مشخصات نمایشگر نخستین مدل آی‌پد اپل مجهز به فناوری اولد منتشر شد

اخیرا گزارش صنعتی جدیدی پیرامون نمایشگرهای اولد با اندازه متوسط (مورد استفاده در دستگاه‌هایی نظیر تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها) منتشر شده و در آن به برخی مشخصات نخستین مدل آی‌پد مجهز به نمایشگر اولد اشاره شده است. وبسایت The Elec گزارش می‌دهد که این پنل متاسفانه از نوع تک پشته‌ای بوده و این تصمیم احتمالا با هدف کاهش هزینه‌ها گرفته شده است.

چنین سناریویی اثبات‌کننده این گمانه‌زنی است که نخستین تبلت اپل با نمایشگر اولد در واقع جایگزینی برای آی‌پد ایر سال 2022 به‌شمار خواهد رفت. از سوی دیگر منابع زنجیره تامین در کشور کره ادعا می‌کنند که مدل‌های اولد آی‌پد پرو در سال 2023 احتمالا از پنل‌های اولد 2 پشته‌ای بهره خواهند برد.

اما منظور از پنل‌های اولد تک پشته‌ای و دو پشته‌ای چیست؟ ظاهرا شرکت سامسونگ برای پنل‌های اولد با اندازه متوسط کماکان از فناوری قدیمی‌تر با تنها 1 لایه از دیودهای نوری ارگانیک در مدل‌های رنگی قرمز، سبز و آبی بهره می‌گیرد. این پدیده موجب کاهش طول عمر دیودها شده و نرخ سوختن دیودها در این فناوری نسبت به پنل‌های دو پشته‌ای حدودا 4 برابر بیش‌تر است.

سامسونگ حتی در لپ‌تاپ‌های جدید گلکسی‌بوک پرو خود نیز از پنل‌های اولد تک پشته‌ای استفاده کرده و بر اساس گزارش قصد دارد این نمایشگرها را برای آی‌پد ایر 2022 اپل نیز تولید نماید. ایده پنل دو پشته‌ای نه‌تنها از طول عمر بسیار طولانی‌تری برخوردار است؛ بلکه میزان روشنایی آن در مقایسه با پنل تک پشته‌ای حدودا 2 برابر بیش‌تر است. بنابراین آی‌پد پرو 2023 از نمایشگرهای اولد دو پشته‌ای استفاده خواهد کرد. اپل نیز به وضوح انتظار دارد که مدت زمان استفاده کاربران از آی‌پد پرو پیش از ارتقاء آن در مقایسه با آی‌پد ایر به‌مراتب طولانی‌تر باشد.

به گفته گزارش، گوشی‌ها قادر به استفاده از پنل‌های اولد تک پشته‌ای هستند؛ زیرا اندازه آن‌ها کوچکتر بوده و برای دوره‌های زمانی کوتاه‌تری نسبت به آی‌پدها قابل استفاده هستند. اما غول کره‌ای برای موارد کاربری طولانی‌تر نظیر تبلت‌های پیشرفته و نمایشگرهای خودرویی بایستی نسبت به توسعه و تامین فناوری دو پشته‌ای اقدام نماید. در حال حاضر شرکت ال‌جی از نمایشگرهای اولد با 2 لایه دیود برای خودروها استفاده می‌کند. بنابراین سامسونگ احتمالا تنها تامین‌کننده نمایشگرهای آی‌پد پرو 2023 به‌شمار نخواهد رفت.

2 در مورد “مشخصات نمایشگر نخستین مدل آی‌پد اپل مجهز به فناوری اولد منتشر شد”

  1. کاری که سامسونگ چهار پنج ساله انجام میده رو الان انجام میدن
    خیلی از سامسونگ عقب افتاده و هنوزم از رو نمیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH