سامسونگ گلکسی M52 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 778G در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

شرکت سامسونگ با عرضه اسمارت‌فون‌های سری گلکسی A و گلکسی M برنامه کسب‌وکار موبایلی خود را تغییر داد. این 2 سری شامل اسمارت‌فون‌هایی مناسب و مقرون‌به‌صرفه همراه با برخی امکانات جذاب نظیر دوربین‌های چندگانه، تراشه‌های قدرتمند، نمایشگرهای آمولد و باتری‌های غول‌پیکر هستند.

امسال کمپانی کره‌ای پا را یک قدم فراتر گذاشته و اسمار‌ت‌فون‌های سری گلکسی A و گلکسی M را به قابلیت اتصال 5G مجهز نموده است. سامسونگ پیش‌تر از ورژن‌های 5G اسمارت‌فون‌های گلکسی A22، گلکسی A52، گلکسی A72، گلکسی M32 و گلکسی M42 رونمایی کرد. اکنون نیز غول کره‌ای در تدارک عرضه یک مدل جدید دیگر از خانواده هندست‌های میان‌رده 5G خود است. این اسمارت‌فون با شماره مدل SM-M526BR اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است.

سامسونگ گلکسی M52 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 778G روانه بازار می‌شود

کارشناسان بر این باورند که اسمارت‌فون SM-M526BR همان گلکسی M52 5G است؛ هندستی که اخیرا در پلتفرم محبوب بنچمارک موسوم به گیک‌بنچ نیز رویت شد. بر اساس اطلاعات فهرست بنچمارک این هندست در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 778 و 2877 را کسب کرده است. بعلاوه فهرست بنچمارک نشان می‌دهد که اسمارت‌فون آینده سامسونگ گلکسی M52 5G مجهز به یک پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 1.80 گیگاهرتز خواهد بود.

این تراشه دارای اسم رمز Lahaina بوده و از پردازنده گرافیکی آدرنو 642L بهره می‌گیرد. بررسی‌های بیش‌تر نشان می‌دهند که این چیپست ظاهرا همان اسنپ‌دراگون 778G ساخت کوالکام خواهد بود. در حال حاضر این مدل تنها تراشه مجهز به GPU آدرنو 642L در بازار محسوب می‌شود. این تراشه به‌عنوان جانشین اسنپ‌دراگون 765G عرضه شده و بر پایه فرآیند 6 نانومتری با بهره‌وری بالاتر تولید شده است. تراشه اسنپ‌دراگون 778G در ماه گذشته معرفی شد. دستگاه رویت شده در گیک‌بنچ مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم بوده و رابط کاربری One UI مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 را اجرا خواهد کرد.

نکته جالب‌توجه اینکه به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 778G در گلکسی M52 5G موجب خواهد شد تا این هندست در جایگاهی برتر از گلکسی A52 5G قرار گیرد؛ هندستی که با تراشه ضعیف‌تر اسنپ‌دراگون 750G به بازار عرضه شد. بنابراین گلکسی M52 5G در مقایسه با گلکسی A52 5G کارآیی بهتری از خود ارائه خواهد داد. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا سایر مشخصات گلکسی M52 5G نیز چشمگیر خواهند بود؟ کارشناسان امیدوارند که سامسونگ در این هندست از نمایشگر آمولد و باتری قدرتمند با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع استفاده کند.

بر اساس برخی گزارشات، گلکسی M52 5G احتمالا به‌عنوان ورژن ری‌برند شده گلکسی F52 5G روانه بازار می‌شود؛ هندستی که طی ماه گذشته در کشور چین معرفی شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در اسمارت‌فون جدید خود از پردازنده قدرتمندتری استفاده خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر پیرامون مشخصات گلکسی M52 5G جزئیات چندانی در دست نیست. انتظار می‌رود که طی روزهای آینده با آغاز روند دریافت تائیدیه‌های مختلف توسط این هندست شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیش از عرضه رسمی آن باشیم. موضوعی که اکنون از آن آگاه هستیم این است که گلکسی M52 5G در طیف اسمارت‌فون‌های 5G سامسونگ با قیمت‌گذاری ارزان‌تر طبقه‌بندی خواهد شد.

3 در مورد “سامسونگ گلکسی M52 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 778G در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH