سامسونگ از استاندارد ابداعی کمپانی‌های چینی برای انتقال بی‌سیم فایل‌ها استفاده می‌کند

چند سال پیش کمپانی‌های شیائومی، اوپو و ویوو به منظور تشکیل اتحادیه انتقالی مشترک (MTA) با یکدیگر متحد شدند. MTA روشی استاندارد برای انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های مختلف (گوشی‌ها و کامپیوترها) به‌شمار رفته و امکان انتقال محلی فایل‌ها از طریق ارتباط بی‌سیم با سرعت بیش از 20 مگابایت برثانیه را فراهم می‌کند. این استاندارد پس از پشت سر گذاشتن تست‌های آزمایشی چند ماهه بالاخره راه‌اندازی شد.

از آن زمان به بعد شرکت‌های دیگری نیز به این اتحادیه ملحق شدند. اکنون نام سامسونگ نیز به فهرست اسامی این شرکت‌ها اضافه شده است. در کنار 3 عضو اولیه این اتحادیه (شیائومی، اوپو و ویوو) اکنون کمپانی‌های وان‌پلاس، میزو، ZTE، بلک شارک، هایسنس و برند گوشی‌های گیمینگ ایسوس موسوم به Republic of Gamers نیز به آن ملحق شده‌اند.

اما پیوستن سامسونگ به این اتحادیه تحولی بسیار مهم محسوب می‌شود؛ چرا که در وهله نخست سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان به‌شمار رفته و غالبا عنوان برترین تولیدکننده را در اختیار دارد. ثانیا غول کره‌ای اکنون دارای یک پروتکل اختصاصی با نام Quick Share جهت انتقال فایل‌ها به‌صورت بی‌سیم است. این مشخصه در سال 2020 و به‌عنوان جانشینی برای ویژگی منسوخ شده Android Beam (و البته رقیبی برای مشخصه جدید شرکت گوگل با نام Nearby Share) معرفی شد. شرکت سامسونگ حتی در اوایل سال جاری اقدام به انتشار اپلیکیشنی برای ویندوز 10 نمود.

اسامی شرکت‌هایی که هم‌اکنون در اتحادیه انتقال مشترک (MTA) عضویت دارند

البته بایستی خاطرنشان کرد که پیوستن سامسونگ به اتحادیه فوق به‌معنای کنار گذاشته شدن مشخصه Quick Share نخواهد بود. در واقع به‌روزرسانی دستگاه‌های گلکسی و اپلیکیشن ویندوزی جهت اضافه نمودن قابلیت پشتیبانی از سیستم MTA سناریویی محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. کمپانی در خصوص زمان احتمالی انتشار این به‌روزرسانی هیچ توضیحی ارائه نداده است.

با این‌حال انتشار چنین خبری برای گوگل ناخوشایند خواهد بود. غول جستجوگر اخیرا از برنامه خود برای افزودن مشخصه Nearby Share به Chrome OS خبر داد. بعلاوه این مشخصه احتمالا از طریق مرورگر کروم در دسترس دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 قرار خواهد گرفت.

2 در مورد “سامسونگ از استاندارد ابداعی کمپانی‌های چینی برای انتقال بی‌سیم فایل‌ها استفاده می‌کند”

  1. بلوتوث یه زمانی واسه همه جا جواب بود اما الان دیگه همه بهنت وصلم و انتقالات رو از همون طریق انجام میدن چیز دیگه ای لازم نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH