معرفی ۱۰ تا از بهترین فیلم‌ها در مورد چرخه زمان

فیلم‌هایی با موضوع سفر در زمان طی چند سال اخیر بین مردم به محبوبیت خوبی دست یافته‌اند. در این ژانر، کاراکترهای اصلی معمولا در یک حلقه زمانی به دام ‌می‌افتند. آنها آنقدر در یک روز ثابت زندگی می‌کنند تا سرانجام متوجه دلیل وجود این حلقه زمانی بشوند و از آن نجات یابند. حلقه زمان مربوط به ژانر خاصی نیست و در تمامی ژانرها اعم از تخیلی، کمدی و یا ترسناک به کار می‌رود. در این مقاله از آی‌تی‌رسان، به معرفی فیلم‌هایی در مورد حلقه زمان می‌پردازیم که امتیاز بالایی از IMDb و Rotten tomatoes دریافت کرده‌اند.

در این لیست سعی شده تا بهترین‌های این حوزه معرفی شوند و خیلی به زمان ساخت فیلم‌ توجهی نشده است. بنابراین با طیف وسیعی از فیلم‌ها در گذر زمان روبه‌رو خواهید بود.

Christmas Every Day (1996)

لیست فیلم‌هایی در مورد حلقه زمان را با Christmas every day آغاز می‌کنیم. این فیلم بر اساس داستان کوتاهی ساخته‌ شده است که سال ۱۸۹۲ نوشته شده بود. داستان در مورد دختری بود که آرزو می‌کند کاش هر روز کریسمس بود. در این فیلم یک پسر نوجوان خودخواه به نام بیلی، در روز کریسمس به دام یک حلقه زمان می‌افتد. او آنقدر یک روز مشابه را زندگی می‌کند تا سرانجام متوجه دلیل اصلی به وجود آمدن این حلقه می‌شود.

 

Before I Fall (2017)

Before I fall بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است و در مورد دختری است که بعد از یک تصادف هر صبح در یک روز مشابه بیدار می‌شود. در پی این اتفاق او تلاش می‌کند رفتار خود را اصلاح کند و اشتباهاتی را که در گذشته در حق یک دختر انجام داده بود، جبران کند. این فیلم علی‌رغم نقدهای منفی که در مورد پایان خود دریافت کرد، تحسین فراوانی را برای زوئی دویچ به عنوان بازیگر نقش اول به همراه داشت. BeforeI fall امتیاز ۶.۵ از IMDb و امتیاز ۶۴ را از Rotten tomatoes دریافت کرده است.

The Final Girls (2015)

این فیلم در حالی که یک اثر از ژانر خشن و ترسناک به حساب می‌آید، از حلقه زمان هم بهره برده است. The Final girls یک فیلم ترسناک در مورد گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی در دهه ۸۰ میلادی است. این افراد به خاطر یک حلقه زمانی مجبورند در طول این فیلم بارها و بارها حوادث ترسناک و خشن را تجربه کنند‌‌. این فیلم نخستین بار در جشنواره South By Southwest اکران شد و مورد تشویق منتقدان قرار گرفت. The final girls امتیاز ۶.۶ از IMDb و امتیاز ۷۳ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

Happy Death Day (2017)

این فیلم در مورد دختر دانشجوئی است که طی یک حلقه زمانی، پیاپی در روز به قتل رسیدن خودش از خواب بیدار می‌شود. این چرخه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دختر قاتل خود را بیابد و جلوی این اتفاق را بگیرد. این فیلم که با بودجه ۴.۸ میلیون دلاری تولید شده بود، با فروش ۱۲۵ میلیون دلاری به موفقیت خوبی در گیشه دست یافت. فیلم‌هایی درمورد حلقه زمانبعد از واکنش‌های مثبتی که این اثر دریافت کرد، سری دوم آن با نام Happy Death Day 2U، در سال ۲۰۱۹ ساخته شد. این فیلم امتیاز ۶.۶ از IMDb و امتیاز ۷۲ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

 

Triangle (2009)

Triangle در مورد چند دوست است که بعد از شکسته شدن قایق‌شان، به یک کشتی تفریحی متروکه در وسط دریا پناه می‌برند. آنها در این کشتی با یک قاتل نقاب پوش مواجه می‌شوند که قصد جان آنها را دارد. هم زمان که کارکترهای فیلم گرفتار یک حلقه زمان می‌شوند، با هویت قاتل و انگیزه او بیشتر آشنا خواهند شد. اگر طرفدار فیلم‌های پیچیده و ترسناک هستید این فیلم انتخاب خوبی برای شماست. این فیلم امتیاز ۶.۹ از IMDb و امتیاز ۸۰ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

 

Primer (2004)

این فیلم علمی تخیلی کم بودجه، علاوه بر تمرکزی که روی داستان داشته سعی کرده تا قوانین علمی را هم‌ رعایت کند. primer در مورد دو مخترع است که به طور تصادفی ماشین زمان را اختراع می‌کنند.فیلم‌هایی درمورد حلقه زمان اگر به این ژانر علاقه‌مند هستید، دیدن این فیلم به خاطر واقع‌گرایی و دقیق بودن در مسائل علمی، برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این فیلم امتیاز ۶.۹ از IMDb و امتیاز ۷۲ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

 

Palm Springs (2020)

این فیلم ایده حلقه زمان را به زیبایی در یک فیلم کمدی رمانتیک به کار برده‌ است. Palm Springs در مورد یک ساقدوش عروس است که در روز عروسی گرفتار یک حلقه زمان شده است. او در این مسیر تنها نیست و یکی از مهمان‌ها به نام نیل نیز خیلی قبل‌تر از او اسیر این چرخه بوده است. در حالی که او به دنبال راهی برای رهایی از این حلقه است، نیل ترجیح می‌دهد در آن باقی بماند. این فیلم امتیاز ۷.۴ از IMDb و امتیاز ۹۵ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

 

Looper (2012)

این فیلم در مورد جهان پر هرج و مرجی است که در آن قربانیان به زمان گذشته فرستاده می‌شوند تا در گذشته به قتل برسند. در این بین افرادی با نام لوپر هم وجود دارند که وظیفه کشتن این قربانیان را برعهده دارند.فیلم‌هایی درمورد حلقه زمان لوپرها از این موضوع آگاه هستند که روزی نوبت به خود آنها می‌رسد تا به گذشته فرستاده و کشته شوند. این فیلم امتیاز ۷.۴ از IMDb و امتیاز ۹۳ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

 

Predestination (2014)

این اثر پیچیده علی‌رغم این که فروش بالایی در گیشه نداشت، به لطف طرفداران خود در بین بهترین فیلم‌ها با موضوع حلقه زمان جای گرفت. Predestination بر اساس یک داستان کوتاه به نام All You Zombies، به قلم رابرت هاینلاین ساخته شده است. این فیلم در مورد یک مامور زمان است که قصد دارد یک بمبگذار جانی را دستگیر کند. پیچیدگی‌ها و درون مایه فلسفی این فیلم، آن را به یک اثر خاص و تاثیرگذار تبدیل می‌کند. این فیلم امتیاز ۷.۵ از IMDb و امتیاز ۸۴ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

 

Groundhog Day (1993)

آخرین و بهترین فیلم از لیست فیلم‌هایی در مورد حلقه زمان Groundhog day نام دارد. این اثر به عنوان معیاری برای امتیازدهی به سایر فیلم‌های این لیست قرار گرفته. این فیلم در مورد یک هواشناس است که در روز جشن موش‌خرما گرفتار یک حلقه زمان می‌شود.فیلم‌هایی درمورد حلقه زمان او  مجبور می‌شود آنقدر یک روز ثابت را تجربه کند تا کم‌کم به انسان بهتری تبدیل شود. این فیلم امتیاز ۸ از IMDb و امتیاز ۹۶ را از Rotten tomatoes دریافت کرده‌.

4 در مورد “معرفی ۱۰ تا از بهترین فیلم‌ها در مورد چرخه زمان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH