وان پلاس کارمندان خود را از پاسخ‌دهی به سوالاتی که در مورد سیستم عامل خود باشد، منع کرد

چندی پیش مدیرعامل وان پلاس، پیت لائو از تصمیم این شرکت، برای ادغام و همکاری بیشتر با شرکت اوپو خبر داد. این تصمیم با هدف بالا بردن بازدهی این شرکت و همچنین انتشار به‌روزرسانی‌های سریع‌تر و پایدار‌تر نرم‌افزاری برای کاربران اتخاذ شد. از طرفی دیگر اما مدیرعامل وان پلاس خاطر نشان نمود که این شرکت به طور مستقل به کار خود ادامه خواهد داد. با این وجود، هنوز سوالات بی پاسخ زیادی در این مورد مطرح می‌گردد، که یکی از آنها حول استفاده از پوسته اندروید سفارشی در تلفن‌های هوشمند این شرکت است.

نسخه‌های جهانی تلفن‌های هوشمند وان پلاس از رابط کاربری OxygenOS استفاده می‌کنند. نسخه‌های چینی آن نیز قبل از این‌که با رابط کاربری اختصاصی اوپو موسوم به ColorOS جایگزین شوند، از HydrogenOS بهره می‌بردند. بنابراین، مشتریان وان پلاس، به دلیل ادغام و همکاری گسترده این شرکت با اوپو، نگرانی‌هایی در مورد جایگزینی رابط کاربری OxygenOS با ColorOS داشتند.

اگرچه مدیرعامل وان پلاس تأیید کرد که OxygenOS، رابط کاربری نسخه‌های جهانی وان پلاس در خارج از بازار چین باقی خواهد ماند. اما شایعات جدید حاکی از آن است که این شرکت به جای تعامل با مشتریان و رسانه‌ها، کارکنان خود را از پاسخ‌دهی به هر گونه سوال در مورد رابط کاربری خود و یا ColorOS که مربوط به ادغام این شرکت با اوپو باشد، منع کرده است و به آنها دستور داده تا به سوالاتی که در این باب مطرح می‌گردد، پاسخ زیر را بدهند:

“در حال حاضر هیچ به‌روزرسانی برای سیستم عامل و رابط کاربری نداریم. لطفا با کانال‌های رسمی ما همراه باشید.”

این اقدام از آن جهت تعجب آور است که اگر تصمیمی از جانب این شرکت مبنی بر حذف رابط کاربری OxygenOS وجود ندارد، وان پلاس باید به جای ارسال پاسخی مبهم به سوالات مربوط به رابط کاربری خود، کارمندان خود را ملزم به برقراری ارتباط با مشتریان و پاسخ دهی به سوالات آنها نماید. اما از آنجا که مدیر عامل این شرکت قبلاً به صراحت تاکید کرده که OxygenOS رابط کاربری این شرکت خواهد ماند، این مسئله می‌تواند فقط مشکل داخلی این شرکت در مورد ارتباط نامناسب با مشتریان باشد.

گفته می‌شود همچنین سوالاتی که در مورد رابطه وان پلاس با اوپو، سرنوشت خطوط تولید فعلی وان پلاس، نقش آقای لائو در این شرکت، استراتژی تولید محصولات آینده و موارد از این دست نیز پاسخی مناسب دریافت نمی‌کنند.

2 در مورد “وان پلاس کارمندان خود را از پاسخ‌دهی به سوالاتی که در مورد سیستم عامل خود باشد، منع کرد”

  1. لابد دارن یه حرکت خفنی میزنن
    وگرنه شفافیت توی اکثربرندهای تکنولوژی سرلوحه کار و یه نوع تبلیغاته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH