بی‌‌محلی کمپانی بازی‌سازی EA به اخاذی توسط هکرها!

در ژوئن سال جاری، هکرها 780 گیگابایت داده از EA را از جمله کد منبع FIFA 21 و موتور Frostbite (موتور توسعه اختصاصی EA که در بیشتر عناوین خود از آن استفاده می‌کند) را به سرقت بردند. اکنون، هکرها تهدید کرده‌اند که اطلاعاتی را که به دست آورده‌اند در اینترنت منتشر خواهند کرد تا EA را مجبور به پرداخت غرامت کنند.

Vice پس از اینکه هکرها پیامی را در انجمن خود درباره برنامه‌هایشان نسبت به این داد‌ها ارسال کردند، گزارش این پیشرفت آن‌ها در دسترسی و پخش این دیتابیس را داد. ظاهراً، هکرها در ابتدا سعی در فروش داده‌ها داشته‌اند، اما اکنون تصمیم گرفته‌اند که به جای آن، از EA باج بگیرند.

در این بیانیه آمده است: “چند هفته پیش، ما باج‌نامه الکترونیکی را به EA ارسال کردیم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکردیم؛ بنابراین تصمیم داریم تا این سورس کدها را افشا می‌کنیم.”

به دنبال این بیانیه، آنان در تهدید واضحی برای ادامه اشتراک تمامی داده‌ها در صورت عدم پاسخ EA بیان کردند: “اگر آن‌ها با ما تماس نگیرند یا هزینه‌ای به ما پرداخت نکنند، ما همچنان به نشر این اطلاعات ادامه خواهیم داد.” هکرها همچنین فایلی را در انجمن خود به اشتراک گذاشتند که حاوی 1.3 گیگابایت از این اطلاعات دزدیده‌ شده (در قالب یک فایل فشرده) در مورد پرونده‌های داخلی EA مربوط به ابزارهای توسعه و فروشگاه EA’s Origin بود.

این موضوع می‌تواند به یک درد بزرگ برای EA تبدیل شود، زیرا موتور Frostbite در اکثر عناوین بزرگ این شرکت، از جمله عناوین بزرگ سبک ورزشی مانند FIFA تا پرچمدار سبک FPS این کمپانی یعنی  Battlefield که در اکتبر امسال نیز با ورود عضو جدید خانواده، یعنی Battlefield 2042 به بازار شور و شوق جدیدی را در بازی‌های سبک شوتینگ ایجاد خواهد کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشر کد منبع آن می‌تواند حفره امنیتی بزرگی در ساختار این بازی‌ها ایجاد کند.

با وجود این، به نظر می‌رسد این شرکت فکر می‌کند که این نشت داده حداقل تأثیر را بر روی محصولات و خدمات خواهد داشت؛ EA بیانیه زیر را منتشر کرده است:

“ما از پست‌های اخیر توسط هکرهای ادعا شده آگاه هستیم و در حال تجزیه و تحلیل پرونده‌های منتشر شده هستیم. در حال حاضر، ما همچنان معتقدیم که این اطلاعات حاوی داده‌هایی نیست که مربوط به حریم خصوصی بازیکن شود و دلیلی نداریم که احساس کنیم خطر مادی برای بازی‌های ما، تجارت یا بازیکنان ما وجود دارد. ما با مقامات اجرایی قانون فدرال به‌عنوان بخشی از این تحقیقات جنایی کار می‌کنیم تا به نتیجه نهایی برسیم.”

تمامی این کلمات، مشابه بیانیه اصلی EA است که پس از وقوع هک در ژوئن منتشر شد: “ما در حال تحقیق در مورد حادثه اخیر نفوذ به شبکه خود هستیم که در آن مقدار محدودی از سورس کد بازی‌ها و ابزارهای مربوطه به کمپانی ما به سرقت رفته است. به هیچ یک از اطلاعات بازیکن ما دسترسی پیدا نشده است و ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم خطری در حفظ حریم خصوصی بازیکن وجود دارد. به دنبال این حادثه، ما قبلاً در زمینه امنیت پیشرفت کرده‌ایم و منتظر تأثیر آن در بازی‌ها یا تجارت خود نیستیم. ما به طور فعال با مقامات اجرای قانون و دیگر کارشناسان در حال کار هستیم و بخشی از این تحقیقات جنایی در حال انجام است.”

Vice گزارش می‌دهد که در حالی که هکرها از EA درخواست باج کرده‌اند، این شرکت در ابتدا از تأیید یا پاسخ به این خواسته‌ها خودداری کرده است. با این حال، این شرکت اکنون اعتراف کرده که از جانب هکر‌ها تهدید به اخاذی دریافت کرده است.

هک‌های گسترده در صنعت بازی به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند، هر دو کمپانی CD Projekt Red و Capcom قربانی حملات سایبری هکر‌ها در سال گذشته شده‌اند. نظر شما چیست ؟ آیا تمام این تهدید‌ها پوج و توخالی است یا اینکه Electronic Arts برای ساکت نگه داشتن رسانه‌ها سعی در حفظ آرامش خود دارد ؟

2 در مورد “بی‌‌محلی کمپانی بازی‌سازی EA به اخاذی توسط هکرها!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH