تراشه جدید شرکت مدیاتک با نام Dimensity 1300T فردا معرفی می‌شود

روز گذشته جزئیات مربوط به تبلت رده‌بالای آنر V7 پرو در فضای اینترنت منتشر شد. این اطلاعات عمدتا با طراحی دستگاه مرتبط بوده و نشان می‌دهند که توان پردازشی تبلت آینده آنر از طریق تراشه Dimensity 1300T ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود.

اکنون یک منبع جدید ادعا می‌کند که به جزئیات جدیدی پیرامون تراشه Dimensity معرفی‌نشده دست یافته است. این منبع، تصویری محرمانه از سند بیانیه مطبوعاتی شرکت مدیاتک را منتشر کرده است. بی‌تردید اشاره به نام آنر موجب اعتبار هرچه بیش‌تر این سند می‌شود. فهرست مشخصات کامل تراشه Dimensity 1300T هنوز منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این تراشه رویه عمومی حاکم بر سایر مدل‌های سری Dimensity را دنبال نموده و ورژن مشابه و در عین‌حال ارتقایافته تراشه پرچم‌دار فعلی کمپانی موسوم به Dimensity 1200 قلمداد می‌شود.

بر اساس اعلام این منبع خبری، تراشه Dimensity 1300T نیز از فرآیند تولید 6 نانومتری کمپانی TSMC استفاده کرده و مجهز به هسته‌های پردازشی ARM Cortex-A78 است. با این‌حال در خصوص تعداد، پیکره‌بندی یا سرعت فرکانس هسته‌ها هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. با توجه به استفاده از پردازنده گرافیکی 9 هسته‌ای در مقطع کنونی صرفا می‌توان حدس زد که تراشه جدید همانند Dimensity 1200 مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 خواهد بود. همچنین Dimensity 1300T مجهز به پیکره‌بندی APU 3.0 با 6 هسته است.

سایر اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که ارقام مربوط به عملکرد تراشه رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد؛ اما متاسفانه این موضوع موجب افزایش قیمت تراشه خواهد شد. بر این اساس تراشه Dimensity 1300T به احتمال فراوان ورژن ارتقایافته مدل پایه Dimensity 1200 محسوب می‌شود. کارشناسان برای مقایسه این 2 تراشه به اختلاف کارآیی چیپست‌های اسنپ‌دراگون 865 و اسنپ‌دراگون 870 نیز اشاره نموده‌اند. به بیان دقیق‌تر کارآیی تراشه در زمینه CPU، GPU و هوش مصنوعی به‌ترتیب 30، 40 و 82 درصد افزایش خواهد یافت.

بیانیه مطبوعاتی صادر شده توسط مدیاتک

ظاهرا تراشه Dimensity 1300T مشخصا برای اهداف گیمینگ موبایلی طراحی شده و به منظور بهینه‌سازی بازی‌ها از فناوری اخیرا ارتقایافته MediaTek HyperEngine بهره خواهد برد. این موضوع موجب می‌شود تا برخی اطلاعات دیگر تا حدودی سردرگم کننده به‌نظر برسند. در واقع چنین ادعایی در تصویر منتشر شده از بیانیه مطبوعاتی کاملا مشهود است. ظاهرا تراشه Dimensity 1300T نه‌تنها همراه با تبلت آینده آنر معرفی می‌شود؛ بلکه آنر برای مدت زمان 6 ماه از این تراشه به‌صورت انحصاری استفاده خواهد کرد. تیزرهای محدود آنر V7 پرو حقیقتا تصویری از یک تبلت گیمینگ را در ذهن کاربران تداعی نمی‌کنند.

در حال حاضر به‌کارگیری حرف T در انتهای نام تراشه Dimensity 1300T با شیوه نامگذاری مدل‌های محبوب فعلی سری Dimensity تفاوت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که مدیاتک در رویداد آینده خود از چندین مدل مختلف تراشه Dimensity 1300T رونمایی خواهد کرد. بر اساس اعلام منابع خبری این مراسم در روز 26 جولای (3 مرداد ماه) برگزار خواهد شد. در شبکه اجتماعی Weibo نیز گفتگوهای پیوسته‌ای پیرامون تراشه Dimensity 1300T مطرح شده است. طی این گفتگوها مشخصا اعلام شده که در مقطع کنونی توان پردازشی و حرارت تولید شده توسط تراشه فوق احتمالا برای اسمارت‌فون‌ها بسیار زیاد است و این موضوع، به‌کارگیری انحصاری تراشه فوق در تبلت‌ها را توجیه می‌کند. بعلاوه در خصوص سایر موضوعات نیز بحث‌های گسترده‌ای مطرح شده است.

3 در مورد “تراشه جدید شرکت مدیاتک با نام Dimensity 1300T فردا معرفی می‌شود”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. بر اساس برخی گزارشات اولیه دمای تولیدی این تراشه بالا بوده و خنک نگه داشتن آن نیازمند استفاده از سیستم تهویه پیشرفته و فضای بیش‌تر جهت استقرار چنین سامانه‌ای است. دسترسی به این فضای اضافی در تبلت‌ها به مراتب آسان‌تر از اسمارت‌فون‌ها خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH