معرفی چهار فیلم برجسته در مورد شبکه‌های اجتماعی

در این مطلب با چهار فیلم برجسته در مورد شبکه های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر روی زندگی انسان آشنا می‌شوید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات جدید در دنیای مدرن امروزی به حساب می‌آیند که بر روی بخش‌های مختلف زندگی بشر تاثیر گذاشته‌اند.

این روزها بخشی از فعالیت‌های ما بر اساس شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورد و اکثر کاربران به طور روزانه قسمتی از زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

حتی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در خصوص مسائل مختلف به بحث و گفتگو می‌پردازند و با آدم‌های جدیدی آشنا می‌شوند. در این میان کم نبودند افرادی که آشنایی‌شان بر پایه شبکه‌های اجتماعی بوده و حالا با هم تشکیل خانواده داده‌اند.

این موضوع مهم و جذاب به دستمایه بسیاری از کارگردانان برای تولید فیلم‌های سینمایی تبدیل شده است، در فیلم ‌های جدیدی که به ویژه از سال 2010 به بعد ساخته شده‌اند، نقش شبکه‌ های اجتماعی در روند داستان و فیلم مشهود است اما برخی از فیلمنامه نویسان و کارگردانان قدم بلندتری برداشته‌اند و کل موضوع فیلم سینمایی‌شان را حول محور شبکه‌ های اجتماعی ترسیم کرده‌‌اند.

در میان این فیلم‌ها چند اثر ویژه و درخشان وجود دارد که به عنوان بهترین فیلم های سینمایی با موضوع شبکه های اجتماعی شناخته می‌شوند. ما قصد داریم تا در این مطلب به همین موضوع بپردازیم و چهار فیلم سینمایی برجسته در مورد شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم، با آ‌ی‌تی‌رسان همراه باشید:

فیلم The Social Network

فیلم شبکه اجتماعی در سال 2010 ساخته شده و به روند ساخت فیسبوک و زندگی مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شبکه اجتماعی می‌پردازد. دیوید فینچر مشهور این فیلم را بر اساس کتاب “میلیاردرهای تصادفی” ساخته که مورد توجه منتقدان و سینما‌دوستان نیز قرار گرفت و حتی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را دریافت کرد.

در این فیلم به سال 2003 برمی‌گردیم، جایی که مارک زاکربرگ جوان در برقراری رابطه با یکی از دختران دانشگاه شکست می‌خورد، او تصمیم می‌گرید سایتی برای دوستیابی ایجاد کند، این سایت فیسبوک نام می‌گیرد و بعدها به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا تبدیل می‌شود.

فیلم شبکه اجتماعی

فیلم  Ingrid Goes West

مت اسپیسر در سال 2017 تصمیم گرفت با تولید فیلم “اینگرید به غرب می‌رود”، به نقش شبکه‌های اجتماعی بر روی زندگی مردم بپردازد. این فیلم در مورد زن جوانی است که اختلالات روانی دارد، او در اینستاگرام با خانمی (با بازی الیزابت اولسن) آشنا می‌شود که بر اساس پست‌ها و استوری‌هایش، زندگی کامل و بی‌نقصی دارد. او سعی می‌کند از زندگی این فرد در اینستاگرام تقلید کند، حتی در این راه شهر خود را نیز تغییر داده و صرفا برای پست‌های اینستاگرامی به مکان‌های مختلف می‌رود.

فیلم شبکه اجتماعی

فیلم Mainstream

فیلم مین‌استریم با بازی اندرو گارفیلد به دنبال نشان دادن زندگی واقعی اینفلوئنسرها و نقش فضای مجازی بر روی انسان‌هاست. این فیلم به طور ویژه بر روی دنیای دروغینی که در شبکه‌های اجتماعی به ما نشان داده می‌شود، تمرکز دارد. در واقع این فیلم به دنبال آن است تا بگوید که فضای پرزرق‌ و‌ برق و اتفاقات پر هیجان آن در دنیای حقیقی آنچنان هیجان انگیز نیستند. این فیلم به اشتراک ویدیو و پیدا کردن شهرت در یوتیوب تمرکز دارد.

فیلم شبکه اجتماعی

فیلم Unfriended

فیلم غیردوستانه از معدود فیلم ‌هایی با موضوع شبکه ‌های اجتماعی است که در ژانر ترسناک ساخته شده، این فیلم در فضای چت‌روم‌هایی که زمانی حکم فضای مجازی امروز را داشتند، اتفاق می‌افتد. در فیلم غیردوستانه، تعاملات دسته‌ای از جوانان در یک چت‌روم به صورت نوشتاری و تصویری به نمایش گذاشته شده، در این فیلم افراد یک گروه دوستانه از راه دور به واسطه ارتباط تصویری با یکدیگر تعامل دارند.

در داستان فیلم غیردوستانه، یکی از دوستان شخصیت‌های حاضر در این فیلم بر اثر آزار و اذیت دست به خودکشی زده و روح او بازمی‌گردد تا از افرادی که در این حادثه موثر بودند، انتقام بگیرد. او زمانی که هر شش دوستش در چت روم با یکدیگر ارتباط تصویری گرفتند، آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد.

2 در مورد “معرفی چهار فیلم برجسته در مورد شبکه‌های اجتماعی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH