌کند که تولید این هندست اصلا از همان ابتدا آغاز نشده است.

این پدیده برای هندستی که تا زمان عرضه آن ظاهرا تنها 2 ماه باقی مانده است؛ امری کاملا نامتعارف به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا این‌که تولید اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 پیش‌تر آغاز شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود این هندست همزمان با گلکسی S21 FE در جریان رویداد آینده Unpacked معرفی شود. ظاهرا سامسونگ تا حد لغو سفارش قطعات نیز پیش رفته است. این پدیده بدان معناست که برنامه‌های تولید کمپانی برای مدت زمانی نامشخص به حالت تعلیق در آمده‌اند.

ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا تعداد محدودی از تراشه‌های اسنپ‌دراگون 888 موجود را برای اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 کنار بگذارد. بر اساس شایعات قرار بود گلکسی S21 FE نیز با تراشه پرچم‌دار ساخت کوالکام روانه بازار شود.

گلکسی S21 FE در خو‌ش‌بینانه‌ترین حالت طی ماه سپتامبر معرفی خواهد شد

به گفته یک خبرچین نه‌چندان مشهور، رونمایی از گلکسی S21 FE پیش از ماه سپتامبر سناریویی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. بعلاوه در صورت تداوم مشکلات فعلی، شرکت سامسونگ احتمالا از عرضه این محصول به‌طور کامل صرفنظر خواهد کرد.

نشریه بلومبرگ به منظور طرح درخواست صدور بیانیه توسط سامسونگ با این شرکت تماس گرفت و موضوع جالب‌توجه این‌که غول کره‌ای شایعات فوق را تکذیب نکرد. در واقع سامسونگ صرفا اعلام کرد که در خصوص تعلیق تولید اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت جدید خود هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده است.

خبرچین مورد اشاره با انتشار پستی اعلام کرد: “اگرچه بحث پیرامون جزئیات محصول معرفی نشده امکان‌پذیر نیست؛ اما در رابطه با ادعاهای مطرح شده پیرامون تعلیق فرآیند تولید هنوز هیچ چیز قطعی به‌نظر نمی‌رسد.”

بر اساس محتوای یک گزارش، این موضوع احتمالا با چرخه میان محصولات موجود نیز ارتباط دارد؛ پدیده‌ای که نشان می‌دهد شرکت سامسونگ احتمالا به منظور جلوگیری از ایجاد تداخل در فروش محصولات خود عرضه برخی مدل‌های جدید را به‌صورت برنامه‌ریزی شده به تعویق انداخته است. البته این اظهارات صرفا در حد حدس و گمان هستند. منابع خبری دیگر پیش‌تر ادعا کرده بودند که سامسونگ به منظور جبران فروش ضعیف‌تر از حد انتظار سری گلکسی S21 و پر کردن خلاء ناشی از عدم عرضه گوشی گلکسی نوت طی سال جاری روی موفقیت گلکسی S21 FE حساب ویژه‌ای باز کرده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S21 FE ضمن بهره‌مندی از تراشه پرچم‌دار کوالکام از یک نمایشگر 6.4 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و حفره کروی‌شکل، باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. همچنین بر اساس شایعات این هندست با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از گلکسی S20 FE عرضه خواهد شد؛ هندستی که در ابتدا با برچسب قیمتی 699 دلاری در ایالات‌متحده عرضه شد.

2 در مورد “عرضه سامسونگ گلکسی S21 FE به تعویق افتاد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH