آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی؛ دومین واکسن ایرانی امروز مجوز می‌گیرد

طبق اعلام سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، واکسن کرونا پاستور سه شنبه مجوز مصرف اورژانسی را خواهد گرفت و روز شنبه هفه آینده، از واکسن اسپوتنیک‌وی ایرانی رونمایی می‌شود.

سعید نمکی روز گذشته در جلسه ستاد کرونا استان گلستان اعلام کرد: تا پایان پاییز کل جمعیت هدف کشور از دو طریق واردات واکسن‌هایی که قرارداد داریم و واکسن‌های تولید داخل، واکسینه می‌شوند.

وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی گفت: سه شنبه مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستور صادر خواهد شد. طبق بررسی‌های ما، واکسن پاستور 62 درصد قدرت اثرگذاری دارد که چند برابر بیشتر از واکسن آسترازنکا است.

واکسن اسپوتنیک مشترک ایران و روسیه هفته آینده رونمایی می‌شود

وی ادامه داد: شنبه هفته آینده از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود، همچنین واکسن رازی فاز اول آزمایشات بالینی را طی کرده و در مرحله دوم قرار دارد، واکسن سیناژن هم در حال طی کردن فاز دوم آزمایش بالینی است. به طور کلی در حال حاضر هفت پلتفرم در حال بررسی و آزمایش بالینی هستند تا با قدرت به نتایج دلخواه برسیم.

اما واکسن کووبرکت به عنوان اولین واکسن ایرانی کرونا شناخته می‌شود که هفته گذشته وزارت بهداشت مجوز صرف اضطراری آن را صادر کرد، این واکسن به همراه دیگر واکسن‌های ایرانی برای تامین کمبود واکسن در طرح واکسیناسیون ملی به کار گرفته خواهند شد.

تولید 40 میلیون واکسن کووبرکت تا شهریور

حسن جلیلی، مدیر پروژه واکسن کووبرکت ستاد اجرایی فرمان امام به تازگی با اعلام خبر راه‌اندازی خط تولید جدید این واکسن گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن کووبرکت تولید شده که پس از طی مراحل قانونی به مرور در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی شده که از ماه آینده بیش از چهار میلیون دوز واکسن کووایران برکت تولید شود.

مدیر پروژه واکسن برکت تاکید کرد: در فاز بعدی با راه‌اندازی خط تولید جدید میزان تولید واکسن به ده میلیون دوز خواهد رسید و در شهریور بیش از 20 میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

2 در مورد “آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی؛ دومین واکسن ایرانی امروز مجوز می‌گیرد”

  1. همش وعده همش وعده
    همه کشورا دارن جشن میگیرن که واکسیناسیون تموم شده ما هنوز به 2 درصد جمعیتمون نرسیدیم

  2. همش تولید میکنن و هیچی به هیچی
    یه دوز زدن به یه میلیون نفرو و دیگه تموم شد. خب اثرش رفت لامصبا دوز دومم بزنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH