وان‌پلاس نورد 2 با تراشه Dimensity 1200 AI و دوربین 50 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان بالاخره کمپانی وان‌پلاس از مدل جانشین نخستین اسمارت‌فون میان‌رده خود با نام وان‌پلاس نورد 2 رونمایی کرد. این هندست به‌همراه پیشرفت‌های بزرگ فنی نسبت به مدل نسل قبلی خود روانه بازار می‌شود. اسمارت‌فون جدید مجهز به پردازنده‌ سریع‌تری بوده و از دوربین با قابلیت‌های بیش‌تر بهره می‌گیرد.

اگرچه نمایشگر این هندست ظاهرا مشابه مدل نسل قبلی است؛ اما برخی به‌روزرسانی‌های انجام شده در طراحی دستگاه موجب شباهت هرچه بیش‌تر آن با گوشی‌های سری وان‌پلاس 9 شده است. اکنون بدون پرداختن به هرگونه حواشی اضافی مستقیماً به سراغ بررسی مشخصات وان‌پلاس نورد 2 خواهیم رفت.

مشخصات وان‌پلاس نورد 2

وان‌پلاس نورد 2 مجهز به یک نمایشگر 6.43 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و یک حفره کروی‌شکل در گوشی فوقانی سمت چپ جهت استقرار دوربین جلویی است. این پنل دارای طراحی تخت بوده و وان‌پلاس برای محافظت از آن از پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 بهره گرفته است.

بعلاوه پنل مذکور موفق به دریافت گواهی‌نامه +HDR10 شده و اسکنر اثرانگشت نیز در بخش زیرین آن مخفی شده است. توان پردازشی این اسمارت‌فون توسط تراشه Dimensity 1200 AI ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. وجود پسوند AI در نام تراشه نشان می‌دهد که این نیمه‌هادی نسخه سفارشی تراشه اصلی با پیشرفت‌هایی در زمینه پردازش تصویر و بهره‌وری انرژی است. کمپانی‌های وان‌پلاس و مدیاتک به منظور عرضه این ورژن سفارشی از تراشه با یکدیگر همکاری نموده‌اند.

تراشه Dimensity 1200 مجهز به یک هسته ARM Cortex-A78 با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز، 3 هسته ARM Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. بعلاوه این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G78 MC9 بهره می‌گیرد. به‌کارگیری این پکیج موجب می‌شود تا وان‌پلاس نورد 2 در مقایسه با هندست نسل قبلی خود بسیار سریع‌تر باشد. به همین دلیل کمپانی این هندست را به‌عنوان پادشاه سری وان‌پلاس نورد معرفی نموده است. گجت مذکور با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهد شد.

دوربین 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS و DOl-HDR

از جنبه مشخصات اپتیکی نیز وان‌پلاس نورد 2 مجهز به سنسور اصلی IMX766 ساخت شرکت سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسل و قابلیت OIS است. بعلاوه این حسگر از مشخصه (Digital Overlap HDR (DOL-HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به سنتز اطلاعات مربوط به نورپردازی در 2 تصویر ثبت شده از یک هدف کمک می‌کند. دوربین دوم در واقع یک ماژول فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که سنسور سوم از نوع مونوکروم از رزولوشن 2 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماژول دوربین مستطیلی‌شکل دارای 2 حفره بزرگ و یک حفره با اندازه کوچک‌تر است همچنین طراحی این ماژول مشابه نمونه رویت شده در سری وان‌پلاس 9 است.

انرژی موردنیاز وان‌پلاس نورد 2 از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی تامین می‌شود. این دستگاه به‌عنوان یک محصول میان‌رده از برخی فناوری‌های پیشرفته نظیر شارژ بی‌سیم بی‌بهره است. از جنبه نرم‌افزاری نیز این اسمارت‌فون با رابط کاربری OxygenOS 11 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 11 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. بعلاوه وان‌پلاس نورد 2 یکی از هندست‌های واجد شرایط برای دریافت به‌روزرسانی‌های OxygenOS 12 و OxygenOS 13 محسوب می‌شود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

وان‌پلاس نورد 2 با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه روانه بازار می‌شود. ورژن پایه این هندست مجهز به 6 گیگابایت رم و 12 گیگابایت حافظه‌داخلی بوده و 27999 روپیه (معادل 376 دلار) قیمت‌گذاری شده است. مدل دیگر دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی است و با برچسب قیمتی 34999 روپیه (تقریباً معادل 470 دلار) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. همچنین ورژن سوم این هندست با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی 29999 روپیه (معادل 402 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

این اسمارت‌فون در 3 مدل رنگی مختلف با اسامی Blue Haze، Gray Sierra و یک نسخه ویژه تحت‌عنوان Green-Wood به بازار عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات لو رفته مدل رنگی چهارم نیز با نام Hot Red عرضه خواهد شد. در حال حاضر صرفا مدل مجهز به رم 8 گیگابایتی در بازار هندوستان عرضه می‌شود و فروش سایر مدل‌ها در این کشور نیز در ماه آگوست سال 2021 آغاز خواهد شد.

2 در مورد “وان‌پلاس نورد 2 با تراشه Dimensity 1200 AI و دوربین 50 مگاپیکسلی رسما معرفی شد”

  1. گوشیای وان پلاس عاااالیهه
    من با وان پلاس 6 تی کار کردم خیلی خوشم اومد، حیف که تو ایران زیاد پیدا نمیشه، پیدام بشه قیمتا فضائیه

  2. خیراله خجیر

    چه غولیه
    قیافش از نظر من اصلا جالب نیست
    وان پلاس طراحیش ضعیف شده
    ولی خب مشخصات داخلیش که خیلی عالیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH