نیکون از دوربین بدون آینه Z fc با طراحی رترو رونمایی کرد

شرکت نیکون از دوربین بدون آینه فرمت DX خود با نام Z fc رسما رونمایی کرد. این دوربین با وجود استفاده از طراحی رترو دارای امکانات و عملکردی مدرن است. طراحی این محصول از دوربین فیلم‌برداری قدیمی Nikon FM2 الهام گرفته شده است. این دوربین پیش‌تر در دهه 80 به بازار عرضه شد؛ اما اجزای داخلی دوربین Z fc بر پایه مدل میان‌رده کمپانی موسوم به Z50 طراحی شده است.

بدنه دوربین Z fc عمدتا از جنس پلاستیک ساخته شده است؛ اما در قسمت جلویی دوربین از بافت‌ با طرح چرم و در بخش فوقانی بدنه نیز از کلیدهای آلومینیومی استفاده شده است. بخش عمده‌ای از جذابیت دوربین مدیون وجود همین دکمه‌ها بوده و کاربران با استفاده از آن‌ها قادر به کنترل دستی برخی تنظیمات نظیر ISO، سرعت شاتر و اصلاح نورپردازی خواهند بود. حتی در قسمت فوقانی بدنه یک نمایشگر دیجیتالی کوچک وجود دارد که وضعیت فعلی دیافراگم را برای کاربر نمایش می‌دهد.

سوئیچ‌های کشویی با کلیدها یکپارچه شده و کاربران با کمک آن‌ها می‌توانند میان حالات عکاسی یا فیلم‌برداری و خاموش یا روشن شدن دوربین تغییر وضعیت دهند. دکمه اختصاصی ویدیو نیز در قسمت فوقانی بدنه و کنار شاتر مکانیکی تعبیه شده است.

دوربین Z fc در قسمت پشتی از یک نمایشگر لمسی بازشونده به سمت خارج بهره می‌گیرد. این سبک طراحی از نمایشگر تاشو موجود در قسمت تحتانی دوربین Z50 الهام گرفته شده است. اندازه این نمایشگر در دوربین Z50 معادل 3.2 اینچ بود؛ اما اکنون در مدل جدید اندازه نمایشگر کوچکتر شده و به 3 اینچ رسیده است. با این‌حال نمایشگر فوق کماکان از رزولوشن نقطه‌ای 1040K برخوردار است. سوژه‌یاب الکترونیکی در هر 2 دوربین نیز در واقع یک پنل اولد با رزولوشن نقطه‌ای 2360K است.

دوربین Z fc مجهز به یک سنسور CMOS برش‌خورده با فرمت DX و رزولوشن مشابه 20.9 مگاپیکسلی است. همچنین پردازنده تصویری مورد استفاده در این دوربین همانند مدل Z50 از نوع EXPEED 6 است. بعلاوه Z fc مجهز به قابلیت جدید Z Mount است. این پدیده بدان معناست که کاربران قادر به استفاده از کلیه لنزهای Z Mount فول فریم و جدید خواهند بود. Z fc قادر به ثبت 11 فریم متوالی با رزولوشن کامل در هر ثانیه است. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط 2 دوربین نیز بایستی مشابه یکدیگر باشد.

امکانات فیلم‌برداری 2 دوربین فوق نیز مشابه یکدیگر هستند. Z fc قادر به ضبط ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 30 فریم برثانیه و مشخصه فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص چهره و چشم خواهد بود. این دوربین به منظور ارائه قابلیت ضبط خارجی مجهز به خروجی HDMI بوده و ضبط صدا نیز از طریق یک میکروفون تعبیه شده امکان‌پذیر خواهد بود. اما کاربران به جک صوتی هدفون دسترسی نخواهند داشت.

دوربین نیکون Z fc در اواخر ماه جولای با مدل‌های رنگی مشکی و نقره‌ای قابل دسترس خواهد بود. بدنه دوربین به تنهایی 960 دلار قیمت‌گذاری شده و لنز 50 میلی‌متری نقره‌ای رنگ جدید با نام NIKKOR Z DX 16 (مجهز به دیافراگم متغیر در محدوده f/3.5 تا f/6.3) نیز با قیمت‌گذاری 1100 دلاری عرضه خواهد شد. همچنین مشتریان از اواخر ماه جولای می‌توانند ورژن سفارشی لنز جدید 28 میلی‌متری NIKKOR Z با گشودگی دیافراگم f/2.8 را در قالب یک کیت 1200 دلاری خریداری نمایند.

دوربین Z fc در 6 مدل رنگی مختلف همراه با لنز 50 میلی‌متری NIKKOR Z DX 16 (موجودی به‌صورت محدود) با قیمت‌گذاری 1200 دلاری منحصرا از طریق وبسایت Nikonusa.com قابل سفارش خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH